Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8181 til 8200 af 33650
-
Skriftlig eksamen 2010
ForumindlægNedenfor har Studieportalen.dk samlet en række gode råd og små fifs, som kan hjælpe dig til de skriftlige prøver. Inden eksamen Praktiske forberedelser Lav en liste over hvad du skal have med til eksamen i de forskellige fag (f.eks. lommeregner, formelsamling, lærebog, ekstra batterier) og hvad ... -
Engelske fejl - sætninger!
ForumindlægHej alle! Jeg har fået engelske sætninger med fejl i. Er der nogen som evt kunne hjælpe mig med at spotte fejlene og give en forklaring på, hvorfor det er en fejl? Det ville være en stor hjælp! På forhånd tak! 1. I explained them my difficulty 2. He told that he would not be able to come 3. Her f... -
Faiakernes samfund >< kyklopernes samfund
ForumindlægHej hårdt arbejdende studerende. Jeg sidder og læser til ol eksamen, og har lige fundet ud af, at jeg overhovedet ikke har nogen noter til kyklopernes samfund og Faiakernes samfund, da jeg lå indlagt da vi havde om det. Min lærer siger at det er godt at kende forskellen på disse to samfund, da d... -
Fysik c spørgsmål
ForumindlægHej jeg skal til eksame på fredag, er der nogen der har gode noter, da alle mine noter er blevet våde i en eller anden grund. Spørgsmål 1: Elektromagnetisk Stråling. Spørgsmål 2: Lysets Egenskaber. Spørgsmål 3: Lys og Lyd. Spørgsmål4: Mekanisk Energi. Spørgsmål 5: Tilstandsformer og faseoverga... -
Emneforslag til SRP?
ForumindlægHej alle sammen. Kan nogen her hjælpe mig med et emneforslag i His (A) og Matematik (A). Jeg er tænkt lidt på Græsk Matematik, men jeg ved ikke hvordan historien vil indgå her? Og om det er et okay emne, hvor man nemt kan finde stof til det. -
Kompetencegivende fag??
ForumindlægFor næstre årgang af studenter er der en lille ændring af gymnasiestrukturen: http://www.uvm.dk/07/aendring_gymnasiereform.htm?menuid=6410 Jeg undrer mig meget over punkt 1. Her hedder det sig: "Obligatorisk valg af mindst ét blandt en række særligt kompetencegivende fag på A-niveau i stx. ... -
Mundtlig prøve (10. kl.)
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse, og jeg skal så på stx næste år. Nu er det så sådan, at jeg (selvfølgelig) skal op i de mundtlige prøver til sommer. Men jeg overvejer kraftigt at vælge fysikeksamen fra, fordi jeg virkelig ikke har lyst. Fysik (og så matematik) er mine svageste sider i skolen - det ... -
Parlamentarisme
ForumindlægHvad kunne en god problemformulering være til underemnet Parlamentarisme i historie? -
Har brug for hjælp. Eksamen i morgen!!!!
ForumindlægEn der hurtigt kan hjælpe mig med noget historie? -
Litterær artikel
ForumindlægHvordan analyserer og fortolker man en historie, når det er en litterær artikel -
Problemformulering?
ForumindlægHej alle Jeg skal op i historie. Skal man have en problemformulering udover problemstillinger? :) -
Hjælp, kort oversættelse
ForumindlægJeg studerer historie og arbejder på en restaurant. -
Eksamen i 3g
ForumindlægEr eksamen i historie (3g) en 24-timers eksamen? -
Redegørelse?
ForumindlægHvad er forskellen på redegørelse i dansk og redegørelse i historie? -
Daniel Kehlmann - Kritik!
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kender denne historie????? Skal til eksamen i den i morgen..... -
om barnet og manden
ForumindlægEr der nogen historie om 'barnet og manden´? -
NV (Naturvidenskab)
ForumindlægManglende litteratur til mikroskopetsopbygning, funktion og historie. -
Et hurtigt spørgsmål;)
ForumindlægHvilken betydning har filosofien for mennesker og for historien? -
Pierre Bourdieus og social kapital
ForumindlægHvad kan social kapital bruges til i historie -
Regnehistorie
ForumindlægJeg skal bruge en regne historie med 3 spørgsmål
