Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 8601 til 8620 af 14598
-
Karen Blixen: Sorg-Agre
ForumindlægHej Nogle der har læst denne fortælling?Spørgsmål:Hvad er pointen med selve historien om Ane-Marie og hendes søn? Hvad er det Karen Blixen vil vise? Tænkte på om det havde betydning at marken bliver kaldt sorg-agre efter hendes død. Noget med at man efterlader sig noget - ligesom herremanden (onk... -
HJÆLP (DEN KOLDE KRIG) PROBLEMFORMULERING!!
ForumindlægKære alle!! jeg skal op til min sidste mundtlige eksamen i morgen (historie) og jeg kan SLET ikke få lavet en problemformulering fordi jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal koble det hele sammen. Her er mine kilder, nogen der kan hjælpe mig med at lave en problemformulering, og fortælle mig... -
HASTER - Hjælp til korrekt oversættelse
ForumindlægHej. Jeg sidder med en tysk aflevering, som skal afleveres i morgen, og har nu siddet med den herhjemme i snart fem timer. Det emne jeg skal skrive om er kærlighed. Nu er det jo sådan at jeg i forvejen er en spade til at skrive om det enme på dansk, så det er ikke næmmere for mig at gøre ... -
Rette?
ForumindlægOpgaven går ud på, at jeg skal beskrive de Tjekkiske elver!Har du tid til at rette opgaven, inkusiv, komma, stavning, og lignende?( ... ) = Burde det stå der?Det vil tag nogle få minutter (: .At være sammen med de tjekkiske elever har været en overvælende glæde.Det har ikke kun været en sjov og f... -
Oversættelse
ForumindlægNogle der kan oversætte dette stykke til engelsk? Shakespeare skrev 37 skuespil: komedier, tragedier og historiske dramaer. hans skespil har noget for enhver smag; der er spændende handling, stærke følelser, farver og komik. Shakespeares temaer er kærligheden, naturen, magten og dens ansvar. De... -
Den relative afvigelse.
ForumindlægHej kære studieportalen. Jeg skal aflevere min fysik rapport om et laserforsøg her om lidt, men jeg grubler over en sidste udregning.Det skyldes måske mest at jeg er en smule dårlig til matematik. Jeg vil springe over at forklare jer hvordan jeg har fundet mine udregninger, men istedet bare gå d... -
SSO - Algoritmer
ForumindlægGodaften kære medmennesker.\n\nJeg står i den heldige situation, at jeg skal til at skrive stor skriftlig opgave omkring diverse algoritmer indlagt i matematikken, og matematikken problemer. Jeg har valgt et par punkter at komme ind på, men jeg synes stadig at mangle indhold til et par sider :)\n... -
Psyk/Dansk, frygtelig meget brug for hjælp!
ForumindlægKære alle ude bag skærmene Jeg er i gang med den afsluttende AT-synopsis i 3. g under overemnet "Katastrofen - årsager og konsekvenser", og jeg skriver i fagenen Danks (humanistisk) og Psykologi (samfundsfaglig). Jeg har læst bogen De Nøgne Træer af Tage Skou-Hansen om en modstand... -
AT 2012: Gini koefficient i USA ved Wall Street krakket 1929?
ForumindlægHey allesammen! Katastrofe - årsager og konsekvenser, dét er emnet for AT i år. Jeg har derfor valgt at skrive om Wall Street krakket i 1929, fordi det ledte til en økonomisk katastrofe og endvidere måtte mange befolkningsgrupper imødekomme nogle trænge vilkår på baggrund herfor. Min ta... -
doping / inden 20/03/06
ForumindlægDer er to overordnede emner vi skal undersøge: 1. Doping og muskler 2. Doping og kredsløbethej alle sammen...jeg skal aflever en rapport på 3 sider om dopning, vi har slet ikke fået nogen hjælpemedler....jeg ved ingen hvad "Doping" betyder. så jeg håber Der er nogen derud som vil hjælp ... -
HJÆLP!! :) Azomethan og differentialligning. (Matematisk Kemi)
ForumindlægKære Studieportalen, jeg har brug for hjælp med følgende 2 opgaver/spørgsmål i Matematisk Kemi / MatIntro I forbindelse med den atmosfæriske nedbrydningsreaktion af azomethan: CH3NNCH3 → N2 + 2 CH3 , kan koncentrationen af azomethan bestemmes ved differentialligningen d[CH3NNCH3]/dt = &min... -
Historieopgave: Kant, Oplysningstiden m.m.
