Søgning på: historie noter stx. Resultater: 7781 til 7800 af 33650
-
Efterskole i 9. Klasse
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har et problem. Jeg vil gerne på efterskole i 9. klasse og jeg går i 8. klasse nu. Min far gider ikke betale for efterskolen.... laaang historie, så det er lige meget. Vi har regnet ud at det vil komme til at koste oppe omkring en 50.000 kr. for et år på efterskole... -
Deling af kameler
ForumindlægOpgaven lyder: Deling af Her er historien om den gamle araber, der døde og efterlod sig tre sønner, samt 17 kameler, som sønnerne skulle dele. Den gamle araber havde bestemt følgende i sit testamente: Ældste søn skulle have ½ af kamelerne Mellemste søn skulle have 1/3 af dem Og ... -
Trak Fysik C til eksamen!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har nu, efter lang tid, kommet mig over chokket - da jeg trak Fysik C til eksamen. Men kan ikke komme udenom det, skal op til Fysik om 8 dage, og jeg har VIRKELIG brug for hjælp! Vores grundbog hedder, "Vejen til Fysik" - Knud Erik Nielsen og Esper Fogh Jeg kan... -
Det hvide snit/lobotomi
ForumindlægHej derude! Jeg skal til at skrive SRP i biologi og historie , og jeg har valgt at skrive om Det hvide snit/lobotomi, men jeg mangler noget historiefagligt. Jeg vi gerne kigge på noget med menneskerettigheder, menneskesyn, og den politiske tankegang bag Det hvide snit. Min historielærer syntes j... -
Hjælp med hensyn til emne til SRP 2014/15 søges!
ForumindlægJeg skal skrive SRP nu her til december, men er helt på bar bund med hensyn til emne. Jeg tænker at fagene enten skal være Engelsk A, Historie A eller Engelsk A, Psykologi B. Hvis der er nogle andre der har gode kombinationer af fag må de meget gerne komme med et bud. Jeg tænker det skal være n... -
dansk skriftlig fremstilling 2009.
Forumindlæghejsa. tænkt bare på om nogle af jer her inden, har været oppe i dansk stil idag. og har skrevet om nr. 1 - den der hedder gengæld. Ville bare hører om i har skrevet om mennesker eller dyr. da jeg får afvide at jeg har misforstået emnet, fordi alle andre fra min klasse har skrevet om mennesker, o... -
Forvirring
ForumindlægHej studieportalen.Jeg har efter en lang pause fra folkeskolen tænkt mig at starte på en uddannelse og det har jeg fundet hvad er (sygeplejerske). Der er et adgangskursus på 4 fag på hf vuc og derefter ind på sygeplejerske uddannelsen. Men problemet er at jeg ikke tror på mig selv og er bange for... -
Studenterhuen
ForumindlægHejsa. Jeg har undret mig oven en lille ting ved studenterhuen, der sidder et lille kors foran på huen. Hvorfor er det der? Er det pga. man har studeret i DK? -
Optagelse.dk
ForumindlægUnder sin ansøgning (gennem Kvote 1), så er ting som eksempelvis Erhvervserfaring og Udlandsophold totalt ligegyldigt, ikke? Så jeg behøver ikke at skrive noget der?Desuden, skal man afkrydse et bestemt sted for at den justerede gennemsnit (korrigeret som følge 3 A-fag) bruges? Den bruges autom... -
God til faget?
ForumindlægJeg har virkelig prøvet at gøre mit bedste i dansk, men jeg er åbenbart uduelig, da mine karakterer ligger omkring 4-7. Det vil jeg gerne ændre markant! Så mit spørgsmål er ganske enkelt. Hvor skal jeg starte? :) Hvad skal jeg gøre for at blive god til faget? Nogle råd? Bøger? læsning? Whatsoever... -
Eksamener - så læs dog
ForumindlægDet er da helt utroligt! Indlæg efter indlæg. Panik! Folk er paniske for eksamenerne, ikke fordi de nødvendigvis har eksamensangst, men fordi de ikke har læst én linje af deres bog gennem 3 år og forventer at få et godt resultat! Så tag jer dog sammen! Det kan da ikke være rigtig. Selvfølgelig ... -
Selvmord=svag?
ForumindlægIfl. Koranen er man svag, hvis man begår selvmord. Også er man ikke muslim. Jeg læste denne artikel > http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=328909 vil gerne bede jer om at læse den (: Komme med Jeres mening, derefter relatere og perspektivere med de andre religioner (f.eks. kristendomme... -
smidt ud
ForumindlægJeg er blevet smidt ud af skolen pga. for højt fravær. Jeg har ligget på hospitalet i over en måned og min fraværsprocent er på 19,5 Det er fair nok, men min studievejleder var bare så modbydelig da hun fortalte mig det. "Du havde vel ikke regnet med at du kunne fortsætte?" Da jeg så s... -
mm
Forumindlægm -
fysik b
ForumindlægHej. Jeg vil lige spørge om i ved hvad man får om i fysik b niveu 2 g. Hvilke emner er der? -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven? -
klage over afsluttende årskarakter
ForumindlægHej Hvornår kan man senest klage over årskarakter? det drejer sig om afsluttende (3g) årskarakter. parisa -
Student anno 2008
ForumindlægHej alle kommende studenter anno 2008. Jeg tror ikke på, at jeg er den eneste som glæder mig vildt meget til at få hue på..(?) Derfor vil jeg gerne høre om, hvor meget i glæder jer. Er det noget i tænker på hele tiden? Og hvad betyder det for jer at blive studenter..? Og sidst, men ikke minds... -
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-: -
Jeg er desperat , hjælppppp !!!!!
ForumindlægHej folkens (: Jeg går nu i 2.g, jeg har matematik på B-niveau, jeg hader virkelig meget matematik. Jeg kan ikke sætte mig ind i faget, og til sommer skal jeg op til en skriftlig eksamen... Jeg er bange for at dumpe :( hvad skal jeg gøre ?? Hjælp mig ??!! :(
