Søgning på: afsætning a tiger. Resultater: 8881 til 8900 af 144215
-
Hjælp til valg af virksomhed/emne i SRP
Forumindlæghej jeg skal snart skrive en studieretningsprojekt. Det store problem er dog, at jeg simpelthen ikke ved hvad jeg vil skrive om! Så hvis der er nogle kreative sjæle herinde der sidder med forslag, må i endelig gerne komme hid med dem. Det ville sgu varme hjertet, og lægge køl på hovedet. Jeg s... -
SRP om streamingbrachen og Netflix - hjælp!
ForumindlægHej alle på Studieportalen! Jeg skal i gang med at skrive min SRP opgave på 3. år på HHX. Jeg har valgt at skrive om streamingbranchen med udgangspunkt i Netflix, i fagene virksomhedsøkonomi og afsætning. Jeg har dog svært ved at finde materiale, som regnskaber osv. Jeg håber at der er nogen ... -
Joe and The Juice SRP opgave spørgsmål!
ForumindlægI min analyserende del, har jeg fået til opgave af komme med en begrundet opstilling af hvilke parametre der bør indgå i en landeanalyse ved Joe and The Juices indtrængen på det amerikanske marked, og så skal jeg udføre landeanalyserne. Mit spørgsmål er så hvilke parametre i den model man kalder... -
Købe saftpresser og redegøre for returret / reklamationsret
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har fået en lille ekstra opgave i afsætning, hvor jeg skal redegøre for nogle forskellige ting. Jeg skal tage udgangspunkt i en informationsside om saftpressere, som man kan se her: http://saftpresseren.dk Der er bl.a. en opgave, hvor jeg skal redegøre for reklamationsret o... -
Andengradsfunktion
ForumindlægHej Hvordan skal man lave denne opgave? En virksomhed fremstiller kaffemaskiner. Ud fra efterspørgslen kan man beskrive sammenhængen mellem afsætningen og prisen pr stk. for kaffemaskinerne med følgende prisfunktion: p(x) = -0,02x + 300 De faste omkostninger ved produktionen er 105000 kr. pr må... -
Tvivl om jeg skal gå på HHX
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om jeg skal tage HHX som ungdomsuddannelse. Jeg tænker på at vælge enten Afsætning og International Økonomi, eller Virksomhedsøkonomi og Internationaløkonomi, dog er matematik ikke min stærke side. Jeg får som regel 7 skriftligt. Er der meget matematik på hhx? Hvilke af de to ... -
Bestem den mængde som virksomheden skal sælge for at opnå det størst mulige dækningsbidrag.
ForumindlægHej Jeg sider med en opgave (Vedhæftet) som jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg løser. Jeg har bestemt forskriften for f til at være: f(x,y)=2000x+1500y. For derefter at finde ud af hvilken afsætning der giver det største dækningsbidrag forestiller jeg mig at jeg skal lave nogl... -
Købe iPhone på afbetaling - Fordele / Ulemper?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er ny her på Studieportalen og håber, at jeg kan få nogle kvalificerede svar på mit spørgsmål. I afsætning har vi fået en lille ekstra opgave, som handler om at undersøge, hvilke fordele og ulemper der er ved at købe en iPhone på afbetaling. Jeg har fundet en fin kilde her: h... -
SRP - problemformulering - SMART modellen
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP og skal lave en problemformulering ved brug af SMART modellen. Jeg skriver i afsætning og engelsk om virksomheden Megatrade. Hvordan kan jeg lave en god problemformulering vha. SMART modellen - i øjeblikket lyder den således: - How can Megatrade increase its market shar... -
Intersport B2B eller B2C?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skriver en opgave i Afsætning, og er blevet en smule i tvivl. Det er fordi, jeg skal vurdere om Intersport er B2B eller B2C... De indkøber vel en masse tøj fra forskellige steder, så som Nike, Adidas m.m, og så sælger de det direkte til forbrugeren kan man sige. Er det så i... -
Søger hjælp til følgende opgave
ForumindlægHej derude, Jeg søger med lys og lygte, hjælp til følgende: De laveste gennemsnitlige omkostninger kan bestemmes som hældningen på den tangent TC til C der går igennem punktet (0,0) og har røringspunktet (x0,C(x0)) , hvor x0 er den afsætning der har de laveste gennemsnitlige enhedsomkostninger.... -
Muhammedkrisen - Interesseorganisationer?
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRP, hvor jeg skriver om Muhammed krisen, og herunder Arla som blev boykottet under krisen. Jeg har fagene samtidshistorie og afsætning. Jeg står nu og skal finde ud af hvilke interesseorganisationer der var væsentlige at nævne under krisen, hvad de gjorde, og så også h... -
CR7 JBS målgruppe
ForumindlægJeg har fået en opgave i afsætning som hedder: "udvælg og kort redegør for en eller flere udfordringer for JBS, der har relation til valget af målgrupper" det er målgruppen til mærket CR7 CR7 er Cristiano Ronaldo's underbukse- og sokke linje (jeg ved godt der også er bl.a. t-shir... -
SOP om Fast Fashion
ForumindlægHej alle Jeg står og skal til at skrive SOP. Jeg synes emnet Fast Fashion og herunder SHEIN kunne være interessant. Jeg vil gerne skrive i fagene afsætning/Innovation og dansk. Men ved ikke hvordan jeg kan inkorporere dansk, er der nogen af jer der har et foreslag? Har prøvet at finde en dokume... -
Hjælp til konklusion på matematik økonomi. P(x) og R(x).
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en konklusion på mit projekt, og vil derfor gerne høre om i har nogle råd/vejledninger til konklusion. Opgavebeskrivelsen hedder følgende: En virksomhed producerer og sælger en GPS-model CARMINE til biler. I 2019 - før corona ramte verden - lavede virksomheden ... -
HJÆLP! SPØRGERSKEMA TIL EKSAMEN
ForumindlægI har nok været i samme båd, dem af jer som har afsætning eller markedføring. Jeg skal lave en undersøgelse der handler om personlig brug af høretelefoner, så jeg kan skabe en persona, costumer journey og segmentering. Det ville være en fantastisk hjælp vis i gad at svare på spørgerskemaet og d... -
Hjælp med nogle få og korte tjekopgaver og forståelsesopgaver?
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært med nogle små og korte opgaver/øvelser inden for afsætning faget. Jeg vil derfor gerne spørge om der er nogen, som lige vil bruge 10-15 min. på at hjælpe mig med disse - muglivis over mail. Hvis der er nogen, som er interesseret i at bruge en smule tid på at hjælpe mig,... -
en flink dreng
Forumindlæger her nogen som har noter til en flink dren, af tove ditlevsen, eller varmedunken af Benny andersen, eller bare teksten til høstgildet af martin a. nexø? -
reducer.
Forumindlægreducering plejer at være nemt, men jeg har glemt hvordan man gør der der er brøker i. 3a-3a-3a-1/3*a??? hvordan gør man lige her. på forhånd tak:) -
isoler x
Forumindlægisoler x i udtrykket d+bx=ax+c. for hvilke værdier af a og b, kan dette ikke lade sig gøre?
