Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 8481 til 8500 af 23878
-
SRP-emne - nogle gode idéer??
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal om inden længe skrive SRP, og jeg er rimelig sikker på, at jeg enten godt kunne tænke mig at skrive i samfundsfag og engelsk eller samfundsfag og dansk. Mit problem er bare, at jeg ikke kan finde ud af, hvilke emner der kan blive belyst fra denne vinkel. Jeg har tænkt ... -
HHX - skriftlig dansk eksamen
ForumindlægHar lige været til skriftlig eksamen idag i mundtlig dansk (HHX) Vil gerne høre hvad I andre valgte og hvordan det gik? Valgte selv opgave 1, Skysamleren af Hanne Marie Svendsen.. Hvis der er andre der har valgt den samme, vil jeg meget gerne høre hvad I analyserede jer frem til :) -
Bank konkurs betydning for det økonomiske kredsløb.
ForumindlægHej (: Jeg er blevet stillet følgende spørgsmål og jeg kan ikke rigtig få startet. Giv en analyse af konsekvenserne hvis en stor mængde banker går konkurs. Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe !! På forhånd tak !! -
hjælp mig med dansk historieopgaven
ForumindlægHJÆÆLPP MIGG!!! Jeg aner ikke hvordan jeg skal stille min dansk-historieopgave op, jeg har valgt dansk og skal analyser 3 af H.C. Andersens eventyrer, kan nogen hjælpe mig??? svar så hurtigt som muligt tak da den skal afleveres i morgen!!! -
Oversættelse fra dansk til fransk... Skal tjekkes om det er rigtigt lavet!
ForumindlægSom 14 årig kan man godt virke fysisk voksen, men psykisk er man ikke i stand nok til at være voksen. Det er starten af teenager alderen, begynder man så småt at blomstre. I den alder er man mere optaget af drenge/piger, fester, tøj og musik. Man er mere el. mindre midt imellem at være barn og vo... -
Piet Hein-digt
ForumindlægHej allesammen! :D Kunne nogle af jer hjælpe mig med dette digt af Piet Hein. Skal give en fortolkning af det. Du skal plante et træ. Du skal gøre en gerning. som lever, når du går i knæ, en ting, som skal vare og være til lykke og læ. Du skal åbne dit jeg. Du skal blive et enste trin på en vi... -
Dansk eksamen, SPØRGSMÅL!
ForumindlægHejsa alle. I dag har jeg lige været oppe til dansk eksamen, 3g, og fik 10. Men problemet er, at jeg trak et digt af Tom Kristensen, Et blomstrende slagsmaal, som vi engang havde arbejdet lidt med i klassen, men den stod IKKE på pesumlisten. Min oprindelige lære er sygemeldt, så hun var ikke min... -
Hvad er et rigtigt start??
ForumindlægHej er der ikke nogen som vil være søde og fortælle mig, hvilkke af de to begyndelses punkter af et litterær artiekl er rigtigt: 1.”Jylland mellem tvende have og et tilbageblik om en del årtier ” er lyriske digte, der indeholder noget episk. Digtenes forfattere er H.C. Andersen og Knud Sørensen.... -
Perspektivering af "Frem og tilbage" med noget fra pensum
ForumindlægHej Jeg er i gang med min dansk synopsis for 9 klasses eksamen og jeg er tæt på at være færdig. Det eneste jeg mangler lige nu er at kunne perspektivere mit prøveoplæg (Som er Sven Ørnø's "Frem og tilbage") med noget jeg allerede har haft i mit pensum. Så jeg har op til 4 valg... -
Help.Minus-ord
ForumindlægFore fire tusind år siden eksisterede der på nogle øer i Middelhavet et højtudviklet kulturfolk, hvis levevis moderne arkæologiske udgravninger har givet os detaljerede oplysninger om.De velhavende øboere har været indlogeret i luksuriøse, rigt udsmykkede paladser,udstyret med toiletter med rinde... -
Digt.
ForumindlægHjææææææææælp. mig hvor ændrer jeg oplæsningen? Du skal igen bruge digtet: 'Jeg løfter dig op mod lyset'. Øv dig i at læse det højt. Det er en god idé at markere, hvor du fx vil holde pauser, ændre stemmen mv. . Sammenlign dine 2 oplæsninger - hvor har du fx ændret oplæsningen? Jeg løft... -
Rim i digtet?
ForumindlægHejsa :) Jeg har brug for hjælp.. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke slags rim der er i mit digt "Jeg ser nu i nat" af Morten Nielsen. Det virker nok som noget af det letteste men jeg er kørt lidt fast. Vil også lige spørge om der er rytme i? Her er digtet: Jeg ser nu i nat, a... -
Oversætte sætninger
ForumindlægHej! :) Jeg skal oversætte disse fem sætninger til spansk, og jeg har lavet dem, men ville spørge, om der var en venlig sjæl, der kunne se om, jeg har lavet det rigtigt :) Dansk: 1. Der er et lyst skær på fotografiet. 2. Til højre er der en dør. 3. Hun har opsat hår ligesom på de fleste bille... -
Please... Hjælp til indledning... Haster!
ForumindlægHej alle sammen, er i øjeblikket i gang med at skrive historie opgave om Palæstinaproblemet og det eneste jeg mangler er sådan set min indlening.. Er der nogen der kunne tage et hurigt kig, og muligvis rette i den?IndledningKrisen i Palæstina har om end andet været et problem der kunne ses fra to... -
kommentarer til indledning :)
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder i .... til halsen. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg laver en ordentlig indledning.. Nu har jeg prøvet og vil derfor blive rigtig glad, hvis jeg kunne få noget respons på, om det er en ordentlig indledning :o) Indledning: Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinden... -
AT-synopsis om "Cuba efter Castro"
ForumindlægHjææææælp!! (til samfundsteorier...) Jeg er i fuld gang med at skrive synosis om Cuba Efter Castro i AT-forløbet om Fremtiden - visioner og forudsigelser i fagene samfundsfag og spansk. (ved godt at Fidel er gået af, men det var før jeg valgte opgave:D og heldigvis - for min opgave - sidder der ... -
Hjælp til dansk mundtlig!!
ForumindlægHej alle! For at par dage siden gav min lærer mig et papir på hvordan man skulle gøre under dansk mundtlig prøve, men kan ikke finde papiret, og det hele er helt ude af mit hoved lige nu. Jeg ved godt at man går ind til lærer og censor og trækker en tekst, og forbereder teksten i 40 min. men hvo... -
Engelsk afgangseksamen stx
ForumindlægHej alle Jeg har idag været til skriftlig engelsk eksamen i engelsk A niveau STX, 3.g afsluttende studentereksamen.. Jeg synes selv, det gik rimelig dårligt! Jeg valgte en non-fiction tekst, skrevet af Russell Brand:" Big Brother is not watching you." Man blev bedt om at analysere o... -
Indledning
ForumindlægHej, jeg vil bare gerne have hjælp til en indledning til en analyse. Jeg har prøvet, at lave en, men jeg ved ikke om den er god nok, er der nogen der evt, kunne med rettelser: Nu til dags, er fedme blevet et stort problem blandt børn og unge, da de bliver mobbet og får dårlige tanker om sig... -
AT eksamen
ForumindlægHey allesammen! Jeg skal op i AT eksamen på tirsdag i fagene Historie og retorik med emnet Stasi i DDr. Jeg skal lave en retorisk analyse af filmen "de andres liv". Ville bare høre om nogen af jer har styr på hvilke metoder man bruger i retorik og specielt i sammenhæng med analyse? På f...
