Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7981 til 8000 af 33009
-
rette 3 linjer.
ForumindlægJeg er lidt usikker på, om jeg har oversættet sætningerne rigtigt. det er fra dansk til engelsk. På forhånd tak Hun var bestemt ikke hjemme, da jeg for en time siden kørte forbi hendes hus. She was absolut not home, when I before one hour drived by her house. Hun sagde altid, at hun, når hun ... -
Musik A-niveau - brug for lidt guidance ;)
ForumindlægSkal op til den mundtlige eksame om ikke så længe og ved at det kommer til at forløbe med noget sammenspil efterfulgt af teori-analyse og derefter solospil... Min største bekymring er den teoretiske del. Vi kan komme op i Rock, Klassisk og Jazz mener jeg... Jeg er okay klar over soundbox, groove... -
3 sætninger
ForumindlægJeg har prøvet at gøre det bedste jeg kan, men ved ikke om det er rigtig? Nogle der har nogen tilføjelser? 13. I efteråret 1985 var der en serie flykatastrofer. There was a range of air disaster in the autumn of 1985. 14. Hospitalets nye afdeling blev færdig i foråret 1986. The ne... -
Engelsk afl., kaste et blik?
ForumindlægNogen der lige víl kaste et blik? It is a true that the number of dogs at this time is receiving tranquilizers and anti-depression medication, which in the spoken language is called happy-pills. The most important thing is that the anti-depression medication is increasing at a shocking rate. Acc... -
Hjælp.. Haster.. :D --> afl.
ForumindlægSkal aflevere i morgen.. Nogen der vil rette?? It is a true that the number of dogs at this time is receiving tranquilizers and anti-depression medication, which in the spoken language is called happy-pills. The most important thing is that the anti-depression medication is increasing at a shoc... -
Problemer med Ti89 tilslutning til Computer.
ForumindlægJeg har det problem med min Ti89 at jeg ikke kan tilslutte den til computeren. Jeg er lige start på et matematik lyn-sommerkursus og kan ikke få min Ti89 lommeregner til at tilslutte computeren via USB kabel. Det skal siges at det virkede for et år siden da jeg læste Matematik på B niveau. Det er... -
3. års opgave! Forslag?
ForumindlægHej jeg er i den position at jeg snart (i December) skal skrive 3. års opgave. Problemet er at jeg er absolut blank hvad angår gode og fyldige emner! Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle kloge hoveder som kan give nogle forslag til bøger eller historiske perioder der ville være gode at skriv... -
P-piller og kvindefrigørelse
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive SRP om 1 måneds tid, hvor jeg har valgt at arbejde med emnet "P-pillen og kvindefrigørelse". Hertil vil jeg have fokus på at formidle betydningen af p-pillens opfindelse og frigivelse i Danmark i 1966 for kvindens seksuelle frigørelse. Jeg vil se på hvordan p-... -
Valg af studie: Læse matematik på uni
ForumindlægHej alle :D Jeg er en kvinde i starten starten af tyverne, som har brug for jeres hjælp og vejledning. Jeg prøver at finde ud af hvad jeg vil uddanne mig til ligesom mange andre. Jeg har gået i længere tid og tænkt over det, hvad jeg er god og dårlig til osv. Jeg er ved at jeg god til børn, ... -
Metaller, Fluor
ForumindlægHeej har nogle spørgsmål om stoffet Fluor, som jeg har brug for hjælp til: 1. Hvorfor dannes der Fluor (F2) ved elektrolyseprocessen? 2. Hvilke kemiske egenskaber har fluor, dvs. hvor står det i Det Periodiske System? Hvilken type forbindelser danner det med fx H, metaller osv. Mit svar til de... -
Hjælp til afstem kemiske reaktioner
ForumindlægJeg skal afstemme nedenstående. Jeg ved at der skal være lige mange på begge sider, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg skal gribbe det an. Er der en, der kan hjælpe og forklarer metoden? H2(g) +F2(g) --> HF(g) P(s) + Br2(g) --> PBr2(s) H2 (g) + Br2 (g) --> HBr(g) På fo... -
Hvad skrev du om i SRP, og hvilken karakter fik du?
ForumindlægSå er det noget tid siden folk afleverede deres SRPer, så jeg ville høre hvordan det er gået. Jeg skrev selv i fagene matematik og historie, hvor jeg havde fokus på kryptering og kodemaskinen enigma. Det var faktisk ret spændende, og en nem opgave. Jeg fik et 10 tal for opgave, så det er jeg mege... -
Miljøbeskrivelse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en dansk aflevering for til engang i næste uge, jeg skal lave en miljøbeskrivelse af Novellen Adams historie. Jeg er tvivl om hvordan jeg starter min miljøbeskrivelse, og hvad der skal indgå i den. Håber der er nogen derude, som er interesseret i at hjælpe mig :-) ... -
Den grimme ælling
ForumindlægHej Jeg vil gerne analysere "Den grimme ælling" som der henholdsvis er fra Romantikken, primært med fokus på livssyn og syn på samfundet. Jeg er i tvivl om hvad livssynet i denne historie rent faktisk er. Jeg er selvfølgelig klar over arv vs miljø. Men det som jeg finder endnu mere ... -
Lav karakter i srp
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del bag det. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge på den og fortæller mig hvad der er galt? Jeg går på stx. Mine fag var matematik og historie. Jeg har tilføjet min opgaveformulering i dokumentet så i kan se d... -
In media res eller ej?
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere en tekst, og er pludselig blevet i tvivl om starten er in media res. Den starter sådan: "Det var da en underlig historie," sagde moderen da de kom ned på gaden. "jeg fik altså ikke fat i...... Håber i kan hjælpe & på forhånd tak. -
Problemregning
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mht. en problemregningsopgave. Den lyder sådanne : Hvor mange personer har, ifølge oplysningerne, bygget på den kinesiske mur i de første 800 år af murens historie? De oplysninger jeg har fået, har jeg taget et billede af, og vedhæftet det nedenunder, sådan I og... -
Fik 4 i SRP, og vil gerne vide hvorfor
ForumindlægHej Jeg håber I kan hjælpe mig, med at finde grunden til at jeg fik 4 i min SRP. Jeg havde selvfølgelig håbet på en bedre karakter, og havde virkelig arbejdet hårdt med den, så vil egentlig bare gerne høre hvad I tror der gik galt. Jeg plejer ikke at få under 10 i matematik og klarer mig også ud... -
The Wall
Forumindlægsøger engelsk noter til The Wall af Pink Floyd! har set at da ligger et lille udsnit af opgaver, men disse behandler kun 3-4 sange!har problemer med at forstå og fortolke teksterne rigtigt, så ville være en stor hjælp! -
The drover´s de facto
ForumindlægEr der nogen der har noter eller aflevering om "The Drover´s - De facto"? Jeg sidder her med 24t mdt eng B niveau... har allerede mistet 6 timer... Har kun brug for inspiration til analyse og fortolkning. Pls hjælp mig. Ipek
