Tysk

Skriftlig Tysk A eksamen

07. marts 2019 af zootdude - Niveau: A-niveau
Jeg er meget i tvivl om, hvor meget tid man skal bruge på hver opgave og underopgave i den skriftlige eksamen. Har hørt, at de opgaver hvor man skal kommentere, diskutere mm. tæller højest (altså de sidste to opgaver). Hvordan synes I, at man burde disponere de fem timer man har?

Mange tak på forhånd.

Svar #1
07. marts 2019 af zootdude

Bump!

Brugbart svar (1)

Svar #2
07. marts 2019 af Pyrros

Du må have tålmodighed. Der er ingen grund til at bumpe din tråd efter sølle 40 minutter.


Svar #3
07. marts 2019 af zootdude

Der er ingen grund til at være så negativ, heller. Jeg sidder desværre i den situation, at jeg allerede skal op i morgen.

Brugbart svar (0)

Svar #4
07. marts 2019 af OliverHviid

... så er du vel lidt sent ude???


Svar #5
07. marts 2019 af zootdude

Jeg havde da heller ikke forventet, at det ville tage mere end fem minutter at svare på mit spørgsmål. Ville bare gørne høre, hvordan forrige eksaminander har disponeret deres fem timer.

 

Svar #7
07. marts 2019 af zootdude

Den har jeg læst, men tak for det! De giver desværre ingen bud på, hvordan man ellers kunne disponere tiden. Jeg er lidt i tvivl om, hvilken opgave/underopgave jeg skal fokusere mest på at få løst.

 

Brugbart svar (1)

Svar #8
07. marts 2019 af oppenede

#0 Jeg er meget i tvivl om, hvor meget tid man skal bruge på hver opgave og underopgave i den skriftlige eksamen. Har hørt, at de opgaver hvor man skal kommentere, diskutere mm. tæller højest (altså de sidste to opgaver). Hvordan synes I, at man burde disponere de fem timer man har?

Jeg ville starte med at se hvad der står i opgave 5, og derefter læse teksten og lave tekstforståelsesopgaven (opgave 1) samtidigt (og måske også tage nogle noter på dansk til 5'eren). Jeg synes ikke det giver mening overhovedet at beslutte hvor lang tid det skal tage på forhånd.

Opgave 2 til 4 med grammatik ville jeg lave inden 5'eren, da de tager den tid de tager, hvorimod 5'eren er mere flydende.

Hvis du er elendig til grammatiken, så se på alle opgaverne i 2 til 4 og start med det du finder lettest i stedet for bare at tage dem en efter en.


Svar #9
14. maj 2019 af zootdude

Meget sent svar, men tak for det #8. Den metode vil jeg prøve, siden jeg skal op i tysk i min skriftlig eksamen næste uge. :)

 

Brugbart svar (0)

Svar #10
14. maj 2019 af Studentos

Jeg lavede opgaverne i rækkefølge. 

Opgave 1 oversatte jeg hurtigt (15 min - 30 min) - Evt. se gamle oversættelser, da nogle passager dukker op igen. 

Opgave 2 brugte jeg ca. 2½ time på. (300 ord). 

Opgave 3 brugte jeg ca. 1½ time på. (100 ord). Mit udgangspunkt var at tage en delopgave, der havde stor tilknytning til teksten i opgave 2, hvis dette tekstmateriale var let læseligt. Hvis teksten derimod var svær, valgte jeg derimod en delopgave, der havde mindre tilknytning til tekstmaterialet. 

Overskudstiden brugte jeg på at rette opgave 1 igennem. 


Skriv et svar til: Skriftlig Tysk A eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.