Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8061 til 8080 af 23765
  • NV forsøg!

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal til at begynde på min NV. Min gruppe og jeg har fået til opgave, at finde på et forsøg, men det skal være forsøg, som omhandler en myte. Altså vi skal fremvise et forsøg om en myte. Derefter skal vi vise om den er sandt eller falsk, og det skal være et forsøg, som vi kan fremvise ti...
  • Varmeledningsevne

    Forumindlæg
    Hej, Når man beregner varmeledningsevne for et materiale, er det så bedst at værdien er høj, eller lav?. Mener det er høj - men er sgu ikke helt sikker. Stikord til dette emne er meget velkomment.. :) JJ
  • ekstra guf der giver 13!

    Forumindlæg
    Hej jeg kunne rigtig godt tænke mig at få 13 til min eksamen i old her i overmorgen. Jeg ved at der bliver givet fire 13-taller i min parallelklasse og en bunke 10 og 11-taller. Så det kan vel ikke være så svært igen. Men jeg synes det er meget svært at hæve sig ud over det der forventes når jeg...
  • densitet

    Forumindlæg
    Et stykke guld har samme masse som et stykke kobber. * densitet af kobber = 8,93 a) hvis rumfanget af kobberstykket er 10cm3, hvad er så rumfanget af guldstykke?
  • . Haster

    Forumindlæg
    3 spørgsmål 1) Hvordan kan man påvise henholdsvis hydrogen og oxygen? 2)Hvad ved i i om reaktionsligninger og afstemninger af disse ? 3) hvad kender i af forbindelser/grundstoffer som kan lede strøm ?
  • bindingstyper??

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der vil hjælpe med den opgave?? Hvilke bindingstyper findes i nedenstående forbindelser? Giv forbindelserne systematiske navne. 1) Br2 2) BaBr2 3) C3H8 4) CH3Cl 5) NH4Cl 6) NaNO3 7) (NH4)2SO4 På forhånd tak.
  • ioner --->strøm

    Forumindlæg
    Kan man godt sige at alt hvad der indeholder ioner, kan lede strøm... eller er det helt bims?
  • Spændningsrække

    Forumindlæg
    Hvorfor kan man opløse jern i svovlsyre, men ikke guld?
  • Afgangseksamen

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der har ideer til forsøg i forhold til halveringstykkelse. Det betyder meget da det er til min afgangseksamen.
  • mettaler

    Forumindlæg
    Hvorfor bør man ikke lade sølvskeer ligge i sure spiser?
  • Hydrogen(Brint) - Elektronegativitet

    Forumindlæg
    Hvorfor har Hydrogen så høj Elektronegativitet, i forhold til de andre grundstoffer i hovedgruppe 1?
  • Rust

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan fortælle mig hvad der sker kemisk når en bil fx ruster? Jeg tænker i denne sammenhæng også på redoxreaktioner. Tak på forhånd :-)
  • Jern(II)sulfat, heptahydrat

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder med en aflevering om jern(II)sulfat, heptahydrat, og der er et spørgsmål der hedder: Hvorledes kan man se på de kemiske formler at saltet er mindre opløselige i ethanol og ether end i vand? Håber på svar, og gerne forholdsvis hurtigt.
  • Densitet

    Forumindlæg
    hej er der nogen som kan hjælpe mig. jeg kan ikke rigtig finde ud af denne opgaver. en mønt er fremstillet af 90% guld og 10% kobber(angivet i vægt %) mønten har massen 14,6g. beregn møntens densitet. altså jeg kender formlen: massen= rumfang*densitet tak på forhånd
  • Magnesium reagerer med slovsyre efter følgende afstemte reaktionsskema

    Forumindlæg
    Mg(s) + H2SO4(aq) --> MgSO4(aq) + H2(g) Der anvendes 0,0241 mol magnesium 1. Beregn det volumen af H2, der max kan dannes ved 25 grader og 1,03 bar 2. beregn det volumen af 2,00 mol/L svovlsyre, der min skal anvendes for at opløse 0,0241 mol magnesium 3. Angiv med begrundelse bindingtypern...
  • tegneprogram???

    Forumindlæg
    Hej Derude.. Jeg går på universitetet og regner en del statics, styrkelærer mv. Det ville være lækkert hvis der fandtes et program, hvori man kan tegne nogle pæne illustrationer og sætte kræfter samt værdier på som på den vedhæftede fil. På forhånd tak Med venlig hilsen Patrick
  • Kunkurrere Georg Jensen og Royal Copenhagen

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en opgave og vil høre om der er nogle der kan hjælpe. Georg Jensen er jo opkøbt af Royal Copenhagen. Men, kan der være konkurrence imellem firmaerne selvom det ene ejer begge firmaer. Hvis ja, på hvilken måde vil I beskrive det.
  • bestem højden af en blydel

    Forumindlæg
    Jeg har blevet stillet denne opgave jeg slet ikke fatter: Et lod har tværsnitsarealet 6,0 cm^2, og er 8,0 cm højt. Loddets masse er 300 g, og loddet består nederst af aluminium og øverst af bly. Bestem højden af blydelen. Nogen der ved hvordan jeg kan løse den her?
  • energiforbrug og fysisk aktivitet.

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive en opgave i biologi/kemi og et af spørgsmålene lyder på: Forklar med egne ord sammenhængen mellem energiforbrug og fysisk aktivitet. (inddrag gerne energibalnceligningen). Det ville være super hvis jeg kunne få en ledetråd eller to, da jeg ikke er særlig stærk i hverken kemi...
  • Spændingsrækken

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en opgave, som jeg er lidt usikker på. Inge har fundet ud af - at cerium og cadmium reagerer med saltsyre - at cerium reagerer med cadmium(II)-nitat Orden cadmium, cerium og hydrogen i en spændingsrække.