Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8121 til 8140 af 11183
-
En fortolkning af "HOs fuglene" af Johannes V Jensen.
ForumindlægJeg har lige afleveret stor opgave i dansk/biologi, som bl.a. indeholder en fortolkning af Alice i "Hos Fuglene" i forhold til arv og miljø. Jeg er lidt i tvivl om, hvilket menneske Alice kommer ud af ørkenen som. Grunden til min tvivl, er at min mening er lige modsat min lærers. Jeg me... -
blodtype
Forumindlæghej jeg sidder og laver biologi opgave, men er gået i stå, håber at der er nogle som kan hjælpe mig Poul: 0-negativ Bente: A-positiv tilsammen har de drengen Mathias som er A-negativ. Bente føder en pige så er spørgsmålet, hvilke blodtype har datteren -
Valg af emne?
ForumindlægHej måske nogen kan hjælpe her? Jeg kunne godt tænke mig at skrive min SSO (HF) om klima. Jeg har geografi på C, og mine b-fag og a-fag er biologi, historie, dansk, engelsk, Er der nogen der har nogen idéer til hvordan jeg kunne få kringlet det sammen? Jeg har ikke samfundsfag b, ellers ville... -
HF
ForumindlægHej, jeg har et par spørgsmål vedrørende HF. Skal man vælge en studieretning ligesom på STX, HHX og HTX, eller sammensætter man selv de fag, man vil have? (jeg taler ikke om enkeltfag, men bare om den ordinære HF) Når man taler om de naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige faggrupper, bet... -
Salt?...Ughrr...
ForumindlægHejsa! Sidder med en biologi rapport om gæringsprocessen, men kan bare ikke komme videre. Hvordan kan jeg forklare, at gærcellerne ikke er lige så glade for salt som de er for sukker? Jeg mener, hvad er den egentlige biologiske grund til at gærceller ikke trives godt i et miljø med høj salt-konce... -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ... -
Nerveledningshastighed, teori
ForumindlægHej, jeg sidder her med en rapport, som skal omhandle nerveledningshastighed. Biologi er ikke min stærke side og jeg vil derfor høre, om der er en derude, som har lyst til at læse min teori igennem? Mest for at være sikker på, at der ikke er noget, jeg fuldstændig har misforstået :-) Se vedhæ... -
Medicin i magiske kugler
ForumindlægHej studieportalen. Er der nogle, som vil hjælpe mig med det sidste spørgsmål i min biologi aflevering? Spørgsmålet lyder således: Inden en ny behandlingsmetode kan anvendes på patienter, skal forsøg på en mindre gruppe mennesker gennemføres. Opgave 5: Diskuter, hvorfor man på trods af... -
AT "det videre arbejde"??
ForumindlægHej alle! I AT - hvad er det så egentlig præcis "det videre arbejde" dækker over? fx har jeg religion og biologi om abort - hvad er det så? Fx om det er en ide at flytte abortgrænsen ud fra hva jeg ved om foster og med etik osv, eller er det hvad jeg konkret ka gøre?? jeg er forvirret :... -
skovens fødekæder
ForumindlægHej alle! Jeg er ved atr skrive en biologi rapport :"den tempererede skov". I den skal der indgå én af de fødekæder der findes i skoven.. Hmm. jeg er helt på bar bund, nogen der kan hjælpe? - for jeg regner med at det er lidt mere udviklet and dét man lærte i 4. klasse i folkeskolen :P -
Hjælp til prøve i bioteknologi (gensplejsede planter)
ForumindlægHej,jeg skal op i mundtlig biologi og har svært ved at gribe min problemformulering an.Min problemformulering lyder: Hvilke indusrielle fordele er der ved gensplejsede planter? Hvem kan drage nytte af GMO?Hvis der er nogen der kunne have lyst til at hjælpe mig med denne problemformulering ville d... -
FOTOSYNTESEN????
Forumindlæghej alle sammen...Ska snart op i mundtlig biologi..Læreren mener at hvis man ka FOTOSYNTESEN, så har man næsten ingen problemer mere..Jeg kan den ikke helt..Nogen der kan forklare mig hvad alle de her tal betyder???6C02 + 6H02 --> C6H12O6 + 6O2...hvabetyder alle de her tal og hvor kommer de fr... -
Projekt opgave!!
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at lave et projekt , som har noget at gøre med samfundsfag, biologi, og geografi!! Det handler om geoengineering.... Vi skqal bl.a fortælle om hvad der kan redigere vejret..., hvem der kunne have interesse om at gøre det, og hvordanforventningerne er for vej... -
FSA. mundtlig. nogen der ved noget?
ForumindlægUH. Sidder og forbereder mig til fysik/kemi/biologi FSA mundtlig. og Har fundet nogen ting jeg er i tvivl om. Hvad er en neutrino (og antineutriono) i forbindelse med beta-henfald.? Har læst flere steder at NaCl optræder i et kubisk iongitter. Men kan ikke finde nogen eksempler på iongitre der ik... -
AT ska man ha en konklusion?:p
ForumindlægHey! Lyder nok idiotisk, men SKAL man skrive en konklusion i sin AT opg.? Det bare fordi jeg skriver om abort ud fra biologi og religion (Etik) så aner ikke hvordan man ka konkludere på det? altså er konklusionen at "sådan udvikles et barn, og det her er etisk korrekt"? det ka man jo ik... -
problemformulering til kunstig befrugtning?
ForumindlægHej alle Jeg skal desværre op i AT årsprøve , og fagene er samf og biologi, hvor jeg har valgt at skrive om emnet kunstig befrugtning. Det eneste problem er at jeg ikke kan finde en god problemformulering. Jeg håber virkelig i kan komme med nogle ideer . tak på forhånd. -
Iltforbruget knyttet til havbunden?
ForumindlægJeg skal aflevere en rapport på mandag i biologi, hvor blandt andet nedenstående skal indgå:”Beskriv iltforbruget knyttet til havbunden.”Jeg har naturligvis læst de kopiark, jeg har fået udleveret af min lærer, men de synes ikke at hjælpe.Nogen hjælp at hente hos jer? -
Darwins teoriers betydning for eftertiden
ForumindlægJeg skal i mit AT-projekt omkring Darwin i biologi og historie redegøre for Darwins teoriers betydning for eftertiden - både historisk og biologisk. Jeg er imidlertid i tvivl om det historiske aspekt. Jeg er kommet ind på noget om socialdarwinisme, men hvilken betydning har teorierne ellers haft ... -
Naturvidenskabelige teorier???
ForumindlægHej Ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med hvilke teorier, man bruger inden for naturvidenskaben. Jeg kender nemlig metoderne, induktiv og deduktiv, men kan simpelthen ikke komme på nogle teorier i forbindelse med biologi andet end evolutionsteorien, men den passer bare ikke helt me... -
Gymnasie skift
ForumindlægHej.Jeg er lige startet på gymnasiet, og jeg kan mærke det langt fra ikke er mig. Jeg ved det er hurtigt at komme med sådanne en konklusion, men jeg er sikker i min sag, og det er ikke her jeg skal gå. Derimod vil jeg godt på htx på : matematik biologi. ved i om det er muligt med sådanne et skift?
