Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8001 til 8020 af 23765
-
Optagelse HASTER
ForumindlægJeg har et spørgsmål til jer. Jeg har kigget på uddannelsen produktionsingeniør som kræver mat b kemi c og fysik b og at alle fagene skal være bestået. Jeg bestod desværre ikke fysik da jeg fik 5. Men årskarakteren lå ved 8. Kan man godt læg de to tal sammen og divider med 2 og så sige at man all... -
spørgsmål angående reglerne for at gange snittet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på farmaci, hvor der er et adgangskrav som lyder, at man skal have et gennemsnit på 6,0 i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Gælder det også for gennemsnittet af de 3 fag at man må gange det med 1,08, hvis man søger ind på uddannelsen inden 2 år eller er ens s... -
antal eksamen?
ForumindlægJeg går p.t. i 2g. jeg har mat. og fysik på højniveau, og kemi på mellemniveau. I 1g var jeg oppe i biologi eksamen. Hvor mange kan jeg så højst komme op i i år? Det ligger mellem engelsk/tysk/geografi/kemi .. kan jeg så højst komme op i 1 eller 2? -
Kan HCl betegnes som et salt?
ForumindlægJeg sidder med et bilag til et eksamensspørgsmål, hvor der står jeg skal overveje HCl i forhold til aktuel og formel koncentration, og volumen%. Hvis man skal regne volumen% af noget er det vel egentlig et kriterie at det ikke er en opløsning af salt og vand. Derfor lyder mit spørgsmål på, ... -
udelykkelsesprincip og spin
Forumindlægdet kan godt være at jeg spørger om noget jeg ikke har forstand på, men synes altså det er rigtig spændende, så håber i kan svare mig så jeg kan forstå det. men hvad betyder udelukkelses princippet? jeg ved godt, hvad det ER, men hvad gør det? og hvorfor spiller det så stor en rolle, når det ikk... -
Ionbinding
ForumindlægHej folkens . Jeg er gået lidt i stå med en opgave i kemi, hvor jeg skal skrive formler for følgende salte: 1. Bariumbromid 2. Jernsulfid 3.Jernchlorid 4.aluminiumoxid 5.sølvoxid 6.kobberoxid 7.kobber(2)oxid 8.magnesiumnitrid 9.kaliumfluorid . Jeg kan ikke finde ud af hvordan man skal skrive form... -
mangler forklaring - salte.. vigtigt
ForumindlægHej jeg har ikke helt forstået hvordan man ud fra et navn kan se hvilke ioner det er opbygget af , og hvad formlen er .. a) Lithiumchlorid b)kaliumiodid c)magnesiumoxid d)calciumbromid e)natriumsulfid -
Spørgsmål om reaktionsvillighed
ForumindlægHej er der nogle der vil forklarer mig hvad det vil sige at f.eks. brom er et meget reaktionsvilligt stof??Jeg ved det er opløseligt i vand og man skal være forsigtig med det , men hvorfor Men hvorfor siger man at det er reaktionsvilligt???hvad betyder det-og hvilke andre stoffer er reaktions... -
erhverstruktur..
Forumindlæghey er der nogen der kan hjælpe mig med nogen spørsmål til en rapport...hvordan vil det fremtidige erhverstruktur se ud i DK?Hvilke konsekvenser vil ændringer for erhversudviklingen og erhversudvikling få for befolkningens levevilkår og og lokalisering? -
Substitution i heptan
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål i min rapport?; - Hvilket af de dannede stoffer er i vandfasen og hvilket af de dannede stoffer er i heptanfasen? Forklar denne fordeling. Tusind tak på forhånd. -
årskaraktere
ForumindlægHeeej alle ! det er sådan at jeg har fået: 00 og 02 i fysik b :/ betyder det så jeg er dumpet? og hvis jeg gerne vil læse til audiologi, hvordan kan jeg opfylde den drøm?? mit snit ligger på 6,7 og man skal 5,4 for at komme ind på uddannelsen :( det er så træls at jeg skal dumpe fysik!! men ka... -
Hjælp til SSO
ForumindlægHejsaEr ved at skrive SSO i fysik - kosmologi.Tænkte om det mon var lovligt at smide et link til den herinde, så nogle af jer kunne læse og kommentere den, før den bliver afleveret? -
Naturvidenskabelig uddannelse med en HHX
ForumindlægHej Jeg blev HHX student her i sommers men er blevet meget interesseret i fysik og vil derfor gerne tage en bachelor i fysik. Mit problem er bare at jeg ikke har haft hverken fysik eller Kemi på handelsskolen og skal bruge det for at komme ind på den fysik linje jeg gerne vil. Desuden skal je... -
3 Fag?
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og tænker lidt på hvad jeg skal studere, og så endte jeg med at kigge lidt på au.dk. Jeg har altid interresseret mig for matematik/fysik/datalogi, og overvejer at blive gymnasielærer. Astronomi findes kun som en kandidatuddannelse, der kræver at man har en bachelo... -
forslag til emner
ForumindlægHej alle !.. Jeg ville lige høre, om der nogen som vil give nogle forslag til, hvilke fag og emner man kunne bruge til SRP opgaven Fagene er matematik, kemi eller fysik.. :) Håber der er nogle der har nogle forslag. -
Skift fra medicinstudiet til naturvidenskabeligt studie
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: Fy... -
strengbølger
ForumindlægNogen der vil rette min fysikrapport?Jeg er ikke den største fysiker, så det bliver en nem omgang ;)Hilsen -
hjælpemidler
Forumindlæghey,er det tilladt at bruge hjælpemidler i fysik eksamen - 9.klasse?takker -
Interessant område
ForumindlægHvad er efter din mening det mest interessante område inden for fysikken? -
Dispostion
ForumindlægHej venner Hvordan laver man en dispotion til fysik/kemi eller hvordan skal den se ud?? PLZ HELP ME HOMIEZ
