Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 8001 til 8020 af 181598
-
KEMI B EKSAMEN
ForumindlægHalløjsa, jeg er igang med at forberede mig til eksamen i Kemi B. Kemi B eksamen er jo en slags samtale mellem elev, lærer og censor. Derfor ville jeg høre om I har nogle gode råd til den mundtlige kemi eksamen. Som jeg kan forstå så forbereder man ikke en desideret "fremlæggelse" -
Matematik igen igen
ForumindlægHej igen. Jeg er så dårlig til matematik, så her er mit næste spørgsmål. Bjørn Einar Romøren sprang 135,0 m. Hans totalpoint var 143,5. Bjørn Einar Romøren: Længde i meter: 135 Point for længde: 87 Dommerne A,B,C,D,E: A: 19 B: 19,5 C:? D: 19 E: 18 Samlede pointsum: ? Totalpoint: 143,5 Hvor... -
Øv bøv matematik
ForumindlægHejsa. Jeg er ikke lige den bedste til matematik. Jeg har fået stillet en opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Den lyder: En person har indtaget amfetamin. Mængden af amfetamin i kroppen kan beskrives ved modellenY=15*0.84^xhvor x er tiden efter indtagelsen (målt i timer), og y er amfetaminmængd... -
Øvelsesopgaver
ForumindlægDet er ikke et lektiespørgsmål; men ville høre om I kendte nogle hjemmesider, hvor man kan downloade øvelsesopgaver til Skriftligt Matematik HHX B eksamen. Jeg ved godt, at Studienet.dk har nogle opgaver, men det er mere vejledende løsninger og ikke hvor man selv skal løse dem. Jeg søger neml... -
skr. dansk eksamen.
ForumindlægHej - jeg skal op i skr. dansk på fredag og ville lige hører om hvordan i andre forbereder jer? eller hvordan man måske kunne forberede sig? -
Opg. 9 fra HF mat b eksamen d. 26.maj
ForumindlægHar følgende opgave fra HF mat b skriftlig eksamen (d.26. maj 2011), der volder mig problemer: Opgave 9 Figuren viser kontorbygningen Berliner Bogen i Hamburg. Bygningens tværsnit har form som en parabel, der er vist som en rød kurve på figuren. Det oplyses, at den røde kurve i det vi... -
Eksamens spørgsmål - B
ForumindlægHvert år opgøres de danske bankers samlede nettogebyrindtægt for 1. halvår, her kaldet DHN. Tabellen viser DHN for hvert af årene i perioden 2002-2006. Årstal: 2002 2003 2004 2005 2006 DHN (mia. kr.) 6,697 ... -
bedømmelse ved skr. eksamen
ForumindlægJeg har fået mine opgave med hjem fra skr. eksamen i matematik, og en fasitliste. Jeg hader at gå og vente på at få min endelige karakter. Så mit spørgsmål er: hvor mange point skal man have for de forskellige karakterer?75point = 13 / 11 så vidt jeg ved -
Differentialregning til matematik aflevering
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en matematik aflevering om differentialregning, hvor jeg bliver bedt om: a) Bestem den afledede ?? ′(??) til ??(??)=6??^2. b) Bevis dette ved hjælp af tretrinsreglen. I opgaven skal grafen for ??(??) tegnes, hvorpå sekanten tegnes ud fra de to punkter, som anvendes i... -
SRP - Historie A
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har valgt at skrive i matematik og historie, men jeg har dog aldrig skrevet en historie opgave før, eftersom jeg valgte at skrive i dansk til dansk/historie- opgaven. Jeg har af den grund et relativt dårligt udgangspunkt for min SRP opgave. Derfor ville jeg høre, om der... -
Tysklærer søges til eksamen
ForumindlægTysklærer søges til hjælp et par timer d. 21 juni, da jeg skal op til 24-timers tysk eksamen på b niveau. Skriv meget gerne hvis i kan eller kender nogle, det er selvfølgelig ikke ulønnet! -
Forskerspirer projekt i matematik
ForumindlægHej studieportal Jeg er utrolig interesseret i matematik (især den teoretiske del). Jeg er blevet tilbudt at deltage i projekt forskerspirer, hvor jeg får mulighed for at udforme et selvvalgt projekt inden for matematikken. Det er mig dog en gåde, hvilket emne jeg skal vælge. Jeg er utrolig ... -
Engelsk eksamen - sværhedsgrad?
ForumindlægEr der nogen der har været oppe til mundtlig engelsk eksamen, 3g, højniveau, sproglig? Jeg skal op på tirsdag, og nervøsiteten er begyndt at blive ret slem! Hvor svær er oversættelsen? Det er den jeg frygter mest, nemlig. Og hvor mange fejl kan man lave i den, hvis man godt vil have en nogenlunde... -
hjælp til matematik hf-tilvalg
ForumindlægJeg er sproglig og har mat på b-niveau i 3.g og bruger bogen matematik hf-tilvalg. Men der er nogle ting, som jeg ikke forstår:1. p(x)=anx^n+an-1x^n-1+…+a2x2+a1x+a0,n tilhører N. (det første tegn efter a er sænket i hele ploynomiet.)hvad betyder tegnet efter a ? dvs. n, 2 osv.... og hvad betyder ... -
Matematik afgangsprøve maj
ForumindlægHej, Her den 3. maj skal jeg op i matematik skriftlig. Der er 30 minutters færdighedsregning og 3 timers problemregning. Jeg forbereder mig på de 3 timers problemregning, ved at løse gamle eksamensæt. Men det jeg gerne vil have hjælp til er hvordan jeg bedst muligt kan forberede mig til den 30 ... -
Skriftlig dansk; Hvordan er det nu lige..?
ForumindlægHejsa alle I kloge hovedet herinde. Jeg havde noget terminsprøve sidste år, og i dansk fik vi så nogle papirer, hvori man kunne vælge hvilken opgave man ville skrive. Vi har så nu igen fået disse papirer, men det er bare som almindeligt lektier, som vi vil tage fat i senere på året. Jeg har så de... -
Mundtlig eksamen - Scor 12 ;)
ForumindlægHey alle!! Nu er det ikke fordi jeg forventer at kunne få 12 til min engelsk eksamen på A-niveau. Men tænkte dette indlæg kunne bruges til at hjælpe hinanden lidt med nogle gode vendinger, ord og andre fifs så censor falder ned af stolen ;) Jeg kunne godt tænkte mig at høre, hvordan i indlede... -
Historie mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogen der har været til historie mundtlig eksamen, og ved hvordan man skal strukturer denne. I de 10 min man selv snakker, skal man så besvarer problemstillinger, eller er det okay bare at analysere de udleverede tekster. Nogen der har været oppe, der kan fortæll... -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHejsa Jeg i gang med at se alle mine noter igennem , og tænker på om man i den mundtlig dansk eksamen kan få brug for noget fra de skriftlige, altså rettere sagt , man kan vel ikk risikere at skulle sige noget om en litterær artikel, essay eller kronik ? oder was ? -
Matematik på c niveau??
ForumindlægEr det en meget dum ide, at vælge matematik på c niveau? Jeg tænker i forhold til mulighederne bagefter. Hører mange der siger, at det udelukker mange uddannelser hvis man kun har det på c. er det at overdrive, eller er det sandt?
