Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8461 til 8480 af 127115
-
Oversættelse af tyske sætninger
ForumindlægHej allesammen! Jeg har fået oversat følgende sætninger: peecee.dk/upload/view/288881 Vil I være sød og se dem igennem for eventuelle fejl? Tusind tak for hjælpsomheden :) -
Sommerferie opgave: redoxreaktion
ForumindlægHej jeg har fået en kemi opgave for i ferien, og nu hvor jeg har set på opgaven, er jeg kommet i tvivl, om jeg nu har gjort noget af det rigtigt... Opgaven lyder således: Stoffet natriumchlorat (NaClO3) er et stof der blandt har været brugt som en plantegift, der meget ukritisk slår alt plantel... -
teori til fremstilling af salt
ForumindlægHej allesammen (: - Jeg er ved at gøre det sidste ved mine kemirapporter, men er støt ind i et problem; Jeg kan ikke finde ud af hvad teorien bag fremstilling af salt er? Nogen der kan? -
Natriumacetat
ForumindlægEr dert nogen, der an forklare hvorfor er dannes mælkehvid ved tilsætning af natriumacetat til 2,6-dimethylbenzoeammoniak????? -
Kan Irak-krigen retfærdiggøres?
ForumindlægHej derude! Jeg har i min AT-synopsis arbejdet med krig, medier og teknologi. I min problemstilling indgår bl.a. spørgsmålet "Hvad er definitionen på en retfærdig krig?". Dette har jeg besvaret ud fra de principper/retningslinjer, som udgør Geneve-konventionerne: Retfærdig sag: Krigen ... -
Opgave 2d og 2e i eksamensæt 2003...
ForumindlægHej, Har et problem med opgave 2e i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-3.pdf Hvordan skal jeg løse den? Har nemlig siddet med denne opgave i lang tid og er ikke kommet nogen vegne. Håber derfor på hjælp. Ps. i opgave 2d) er kommet frem ... -
eksamen - forberedelse mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og forbereder mig til religionseksamen, og tænker over hvordan man bedst gør det. Lige nu er jeg i gang med at læse pensum, men tænke på om man kan laver en slags dispotion for hvert emne. Sådan at man har styr på det, inden forberedelsestiden. Det lyder jo enkelt, men ... -
Hvad gør vi nu - lille du
ForumindlægJeg står med et snit på 9.9(efter at have ganget det jeg kan og ingen eksamener tilbage) og vil gerne ind på KU for at læse antropologi. Sidste år var adgangskravet på 10.0(so close) Det er vel ikke særlig realistisk at jeg skulle kunne komme ind, da det er en populær uddannelse og der må forvent... -
UCAS???
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg er godt i gang med at ansøge til et universitet i England gennem UCAS, som er deres bud på KOT. Jeg har et problem med indtastning af "grade" for hver "unit". Her er kun plads til en karakter og er meget i tvivl om jeg skal tage min mundtlige eksamenskara... -
Potensfunktioner - hvordan bestemmer jeg værdien for B?
ForumindlægHej, Jeg er lige i gang med følgende opgave: Grafen for en potens funktion går gennem punkterne (5, 225) og (8, 150) 1) Bestem værdien af konstanten a (4 decimaler) 2) Bestem værdien af konstanten b (helt tal) Opgaver 1 har jeg allerede fundet ud af: -0,8627 Men desværre kommer jeg ikke ... -
Polynomiers division mm.
ForumindlægHej jeg har et par opgaver jeg er gået fast i.. asymptoteopgave: hjælp til division.. (er i tvivl om, hvad jeg gør, når jeg kun har et led i nævneren) (x^3-x^2+4):(x^2) løs uligheden: x^2-4x+3>3-x problemet er, at jeg aldrig har løst en sådan ulighed, hvor tallet på højre side af tegnet i... -
rettelse af oversættelse
ForumindlægDansk til engelsk oversættelse Sidste år tog vi på en anderledes ferie. Vi rejste på landet, hvor vi boede på en rigtig bondegård. der var heste,køer,kalve,får,svin,gæs og ænder og rotter og mus. der var også hundreder af høns,så hver dag kunne vi hente mange dusin æg. Last year we to... -
DUMPE EKSAMEN?
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål vedrørende eksamener på universitetet. Så vidt jeg har forstået kan man søge dispensation om et 4. forsøg hvis man dumper en eksamen. F.eks. hvis man lider af en sygdom. Hvis sygdommen er langtidsvarende og man dumper 4. forsøg kan man så søge om et 5. forsøg osv. s... -
struktur af læsning
ForumindlægHej Hvordan vil i strukturere en dag med læsning? Synes ikke jeg kan læse ordentligt i løbet af dagen. Hvordan læser i? altså med hensyn til pauser, hvor mange timer/minutter i læser af gangen og alt det er. Vil gerne have lært som meget som muligt i løbet af en dag. Hvor mange timer er det o... -
Fast sølvnitrat el. sølvchlorid
ForumindlægHej. Jeg har følgende spørgsmål. I nedenstående link har jeg et forsøg, og under teoridelen er der noget der ikke helt giver mening for mig. http://bogwebs.systime.dk/cd/isis/Dokumenter/Isis_B_laboratorieforsoeg/Del_2/2_08_Bestemmelse_af_tilvaekst_i_Gibbs_energi.pdf Der står følgende, I forsøget ... -
Hvordan virker en Gauss riffel
ForumindlægJeg er ved at skrive et eksamensprojekt vedrøende en Gauss rifle, og jeg ville høre om der var en måde at bestemme udgangshastigheden af den sidste kugle efter n sammenstød? Samt en teoretisk udledning af formlen. Tak for hjælpen! -
Studie ophold i Skotland/England
ForumindlægHej Jeg går i 3.g. og nu er det snart tid til at søge ind diverse steder. Jeg regner/håber på et gennemsnit på omkring 8, og vil gerne ind og læse Kemi - og senere Medicalkemi Jeg har bare nogle enkelte spørgsmål - jeg har altid drømt om at studere i UK. Jeg har bare ingen idé om, hvord... -
grundparametre
ForumindlægHvad hedder grundparametrerne? -
Nogen der vil læse min analyse igennem?
ForumindlægJeg har lavet en dansk sproglig analyse. Nogen der vil læse den igennem? -
Afsætning A mundslig eksamen
ForumindlægEr der nogle som er i besidelse af en oversigt over fagets kernestof beskrevet som essentielle emner? :-)
