Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7761 til 7780 af 23765
-
HA cand.merc vs Ingeniør med MBA vs Eksportingeniør
ForumindlægJeg er lige startet på Universitetet, og er allerede kommet i tvivl om at jeg har valgt det rigtige. Jeg er matematisk student og har både A niveau i matematik og fysik, men mine sproglige kundskaber fejler intet. Jeg vil våve at påstå at jeg både er dygtig matematisk og sprogligt (historie, eng... -
Hvordan er det periodiske system bygget op?
ForumindlægHej! Jeg vil gerne spørge om nogen som kunne give lidt mere fakta om hvordan det periodiske system er bygget op. Det hander om de følgende: -Hovedgrupper -Perioder -Metaller/Ikke metaller -Ædelgasser -Elektronnegativitetstal. Vedhæft gerne den version af det periodiske system som du fortæl... -
Kan man nå at vise et korrosions forsøg til prøven?
ForumindlægJa/Nej? - Her er et link: http://www.hjerteportal.dk/09fysikemi/903c.htm - Kan det nå at rustne? Andre gode forsøg inden for metaller? Jeg har so far: Spændingsrækken Metaller i opløsning El-galvanisering med zink og Korrosion, hvis det kan gå an? Tak -
Elektrokemisk reaktion
ForumindlægHvad menes der med dette?: "Der kan ske en elektrokemisk reaktion, når et metal møder ioner af et andet metal." Det har noget at gøre med et forsøg, hvor der anbringes en kobbertråd i et reagensglas med sølvnitrat(AgNO3) i. -
Ionforbindelser.
ForumindlægEr ionforbindelser ALTID dannet af et metal og et ikke-metal? Det jeg tænker på er, at hydrogen omdannes til hydroner og f.eks. chlor til chlorid - de vil jo så netop tiltrækkes af hinanden og dermed har man jo en ionbinding? (ja, jeg ved godt at HCl er en syre og/eller et molekyle, men jeg u... -
HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej allesammen! Er der nogle, som kan fortælle mig generelt om Metaller? Først være sød at fortælle generelt om Metaller også de andre punkter.. Skal virkelig bruge det!! - Galvanisering - Anvendelsen af aluminum - Hvorfor det er vigtigt at genanvinde aluminium. På forhånd tak! (: -
Molekyler
ForumindlægEfter hvilken regel dannes et molekyle? Hvorfor hedder vand fx H20 og ikke H30 og Methan CH3 og ikke CH4? Jeg tænker at det har noget at gøre med at ikke-metal og et ikke-metal givet et molekyle? -
hjælp mig
Forumindlæga) skriv kemiske formler for ionforbindelser dannet ud fra følgende metaller og ikke-metaller. Navngiv forbindelserne a) lithium og iod b) calcium og chlor c) barium og oxygen d) aluminium og svovl e) barium og nitrogen -
periodiske system
Forumindlæghvilken 3 informationer giver et atomnummer ? hvad beskriver perioden i det periodiske system. hvad beskriver hovedegrupperne hvad kendetegner metaler og ikke metaler håber nogen kan hjælpe, for det periodiske system er ikke mig, og skal fremlægge pisset på mandag.. -
Halvcellereaktioner
ForumindlægHvordan opskrives de fire halvcellereaktioner for diagrammet, som er vedhæftet? M står for metal, så det er for et metal i basisk opløsning. Jeg er med på den første reaktion: MO_42- + e^- = MO_4^3- Men for de andre er jeg i tvivl og kan ikke få dem til at give mening. På forhånd tak! -
Densitet - resultat
ForumindlægHej. Er denne opgave rigtigt beregnet? Opgaven lyder således: Et stykke metal har rumfanget 28 cm3og massen 75,6 g. Beregn metallets densitet. Resultat: p = 0,0756kg / 28cm3 = 0,0027 p -
synapser(kløften)
Forumindlæghvilken betydning vil det have hvis man fjernede dopamin fra synapsekløften i tilfælde af at der er alt for meget af det? -
likviditetsanalyse
Forumindlæghej Jeg kan ikke rigtigt komme videre i min opgave fordi jeg skal lave en analyse af virksomhedens likvide situation... er der ikke nogen der har et godt råd eller evt link ? sune -
skriftlig dansk!
ForumindlægHej, hvor kan jeg de sidste par års opgaver i skriftlig dansk (studentereksamen)??... evt. HF-eksamen sæt? -
Kemi eksamen i 1g
ForumindlægJeg skal til kemi eksamen her i 1g, men jeg er meget i tvivl, med hvordan et spørgsmål ser ud, er der nogle her inde der kunne give et eksempel på et spørgmål, man kunne komme til eksamen i. -
celler
ForumindlægR der et biologisk ord for, når cellerne modtager stoffer? -
3. årsopgaven
ForumindlægHejsa, er der nogle af jer, som har nogle gode ideer til 3. årsopgaven i bio...? På forhånd tak! -
Blodtyper
ForumindlægHej med jer..Er ikke helt med på hvad jeg svarer til den her:IB er mere sjælden end IA. Hvilken betydning har det for hyppigheden af blodtype AB?Nogen forslag? :-. -
Projektopgave
ForumindlægHvad er det man skal lære i forbindelse med en projektuge?Hvordan ville du kort formulere hvad du har fået ud af dit projektarbejde? -
SRP - velfærd
Forumindlægnogen der ved hvad der er bedst at læse/se hvis man skal skrive om velfærdens udfordringer?
