Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8461 til 8480 af 11183
-
Løgceller
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål om løgceller. 3) Hvad mangler i løgcellen som der ville have været til stede hvis vi havde taget et stykke af løgtoppen, og hvorfor findes dette ikke i løgcellen? Og det er en del af den gennemsigtige hinde på løget løgcellen er taget fra. Jeg har prøvet at søge efter de... -
planteproduktion (fotosyntese) SOS
ForumindlægHEJ jeg skal op til naturfags eksamen i naturfag, mit emne er fotosyntese og det skal komme ind på biologi,kemi og geografi. Det hele er på plads bortset fra geografi. min lære sagde jeg skulle snakke om planteproduktion men forstår virkelig ikke :( Hvis der nogen der ved hvordan planprod... -
Osmose over vandpestcellens membran
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål i biologi jeg simpelthen ikke kan svare på... kan nogle hjælpe mig?? Slik, marmelade og lignende konserveres med sukker. Sild kan konserveres med salt. Forklar hvorfor bakterier og svampe ikke kan leve og formere sig i varer, der er behandlet på disse måder. -
SRP forslag
ForumindlægHej, Jeg er i tvivl om hvilket emne jeg skal vælge til SRP. I min studieretning har jeg alle mine fag på A niveau, og det er biologi, matematik og kemi. Som hovedfag kan jeg vælge en af de tre. Som underfag har jeg så tænkt mig at vælge en af de tre fag eller også historie. Er der nogen der ha... -
Sro - ketoacidose
ForumindlægJeg skriver sro i biologi A, Kemi B om ketoacidose, og skal besvare denne problemstilling. "Diskuter hvorfor der er diabetiker i Danmark der får ketoacidose". Nogen der kan hjælpe? Skal jeg bare fortælle om det biologiske ved det der sker i kroppen, da jeg er gået i dybden med det under... -
Metode i filosofi
ForumindlægHej. Jeg skriver AT i filosofi og biologi, hvor jeg har om Descartes' menneske - og natur-/dyresyn. Jeg er en smule i tvivl om den metode man bruger i filosofi til sådanne opgaver. Jeg kender til SENAT-metoden, men er det bare den jeg skal forklare? Man bruger også induktion og deduktion, s... -
Eukaryote
Forumindlæghej håber at i kan hjælpe det drejer sig om denne figur 1 i opgave 2. siRNA i dette link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx beskriv forløbet vist i figur 1. er virkelig lost -
RNA
Forumindlæghej håber at i kan hjælpe det drejer sig om denne figur 1 i opgave 2. siRNA i dette link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx beskriv forløbet vist i figur 1. er virkelig lost -
Neurotoxin fra blåringet blæksprutte
ForumindlægHej. :) Er der nogen, der kan hjælpe mig med en biologi opgave om maculotoxin fra den blåringede blæksprutte. Opgaven forlyder: a) Forklar, hvordan en mutation i genet for Na+-kanalproteinet kan gøre blæksprutten resistent overfor maculotoxin. Hele opgaven kan ses her: http://www.vire.dk/frykma... -
Engelsk tekst om handicappede
Forumindlægjeg er ved at skrive AT i engelsk og biologi, og jeg går og mangler en tekst jeg kan analysere på i engelsk. mit fokus ligger i hvordan synet på handicappede er, blandt ikke handicappede. Derfor mangler jeg en tekst som har fokus på noget ligende. er der nogen som kender nogle tekster, så ville j... -
mRNA
Forumindlæghej det er opgave 2. siRNA i dette link det drejer sig om: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx angiv basesekvensen i det siRNA, der kan begrænse produktionen af proteinet, som det... -
please hjælp . vigtigt kemi .
ForumindlægHeej Beder om hjælp . Please Et forsøg i biologi/kemi : Påvisning af carbondioxid. 2 kolber --> Kolbe 1 : gær, vand og glukose Kolbe 2 : gær, vand og salt. Derefter en ballon ovenpå kolberne . I kolbe 1 pustes ballonen, men i kolbe 2 bliver ballonen IKKE pust . HVORFOR ? På forhånd tak. -
Naturfag
ForumindlægHar lavet: Ved uheld slippes store mængder atomkraft materiale ud i omgivelserne. Ved uheldige omstændigheder kan dampe og partikler udvikles. Samtidig udvikles meget store mængder varmeenergi. Omgivelserne påvirkes meget kraftigt. Tæt på værket bliver alt brændt af. Hvordan kan man stille det so... -
Håber nogen kan hjælpe, da det virkelig haster
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er i gang med en biologi rapport og mangler at besvare et enkelt spørgsmål.Jeg håber nogen er villige til at hjælpe. Her kommer mit spørgsmål: Hvilke sundhedsmæssige konsekvenser kan forhøjede/lave blodsukkerværdier have? Ps. Jeg er i gang med en blodsukkerrapport. -
Eksamen
ForumindlægHej hvor meget vægter en eksamenskarakter? vægter den ligeså meget som årskarakteren? Jeg skal op i biologi A skriftlig eksamen og har klaret mig med et 4 tal til årskarakteren, og vil gerne vide at hvis jeg får 02 til eksamen er det så gennemsnittet af både årskarakteren og eksamenskarakteren ... -
Symbol for antistoffer og antigener
ForumindlægJeg er i gang med en biologi rapport omkring blodtypebestemmelse ud fra et Eldonkort, og i teori afsnittet beder min lærer om, at vi skal vise symbolet for antistof A, B og O og også og også for antigenerne A, B og AB, for senere at kunne tegne en agglutination. Mit spørgsmål er så: hvordan ser d... -
Flowdiagram over forsøgsgangen?
ForumindlægVi har, i biologi, lavet et forsøg om enzymet bromelin i ananas og dens evne til at nedbryde gelatine. I forbindelse med det skal vi lave en rapport, hvor et af spørgsmålene lyder: "Derudover skal der være tegnet et flowdiagram over forsøgsgangen. " Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. ... -
hvad er en art?
Forumindlægskal lave en biologi rapport, og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal svare på disse tre spørgsmål, og formuleret ordenligt. håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig. 1. Hvorfor er énæggede tvillinger genetisk ens? 2. Hvorfor er søskende med samme biologiske forældre forskell... -
Teorier inden for ligestilling??
ForumindlægHej folkens - jeg skal lave min SRP, og har valgt at tage Samfundsfag A og Biologi B. Mit emne er Ligestilling, og jeg har rimelig godt styr på biologidelen, men umiddelbart kan jeg ikke finde nogle samfundsfaglige teorier inden for ligestilling?? kender i nogen? så må i MEGET gerne henvende jer... -
SRP - anoreksi
ForumindlægHej! :-) Jeg skal til at skrive SRP (studieretningsopgave) her om 2 uger. Mit emner er anoreksi og jeg skriver i Biologi/Dansk. Jeg ville høre om der er nogle der har skrevet SRP om samme emne og måske med samme fagkombination? Det ville nemlig hjælpe mig super meget hvis jeg så kunne få lov...
