Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 9161 til 9180 af 25374
-
AT
ForumindlægJeg sidder og bisker lidt med min problemformulering. Mit overordnet emne er global opvarmning i sam(c) og NG(b) Jeg har forskellige problemstillinger men jeg er lidt i tvivl om hvordan de kan flættes sammen i min problemformulering, derudover forstår jeg ikke helt hvordan forudsigelsen/visio... -
folkets demokratiske diktatur
ForumindlægEFter alt det Mao gjorde, kan man så kalde hans styrer for "folkets demokratiske diktatur"??? -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Virkelighed eller reality
ForumindlægKære SP Jeg skal skrive et essay med emnet "virkelighed eller reality". Har i nogle ideer til hvordan man kan starte og slutte sådan et essay. Jeg har tænkt mig at skrive om Amalie fra paradise hotel og om de mange andre reality serier man kan se i fjernsynet. Jeg har også tænkt m... -
OL 1972
ForumindlægHeej :) Nogen som kan hjælpe? Er der nogen som ved hvilken betydning terroren i 1972 o München fik for både selve forløbet og efterspillet? På forhånd tak! -
Aflevering om Lyrik
ForumindlægHej! Jeg har en aflevering den her uge i Dansk, og der er et af spørgsmålene jeg bare ikke kan få til at svare på. spørgsmålet er som følger "Hvad kan lyrisk digting gøre for individet og samfundet?" Håber der er nogen der kan svare på det for mig! Tusind Tak!! -
Erik Morsing
ForumindlægHvem er han??!! Nogen brokker sig over ham, andre siger han er mega-flink og hjælpsom... Jeg er virkelig nysgerrig:oD -
MiaMette
ForumindlægHej, i følgende indlæg synes jeg at du orienteres angående dit matematiske spørgsmål. Min bemærkning er i #17 i indlægget. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=530773&reply=17 Jens -
Leder efter tv-indslag
ForumindlægJeg har hørt at der skulle have været et indslag om at Sorte sydafrikanere I fattige townships mishandler og dræber zimbabwianere, der er flygtet til landet. er der nogen chance for at i har set det og vil fortælle mig lidt mere om det? eller at i ved hvor man evt. kan se det? - Jeg har søgt på... -
Eske K Mathiesen
ForumindlægEn der kender en del til forfatteren? Fordi der står ikke så meget på nettet om ham.. -
Den hermeneutiske metode???
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min AT synopsis og skal lave en mediaanalyse af en kort film i faget dansk, men er i tvivl om metoden hedder "Den hermeneutiske metode" ? Håber i vil hjælpe mig På forhånd tak -
Ansøgning til kollegie
ForumindlægJeg har tænkt mig at begynde at studere her til sommer. Og nu skal man jo engang have et sted at bo. Mit valg er så faldet på et kollegie da jeg tænker det er godt med alt det sociale som vil gøre det nemmere for en at komme igennem studiet. De kollegier jeg helst vil ind på er Egmont Kollegiet... -
Aflevering med fokus på talord og genitiv (ejefald) dansk til tysk
ForumindlægHej. Jeg skal oversætte danske sætninger til tyske, hvor der skal være fokus på ejefald. Problemet er så, at jeg ikke helt forstår det med ejefald. Håber der er nogen der vil hjælpe mig. 1. Årets store fest. 2. Giesela og Manfreds bryllup var en stor oplevelse. 3. Brudens forældre var desværre ik... -
kalorieforbrændning
ForumindlægHej Alle Kan man godt beregne kalorieforbrænding hvis man kender puls tal, alder, vægt, BMI osv.? -
Indien
ForumindlægHej, jeg skal skrive en synopsis om Indien, jeg ved ikke helt, hvad jeg skrive om Indien og hvad der er mest vigtig! er der nogle der har nogle ideer?? -
Naturalisme vs. Social realisme.
ForumindlægHey alle, jeg har længe gået og funderet over, hvori ligger forskellen imellem det moderne gennembruds naturalisme og social realismen (fra 1930'erne, var det vidst?). For mig at så har begge et kritisk blik på samfundet, hvor bl.a. kvindens rolle kritiseres, samfundsforhold m.m... Og sprogli... -
Rhesus negativ
ForumindlægHej. når er to forældre rhesus negative, kan de få en rhesus positiv barn? Håber i kan hjælpe mig, hilsen Elna -
nedarvningsmønstre for autosomale egenskaber
ForumindlægHej kvinder kan være heterozygote og dermed bære af et sygdomsgen, men kan drenge også det? Fordi er drengene så ikke syge, når de kun har 1 X kromosom? Håber i kan hjælpe -
græsrodsbevægelser
Forumindlæghej Hvad mener I; er græsrodsbevægelser godt for det danske demokrati og samfund? hvis ja, hvorfor? -
Konjunktiv 2 ved sammenligninger?
ForumindlægHej Bruger man konjunktiv 2 ved sammenligninger? z.B. "Es fühle, als ob sie auf Messer trete." For det er vel en hypotetisk konstruktion? På forhånd tak!