ForumindlægKære alle sammen!Jeg skriver her, da jeg har stort brug for nogle inputs.Jeg er pt. i gang med historieopgave - eller det vil sige, jeg er kun kommet til gennemlæsning af materialet. Problemformulering har jeg ikke engang fået lavet, og det er hér, jeg mangler jeres hjælp.Har I en ide til en prob... -
spg ang afstandsformlen ved parameterfremstillinger
ForumindlægGoddag kære valuegivers, jeg sidder og læser lidt mat, hvis jeg nu skulle risikere og komme til eksamen i det. Jeg er med på, hvordan man bruger afstandsformlen når man har et punkt(x1,y1) og en linje med ligningen ax+bx+c=0. Så putter man jo bare x1 og y1samt a, b og c ind i formlen for udregnin... -
Mangler titel of forfatter
ForumindlægKære kloge mennesker på studieportalenJeg har afleveret en mundtlig bograpport af en bog læst i dette semester på HF, men har fuldstændig glemt titel og forfatter... Kan dog huske en smule af handlingen, så jeg håber der er nogen kloge hoveder der kanEn fyr der starter med at bo hjemme, men kan i... -
Lille oversættelse
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at oversætte dette, bare lidt af det om så:Moco lover at give Azul hans penge for at redde Dominó, men da hun spørger efter El Mariachi indser han at El Mariachi har vundet hendes kærlighed. Han bliver meget jaloux fordi han tror at Dominó har elsket med El M. Dominó fort... -
enkelte spørgsmål til sokrates' forsvarstale
Forumindlæghejsa :0)har liii nogle enkelte spørgsmål til forsvarstalen.. som jeg ikke lige kunne finde svaret på her inde!!- Hvilke guder er stats anerkendte (s. 33 i den offentlige anklage)??? bare lige de vigtigste.. (self. Athena, zeus.. men hvem mere ??)- Bruger Sokrates "jordmoder metoden" (d... -
Forsvarstalen - enkelte spørgsmål..
Forumindlæghejsa :0) har liii nogle enkelte spørgsmål til forsvarstalen.. som jeg ikke lige kunne finde svaret på her inde!! - Hvilke guder er stats anerkendte (s. 33 i den offentlige anklage)??? bare lige de vigtigste.. (self. Athena, zeus.. men hvem mere ??) - Bruger Sokrates "jordmoder metoden"... -
Til fodboldinteresserede
ForumindlægYo der. :-)Godaften kære medbrugere af studieportalen.dk-debat.Indrømmet - dette er en reklame for et dansk fodboldsite, nemlig www.fodboldforum.dkMålet med denne tråd er ikke at nedbryde denne debat, men derimod at give jer en mulighed for at debattere med nye brugere, og dermed få andres synsvi... -
Ekstra eksamen
ForumindlægHej alle sammen!Det forholder sig sådan, at jeg lige har afsluttet 2.g på gymnasiet.Jeg fik 9 i årskarakter i geografi, hvilket jeg synes er okay, eftersom det var et fag, jeg ikke prioriterede særligt højt.Da jeg gerne vil have en uddannelse, hvor der er et ret højt adgangskrav, vil jeg alligeve... -
Opdrift m.m.
ForumindlægGodaften kære studieportal-brugere! Jeg sidder og er i gang med en lille journal om opdrift, og er pludselig kommet i tvivl om noget: Forsøget går i al enkelhed ud på at nedsænke et lod i en væske, og læse "vandstanden", så at sige. Atlså ser man hvor mange mL væske loddet fortræn...
