Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9001 til 9020 af 57177
-
diskutere og vurdere, hvorvidt solidaritet og sammenhængskraft i den danske velfærdsstat er blevet styrket eller svækket i de seneste ca. 100 år
Forumindlægdiskutere og vurdere, hvorvidt solidaritet og sammenhængskraft i den danske velfærdsstat er blevet styrket eller svækket i de seneste ca. 100 år -
Stil, om at gå i skole
ForumindlægHjælp skal skrive en stil om at gå i skole men kan ikke komme gang. -
Jeg har svært ved at forstå betydning, er der nogen der er villig til at oversætte de her tre linier til dansk ? Thanks.
ForumindlægDuring the meeting of January 20, 1896, he felt that the X-rays appeared to emanate from the area of a glass vacuum tube made fluorescent when struck by a beam of cathode rays. Poincare wondered aloud if such radiation was emitted by other luminescent bodies. -
studentereksamen - dumpe eller bestå - HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen jeg er en pige som går i 2.g på stx. jeg er rigtg bange for at dumpe min studentereksamen, da ja jeg allerede har dumpet to eksamner. jeg fik 00 i naturvidenskab og 00 i fysik C. også fik jeg 4 i AP og 4 i Drama C som standpunkskarakter i 1.g. i 2.g har jeg også fået nogle rigtig... -
Vedr. optagelse på HF gymnasium
ForumindlægHej.. Lige nu har jeg afsluttet AVU på VUC. Jeg har netop afsluttet mine fag. Jeg har fået: Dansk D mundtlig - 4 Dansk D skriftlig - 02 Engelsk D mundtlig - 7 Engelsk D skriftlig 7 Naturvidenskab mundtlig - 7 Samfundsfag mundtlig - 4 Matematik - mundtlig - 7 Matematik skriftl... -
ingeniør uddanelse
ForumindlægHej, jeg har kigget på ingeniør uddanelser, bla på civilingeniør i anvendt matematik, civilingeniør i software, det er uddanelser, som umiddelbart kun handler om matematik og naturvidenskabelige fag. Men mit spørgsmål lyder, hvorfor vil de så have en til at tage dansk på A niveau. Det er noget l... -
Hjælp? Anyone?
ForumindlægHej alle dejlige mennesker. Jeg har haft store problemer med oversættelser. Er der nogle der vil kukke min igennem og påpege fejl? Tak... For the fishermen in Cascobay in Maine, where I have spent my vacation by studying the animal life for several years, this year’s season has been worse than ... -
Ismer?
ForumindlægHej SP Nu er jeg igang med dansk forberedelse. Der er dog noget jeg ikke helt har fanget ismerne - hvor placeres de forskellige ismer i periodene? det forvirre mig at der f.eks. er tale om ekspressionisme men at der ikke er et årtal. -
Litteraturhistorien
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen, men jeg har ikke styr på de forskellige perioder i litteratur historien. Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der kende nogle hjemmesider hvor man kan se hvad der er kendetegnende for de forskellige perioder? Med venlig hilsen Thomas -
Food as an identity
ForumindlægFood as an identity Last night I ate out for the first time in a weary long time. I had a weary hard time doing it because it means a lot to me to be eating at home with my family. The home is very important to the Danes. And that is connected with the Danish food culture and identity. There ... -
Nogen der er skarp skriftlig i dansk, da jeg har den her artikel jeg har skrevet og kunne godt bruge en der er rigtige god på det skriftlige Til at rette den...
ForumindlægNogen der er skarp skriftlig i dansk, da jeg har den her artikel jeg har skrevet og kunne godt bruge en der er rigtige god på det skriftlge Til at rette. Da jeg tit kommer til at blande det med talesprog. -
Skriftlig Tysk A eksamen
ForumindlægJeg er meget i tvivl om, hvor meget tid man skal bruge på hver opgave og underopgave i den skriftlige eksamen. Har hørt, at de opgaver hvor man skal kommentere, diskutere mm. tæller højest (altså de sidste to opgaver). Hvordan synes I, at man burde disponere de fem timer man har? Mange tak på f... -
Goethe periode????
ForumindlægHej. Jeg har læst bogen "den unge Werhters lidelser" og er lidt i tvivl omkring perioden. Jeg skal perspektivere til den danske periode. Jeg ved at den er fra den tyske Sturm-und_Drang-perioden... Hvordan hænger det sammen med den danske periode?? Et sted står der at Goethe påvirkede d... -
Forberedelse til termin i 8. klasse
ForumindlægHej Jeg går i 8. klasse og jeg skal til terminsprøve i dansk, matematik, tysk og engelsk i næste uge. Jeg vil gerne forberede mig, men jeg er ikke sikker på hvad jeg skal gøre, hvilke noter jeg skal tage med osv. Desuden er jeg lige startet på en ny skole, hvilket desværre har betydet at alle mi... -
Romantikken
ForumindlægEr der nogen der har nogle tekster og noter om Romantikken? :D -
Er ikke sikker på om jeg har valgt rigtigt.
ForumindlægHej. Som du nok kan læse på titlen er jeg usikker på om jeg har valgt rigtigt og hvad jeg egentlig vil. Jeg startede på en HTX og skiftede så hurtigt til en STX. Jeg har stor interesse for de naturvidenskabelige fag, men jeg kan også godt lide historie, samfundsfag og har i lang tid gerne ville l... -
Hej allesammen er der nogen som gider at bruge 5 min på at rette min dansk stil det ville hjkælpe såå meget :D tak på forhånd
ForumindlægKære H.C. Andersen! Tak for deres herlige brev. Deres smukke ord varmer mig, som at vågne på en varm sommer morgen. Augusta og jeg havde længe ventet en hilsen fra dem, og tiden er heldigvis kommet. Det har længe været i mine tanker at fortælle dem hvor vældig meget Augusta og jeg holder af ... -
Pensum
ForumindlægHej Står og skal til terminsprøve i matematik 1-årigt A-niveau. Jeg er ikke sikker på hvad man skal kunne til prøven uden hjælpe midler. Nogen som ved det? -
samf A - hvad lære man
ForumindlægHej. Er der nogen emner som man lære i faget samfundsfag på A-nivue? Hvad har i fx lært ind til videre? -
ek
Forumindlægjeg sidder og tænker på kemi eksam jeg har ingen idé om hvordan det kan være, bliver der stillet nogle spørgsmåle eller hvordan....? er der nogen der kan bare give mig en ide om det? tak på forhånd
