Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 9121 til 9140 af 23878
-
Læseferie!!
ForumindlægHey folkens!Jeg skal meget snart op i fsa mdt. dansk, og ville spørge om hvordan man planlægger en læseferie på 3 dage ordenligt?Jeg skal forsvare et 11-tal...og føler bare at der er pres på mig både fra lærernes side og elevernes side...Kom med nogle gode råd!På forhånd tak!! -
Kilder - Definition!
ForumindlægHejsa..\nJeg er lige ved at skrive SSO i Historie.\n\nEr der ikke nogen der lige gider ridse definitionerne af Primær, sekundær og førstehånds, andenhånds kilder op for mig? Bar lige så jeg er sikker ;)\n\nMvh Mads! -
Religion og Kildekriik??
ForumindlægHej... sidder lidt i saksen med hensyn til Metode i religion? Som metode i religion kan man så bruge kildekritik, hvis ja er det så den samme som i Historie? På forhånd Tak -
Mediefags eksamen?
ForumindlægHej allesammen I næste uge skal jeg op til den afsluttende eksame i mediefag.. har ikke været oppe i det før, så er i tvivl om hvordan det foregår, og hvad man skulle kunne, samt hvad der lægges vægt på. Jeg ved at jeg skal op i min eksamensproduktion(som er en kortfilm), men hvad skal jeg sige o... -
Eksamen?
ForumindlægHvad er det for nogle emner, man bliver stillet for i mundtlig dansk?Har ingen anelse!:D -
Dansk mundt. eks
ForumindlægHvordan vil I læse op til dansk mundt. eksamen? Min lærer har opgivet et HAV af tekster, og det virker så godt som umuligt at komme igennem det pensum. Det er jo også en ukendt tekst man kommer op i, så... jeg er lidt i tvivl om hvordan man bør læse op, for at sikre sig en udmærket karakter. -
Genre beskrivelse
ForumindlægNu har jeg fundet denne genreoversigt, men kan jeg ikke også finde en side, der beskriver, hvad fx, novelle, roman, lyrik osv. er...Har virkelig brug for sådan en guide. Er der nogle der ved hvor den kan findes, har søgt forgæves på nettet.Mange af genrene der skal beskrives må meget gerne være d... -
Disposition
ForumindlægJeg skal op til FSA i dansk imorgen.Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan en disposition til denne eksamen kunne se ud. Altså i engelsk er det jo let nok - lytteøvelse, læsetekst, perspektivering. Men dansk? Dér er jeg helt i tvivl. -
eksamen - at læse op
ForumindlægHej.. Jeg skal til studentereksamen i dansk, og da pensum er ret stort, skal man jo selvfølgelig også lave en lille slags plan over hvordan man skal læse op :) Er der nogen af jer, der har nogle gode tips til hvordan man bedste læser op? Skal man læse perioder, forfattere eller..? håber meget på ... -
Kort tekst -rettelse
ForumindlægAbout American Beauty:This comedy is about the life of an (umildbar) ordinary American family and how it develops. But it develops in a very strange and uncanny way. It’s about lost youth dreams, the needs of love, perfection when it became worst, psychical survival and seeing all the beauty in l... -
delkonklution/synopsis
ForumindlægHvor lang må en delkonklution fylde i en synopsis? Og er der nogen der præcis kan fortælle hvad der skal stå? Jeg er bare begyndt at besvarer hele min problemformulering. Er det forkert? Vh -
Mediefags eksamen!
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg skal op i mediefag her om ikke så længe. Tænkte på om der var nogen der har nogle erfaringer med mediefag? Er det svært? Hvordan foregår det? Hvad tæller mest? osv. Håber i kan hjælpe en lidt forvirret dreng med hans eksamen. :D På forhånd tak! -
Haster!
ForumindlægHej. Jeg Skal skrive en stil om bogen Misery med Steven king, og skal der komme ind på temaer i bogen. Det er det ENESTE jeg mangler og kan ikke komme på nogen særligt relevante. Nogen, der har gode forslag? Mange hilsener Tine -
Stile - Hvordan gør mestrerne det ?
ForumindlægJeg skal snart op til termins prøve og så var det jeg havde et spørgsmål der er meget centralt for mig. Jeg leder efter en indgangsvinkel, en arbejdsmetode og plan, som nogle af jer der skriver virkeligt gode stile bruger Grunden til jeg spørger er at jeg ikke helt ved hvad jeg egentlig skal gø... -
Kendetegn for en periode/stilart!
ForumindlægJa, jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide mere om, hvordan man i en tekst, kan se hvilken periode den tilhører! Nogle eksempler på nogle kendetegn! Fx. hvis man får en tekst som tilhører oplysningstiden - hvordan ses dette så i teksten? Altså fx? For i øjeblikket, ville jeg nok have lidt s... -
Synet på velfærdstaten med særlig fokus på 30'erne og 70'erne
ForumindlægKære studerende og andre godtfolk. Jeg har en problemstilling, som min lærer synes er meget god, men jeg kan ikke rigtig gennemskue den. Den lyder "Hvad er synet på velfærdstaten med særlig fokus på 30'erne og 70'erne". Hvad skete der da i 30'erne og 70'erne siden ... -
hjælp til eksamen...
Forumindlæghej jeg vil gerne spørge om jeres holdning til at få hjælp ude fra. I mange fag får man 24 timer til at udarbejde en synopsis om det emne man har trukket dagen i forvejen. men synes I det er okay at få hjælp i fx. tysk hvis man kender en der bare kan det shit? for en af mine venner fik 12 i bi... -
Emne
ForumindlægHej folk! Jeg går i 3.g, og jeg skal have valgt et emne til SRP. Jeg er i tvivl om, hvilke fag jeg vil have. Enten his/eng eller samf/eng. Jeg kan ikke rigitg komme i tanke om nogle gode emner. Har I nogle gode emner?? Please, hjælp mig :( Skal have valgt fagene i morgen.. -
Perspektivering?
ForumindlægHej, hvis man skulle lave den bedst mulige perspektivering af en novelle f.eks... Kan i så referere helt præcis hvordan den skal være.. Jeg ved at man skal perspektivere med en tidligere periode f.eks Romantikken osv.. Men hvad ville være det bedste.. Kan i give et godt eks.? -
redegørelse i SRP?
Forumindlæghvor mange sider skal redegørelse i historie være på?? jeg har om oplysningstiden og skal redegøre den for dens ideer, jeg vil bare være sikker på om hvor mange sider redegørelse skal være på??
