Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP-emne - nogle gode idéer??

29. august 2018 af pointless

Hej allesammen,

Jeg skal om inden længe skrive SRP, og jeg er rimelig sikker på, at jeg enten godt kunne tænke mig at skrive i samfundsfag og engelsk eller samfundsfag og dansk. 

Mit problem er bare, at jeg ikke kan finde ud af, hvilke emner der kan blive belyst fra denne vinkel. Jeg har tænkt over, at analysere bogen "Freedom" og koble den med noget sociologi i samf, men jeg ved ikke, om det kommer op på et højt nok niveau. 

Udover det synes jeg også, at det kunne være spændende at skrive om terror og 9/11, men jeg ved ikke, hvilke ting jeg så skulle kigge på. Nogle idéer?

Jeg er også meget åben for at høre om, hvad I har skrevet om, og hvordan I bar jer ad - for jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg har lyst til at skrive om. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. august 2018 af Smut1

Mmhh, hvis det er en bog du godt kan lide, mon ikke du så godt kan få den op på et højt nok niveau. Jeg analyserede engang det, min lærer så fint (og lidt fordømmende) kaldte en ungdomsrom i form af en litterær artikel, men fik tolv alligevel.

Ud fra din beskrivelse lyder det som om, at du bedre kan få tolv for analysen af en bog, du holder af (hvor du ser en masse pointer) end et emne, som ikke siger dig så meget, men måske nok er et tolvtal værdigt.

...Jeg kender ikke bogen "Freedom"...


Skriv et svar til: SRP-emne - nogle gode idéer??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.