Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 9021 til 9040 af 152757
  • Find forskrift for tangent med kendt a

    Forumindlæg
    Hej. Jeg kan ikke finde ud af denne opgave. Grafen for f(x)=x^2-x-1 har netop en tangent med hældningen 3. Bestem ligningen for tangenten. Jeg har prøvet følgende: f'(x)=2x+1 3=2x+1 x=1 b=3^2+3-1-3*1=8. Jeg kan dog se at svaret skal give noget andet. På forhånd tak!
  • nogle tips til mundtlig kemi eksamen på c-niveau

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal snart op i kemi på c-niveau og det er jeg ikke vildt tilfreds med, men man skal jo prøve at få det bedste ud af det, så jeg vil gerne have noget hjælp til hvordan man lige skal kringle sådan en situation. Vi har fået et eksempel på hvordan et spørgsmål kan komme til at se ud: Rene st...
  • Fysik/kemi - Sæbe, forsøg med vandets overfladespænding

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal i næste uge til eksamen i fysik/kemi og derfor er jeg i gang med at lave en masse rapporter. En af dem omhandler sæbe, og efter at havde kigget min mappe igennem for hvilke forsøg jeg kunne lave, har jeg besluttet mig for bl.a. at lave et forsøg der viser noget omkring van...
  • Reaktionsskemaer - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Er der en der kan hjælpe med med følgende opgave: Afstem reaktionsskema (II). Forklar, at også overskydende melamin kan indgå i en polymerisationsreaktion med trimethylolmelamin. Skitser et reaktionsskema for denne polymerisationsreaktion. Det er fra vedhæftede eksamenssæt (Opgave 1 d) Det hast...
  • STX matematik a juni 2010

    Forumindlæg
    Opgave 14 En linje l har ligningen: y=-2x+1 Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet p(1,f(1)). Gør rede for, at f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene b og c. Håber I kan hjælpe?
  • UV-A UV-B ind i huden?

    Forumindlæg
    Hej Er det UVA eller UVB som trænger dybere ned i hud? Og hvorfor? Tak
  • matematik A - mundtlig - Spørgsmål om potensfunktion.

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg skal til mundtlig eksamen her snart. Og der er et spg. som jeg har lidt brug for. Overskrift: Potensfunktion Spørgsmål: Gør rede for hvordan man kan finde monotoniforholdene. Er der en bestem metode ved potensfunktioner?
  • Bevis for konstanten a i lineær funktion

    Forumindlæg
    Hvordan forsvinder b i denne ligning? Ville man ikke normalt trække fra med et positivt tal eller et bogstav ved at subtrahere med dette på begge sider af lighedstegnet? I denne ligning forsvinder b helt magisk. Hvad er årsagen til dette? Se vedhæftet fil:
  • Skriftlig Eksamen 2009, Samfundsfag A

    Forumindlæg
    Hey Det kan da ikke passe jeg er den eneste som har valgt at lave opgave C i den individuelle del. Er der nogen som har lavet den der eventuelt havde lyst til at kigge min igennem? Hvilke teorier har I selv brugt? I må gerne komme med kritikpunkter og en egentlig vurdering af min aflevering.
  • refleksions papir modul A - pædagog

    Forumindlæg
    Hej :-) jeg er igang med tage pædagog udd. jeg er lige startet . jeg er modul A og skal skrive en refleksionspapir på en side. jeg har ikke skrevet noget lignende.. det er om læring, omsrog og udvikling spørgsmål er: er der nogle der kan hjæple mig med at sende eksempel ?
  • AFSÆTNINGS AFLEVERING STELTON A/S

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har en afsætnings aflevering for der handler om firmaet Stelton A/S. Formuleringen lyder således: Redegør for Stelton og deres internationalisering. Analyser hvordan Stelton kan bruge promotionparameteren overfor en udvalgt målgruppe. Nogen der ligger inde med lidt hjæl...
  • A - Systime opgave 31.21

    Forumindlæg
    Hej.. Har en aflevering til mandag, så haster hjælp! Nogen som har VØ A som har besvaret opgave 31.21 som de kan sendes til mig, da jeg virkelig er lost. Har siddet med opgaven i 3 dage og kan ikke komme videre! Hjælp hurtigst muligt tak! :-)
  • Life is a bitch perspektivering??

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg skal snart op i dansk mundtlig og har lidt svært ved at finde noget at perspektivere Life is a bitch til, nogen af jer som har nogle forslag? Måske også nogle idéer til noget oplæsning? Hav en fantastisk dag :-)
  • Privatlærer Mat A odense Søges

    Forumindlæg
    Hej jeg søger en Privatlærer til Mat A i Odense. Jeg vil gerne at personen har godt kendskab til trigeometri, analytisk geometri, differencial, intergrad mm. Personen skal have mulighed for at komme ud til mig i Dalum og undervise. Betaling efter kvalifikation
  • lektiehjælp til samfundsfag A...3. G

    Forumindlæg
    hej, jeg søger en, der kan hjælpe mig resten af skoleåret i samfundsfag, naturligvis imod betaling. Jeg bor i Klampenborg og går i 3. G.... Har faget på a niveau. mvh Frederik tel. 28 58 58 28
  • Outsourcing IØ B og VØ A

    Forumindlæg
    Hej jeg ville lige høre om der var nogle som kan komme på nogle metoder og andre ting der ville være gode at bruge til ens SRP inden for Outsourcing. Mine 2 hovde fag er VØ A og IØ B?
  • SRP - Engelsk A & Samf B

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg har valgt at skrive i engelsk a og samf b, og gerne inden for noget ungdomssociologi - ungdomskultur, kriminalitet samt kultursammenstød. Jeg ved bare ikke hvad emne samt værker jeg skal gå ud fra. Nogle der har nogle gode forslag?
  • ENGELSK A STX 2010 - Eksamen

    Forumindlæg
    Ohøj derude Er der nogle der ligger inde med STX ENG A eksamen fra 2010? Vil specielt gerne have fat i første del for at øve grammatikken!... Håber der er nogle der kan hjælpe!
  • A London Workhouse in 1850

    Forumindlæg
    Hej vi arbejder med A London Workhouse in 1850 som er en tekst af dickens hvor jeg fik tildelt en passage for at se hvad jeg fik ud af den. Og jeg ville sådan set bare høre om der er nogen der kan finde flere ting i teksten. Her er teksten: Groves of babies in arms; groves of mothers and ot...
  • Supplering mat A på DTU eller VUC?

    Forumindlæg
    Jeg skal supplere matematik fra B til A niveau, jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge KVUC/VUF(Frederiksberg vuc) eller DTU. Der skal siges, at jeg fik min studentereksamen fra STX, og jeg er bestemt ikke en haj i faget. Er der nogen, som har erfaring med det?