Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 9281 til 9300 af 176851
-
kemi videregående uddannelse
Forumindlæghej, hvordan man lave den nedenstående spørgsmål? Plasma udgør ca. 55 % af det totale blodvolumen. Hvor mange molekyler aldosteron findes der i 5 L af kvindens blod? jeg ved at man skal gange 55 % med 5 L -
Lille kemi opg.
ForumindlægDe 3 isomere af C2H2Cl2 kan bringes til at addere brom. Herved kan man få 4 isomere bromforbindelser.Kan kun få 2. Det er 1,1-dibrom 1,2-dichlorethan og 1,2-dibrom 1,2-dichlorethan. Hvordan kan man lave flere? -
FYSIK/KEMI Syrer .
ForumindlægHej vil i ikke være søde, at hjælpe mig med dette spørgsmål ? :) - Beskriv en elektrolyse af HCl .. Tak ! :) -
hjælp til spørgsmål omkring organisk kemi
ForumindlægHvis man vha. et stykke universalindikatorpapir kan se, at vandig opløsning af et ukendt organisk stof er svagt sur, hvilken karakteristisk gruppe indeholder stoffet så højst sandsynligt? Hvilken karakteristisk gruppe indeholder stoffet højst sandsynligt, hvis vandig opløsning af stoffet viser s... -
DATABOG fysik/kemi
ForumindlægGlemte den blå bibel (nogen will be ofended .-.) på skolen i fredags efter terminsprøve. Jeg sidder nu og forsøger at beregne standardentalpi og standardentropi for en rekation, hvor jeg skal benytte de tabelværdier jeg kan slå op i databog. Ikke skidde smart når man ikke lige har bogen. Det ikk... -
Kemi, biokemi og farmaci
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken uddannelse skal jeg vælge. Jeg har ansøgt på KU, men har ikke endnu valgt hvad skal jeg skrive som Prioritet 1. Mit karaktergennemsnit er 8,6. Hvor synes I chansen for at blive optaget er større end de andre? I fremtiden vil jeg gerne komme ind på medicinalindustrie... -
Modellering ved dif. ligning. Mat eksamen.
ForumindlægHej. Kan nogle hjælpe med modellering med y'=b-ay som eksempel? Hvis man skal "gøre rede for modellering ved dif. ligninger" hvad skal man så? hvordan begynder man? -
Karakter tæller kun 0,75?
ForumindlægHvad er det for noget pis? Hvis man kun har været oppe i en eksamen i den pågældende, burde den så ikke tælle 1,5? Det "gavner" jo mere dem mere lave karakterer, end dem med høje. -
Bio eksamen - figurer om DNA, RNA og evolution!
ForumindlægHrj derude. Jeg står desperat og har brug for hjælp! Jeg skal til bio b eksamen imorgen, og har trukket emnet evolution, og skal redegøre for livets oprindelse. Dertil skal jeg forklare nogle figurer omhandle: DNA replikation, Transkription og mutation. Problemet er bare at jeg ikke forst... -
a/b*a og a/(a*b) er det rigtigt det jeg har gjort?
ForumindlægHej - jeg er blevet lidt i tvivl om mine regneregler, men er det korrekt at hvis man skal reducere følgende udtryk så får man at : a/b*a=b og a/(a*b)=1/b ?? -
Eksamen--hvornår`?
ForumindlægHey..Jeg vil lige spørge jer om i kender til eksamernes tider..! altså hvornår de starter!Jeg går på 2.HF !Jeg var på uvm's hjemmeside, men fandt intet! -
Matematik a
Forumindlæghvad er det at man lærer om på matematik a -
hjælpemidler til eksamen?
ForumindlægMå man have hjælpemidler med til forberedelsen? -
Mundtlig Eksame
ForumindlægHejsa, Jeg skal op til mundtlig spansk imorgen, og har lige fået udleveret min tekst. Jeg skal op i et udkast af en novellen, som hedder: Lola Lago - detective: Lejos de casa Er der nogle der har nogle noter til denne tekst? Derefter skal jeg referere til bogen La otra orilla de El dorado kapi... -
Hvor gør man af det a..??
ForumindlægHej igen =P jeg sidder og kigger på formlen for a i en lineær vækst når man regner formlen får man i den sidste del dette: y2-y1=ax2-ax1 derefter får man y2-y1=a(x2-x1) hvor gør man af det a der stod foran x1 og hvordan kan der pludselig komme parantes om..??? håber i vil hjælpe.. -
Hej, jeg skal lave eksam opgaver, og jeg kan ikke finde ud af en opgave, kunne nogle hjælpe ?
ForumindlægPeter optager et lån på 840 000 kr. Lånet betales tilbage med 120 ydelser til en rente på 0,5% pr. termin. a) Gør rede for, at ydelsen er 9325,72 kr. pr. termin. Efter 80 betalte ydelser tilbydes Peter et lån med en lavere rente. Han betaler derfor restgælden på lånet ved at optage... -
Reducer (a+b/a-b) - (a-b/a+b)
ForumindlægHej :-) Det er ved at være lang tid siden jeg har reduceret. Så ville høre om i ville hjælpe (a+b/a-b) - (a-b/a+b) På forhånd tak -
Propanon (acetone) i organisk kemi
ForumindlægHej Hvilken funktion har acetone i organisk kemi? Jeg ved det er et opløsningsmiddel, men jeg sidder her med en fremstilling af brompropanon, og jeg forstår ikke hvad det gør. Jeg har mit vand som fortynder, og jeg har mit ethansyre som er min katalysator. Så har jeg mit brom, som er det der ... -
Fysik/Kemi Forsøg
ForumindlægHey alle! Jeg sidder og skal op i fysik/kemi afgangsprøve om ikke så frygtelig lang tid. Et af mine emner hedder "Ioner+salte" og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad for nogle forsøg jeg kan lave her og jeg skal bruge helst 3 forsøg- er der nogle der har nogle ideer til nogle for... -
diplomingeniør -Kemi og bioteknologi spørgsmål
ForumindlægHej går og overvejer om jeg skal læse til diplomingeniør indenfor kemi og bioteknologi, eller om jeg skal tage bacheloren og så muliigvis senere tage kandidaten til civilingeniør. Begge i ålborg. Men mine spørgsmål er fælgende: Hvor brugbar er en Diplom, og sværhedsgraden kontra bachelor. Hvo...
