Studievejledning

studentereksamen - dumpe eller bestå - HJÆLP

12. juni 2019 af elina44 (Slettet)

Hej alle sammen

jeg er en pige som går i 2.g på stx. jeg er rigtg bange for at dumpe min studentereksamen, da ja jeg allerede har dumpet to eksamner. jeg fik 00 i naturvidenskab og 00 i fysik C. også fik jeg 4 i AP og 4 i Drama C som standpunkskarakter i 1.g. i 2.g har jeg også fået nogle rigtig dårlige karakter i standpunkt i min afsluttende fag, som er 02/02 biologi B, 02 psykologi C, 4 latin C, 00/-3 matematik B, 02 samfundsfag B. også skal jeg op i to eksamner i næste uge hvilket er psykologi og matematik. og er itvivl om hvor godt det kommer til at gå

jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, da jeg ikke har lyst til at droppe ud af gym nu. jeg vil rigtig gerne færdiggøre min stx, og jeg er ligeglad med gennemsnitet, så det er ikke det der bekymrer mig. jeg vil bare rigtig gerne færdiggøre det og få min hue på. men er der overhovet chance for at jeg består? håber der nogen som kan hjælpe med noget. 


Brugbart svar (2)

Svar #1
12. juni 2019 af Trega

Chancen for at du består er der stadig.

Jeg tror ikke der er nogle her på studieportalen, der rigtigt kan gøre noget stort for at hjælpe dig. Den eneste der kan hjælpe, er dig selv. 

Det du kan gøre er at, kløge på fra nu af og indtil du skal til de sidste 2 eksamener. Læs så meget muligt op på pensum, tag noter og håb på at du kan løfte dit gennemsnit, så meget som det nu kan stige.


Brugbart svar (2)

Svar #2
12. juni 2019 af anna8264

Hej, 

Jeg kan sagtens se hvori din nervøsitet ligger. Nu har jeg ikke alle dine karakterer, så jeg ved ikke hvad dit snit ligger på lige nu. Du skal have et snit på 2.0 for at bestå din studentereksamen. Jeg har selv haft nogle problemer gennem de sidste tre år, og i 3.g gik det lidt bedre. Hvis du gør dit bedste, er det altid godt. Tag evt en snak med dine lærere om det, og snak om hvad du kan gøre for at hjælpe dig selv. Ellers tag en snak med din studievejleder. Du vil gerne færdiggøre STX, hvilket er forståeligt, nu når du er så langt, så snak med ham eller hende om hvad du kan gøre. Der er stadig fine chancer for at du består. Hvis du holder hovedet koldt og nikker den en skalle her i 3.g, så skal det nok gå :) 


Skriv et svar til: studentereksamen - dumpe eller bestå - HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.