Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9341 til 9360 af 11183
-
Hjælp til valg af syntese i procesteknik
ForumindlægHej folkens. Jeg står sammen med en kammerat foran eksamensprojektet i procesteknik (kemi/biologi). Vi har fået et eksamensoplæg, der er så åbent at det nærmest er umuligt at finde på noget at lave. Da vi er to til projektet vil vi gerne beskæftige os med en syntese af et eller andet stof, ... -
[SSO] Mikrobiologi - Ideer
ForumindlægHej! \n\nJeg skal skrive SSO i biologi og derunder mikrobiologi. Men det er så her jeg er løbet tør for ideer. \n\nJeg mangler et nærmere specifikt emne og har ingen idé om hvad dette kan være. Antibiotika, mælkesyrebakterier og alkohol er hvad der lige slår mig, men jeg ved ikke hvad jeg skal la... -
AT -ÅRSAGER OG KONSEKVENSER PESTEN
ForumindlægHey alle jer derude..Som sagt, skal alle 3.'gere snart skrive AT og jeg sidder inde og har brug for lidt hjælp/inspiration. Årets AT emne er Katastrofer -herunder årsager og konsekvenser. Jeg har valgt fagene Historie og Biologi og mit emne er pesten (overraskende nok, - det v... -
Sugar versus fat SRP emne
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SRP i fagene engelsk (a) og biologi (b). Jeg har fået anbefalet dokumentarfilmen sugar versus fat. Den handler om de to tvillingebrødre, der kommer på forskellige diæter. Den ene må ikke spise kulhydrater og den anden ikke fedt, derefter, bliver de testet i forskellig... -
planternes immunforsvar og genteknologien i avlsarbejde
Forumindlæghej!jeg er i gang med at skrive en biologi rapport om planteforædling og naturstoffer, men så stødte jeg ind i et par svære spørgsmål, som jeg har overhovedet en anelse om…den alle sværeste spørgsmål er om planter har en immunforsvar og hvis de har sådan en, så hvordan fungere den? Har den det sa... -
Det hvide snit/lobotomi
ForumindlægHej derude! Jeg skal til at skrive SRP i biologi og historie , og jeg har valgt at skrive om Det hvide snit/lobotomi, men jeg mangler noget historiefagligt. Jeg vi gerne kigge på noget med menneskerettigheder, menneskesyn, og den politiske tankegang bag Det hvide snit. Min historielærer syntes j... -
2. eksamen
ForumindlægHej.I 1.g kom jeg op til eksamen i biologi, og fik et dejligt 5-tal (8 i årskarakter).Jeg har muligheden for at gå op til det igen her til sommer, og det overvejer jeg også (sidste frist for tilmelding i morgen).Jeg kom op i muskler, og det var sådan set det emne, jeg troede jeg havde mest styr p... -
Blodtyper - faderskabssager
ForumindlægJeg skal være færdig med en biologi-rapport til på torsdag og nu er jeg stødt ind i en lille mur. Jeg har en opgave, der lyder som følger:Angiv de mulige blodtyper hos faderen i følgende faderskabssager:1: Mor: A Rh+ Barn: AB Rh+2: Mor: B Rh- Barn: 0 Rh-3: Mor: AB Rh+ Barn:... -
SIR model Ebola - søger en, der har styr på emnet.
ForumindlægHej alle biologi/matematik interesserede, Jeg skal snart igang med min SRP, hvor jeg skal skrive om Ebola og SIR modellen. Herunder skal jeg selv vælge koefficienter, der beskriver udviklingen i Vestafrika. Jeg tror at dette kan give mig nogle problemer, da vi endnu ikke har lært om differen... -
Hjælp til spørgsmål!! - enzymer, sucrose, fruktose osv.
ForumindlægHej folk, Lige i øjeblikket har vi om enzymer i naturvidenskab (kemi - biologi) Jeg skal svare på nogle bestemte spørgsmål, og der er et par stykker jeg ikke kan finde ud af. Det ville være så dejlig hvis I kunne hjælpe mig! - Beskriv nærmere, hvordan glukose og fruktose optages over gærcelle... -
nitrat- og fosatindhold i åer
Forumindlæghej. jeg skal skrive en biologirapport hvor jeg bl.a. skal komme ind på noget om nitrat- og fasfatindhold i åer. jeg kan simpelthen ikke finde noget godt om det nogen steder. det jeg har brug for er fx: -Hvad gør nitrat og fosfat for en å? -ca. hvor meget nitrat og fosfat skal en å indeholde, ma... -
Pesten
ForumindlægHej med jer. Jeg har valgt at arbejde med pesten i fagene Biologi B-niveau og Historie A-niveau, men jeg er virkelig i tvivl om, hvor jeg kan finde noget kildemateriale. Jeg har lånt flere bøger, men ingen af dem indeholder kilder :-( Er der mon nogle af jer som har kendskab til, hvor jeg ka... -
sjov opg. med gener!
ForumindlægHejSidder og laver nogle biologi opgaver med gener osv.En af opgaverne lyder således:Det dominerende allel R medfører at majsfrø bliver farvede, hvor det recessive allel medfører at frøene bliver farveløse. Hvor stor en del af de farvede frø i afkommet fra krydsningen Rr x Rr er heterozygoter?Jeg... -
Metode og katastrofe..
ForumindlægHalløj ! Jeg er igang med at skrive AT om Den Sorte Død. Hvor skal jeg skrive min definition på en katastrofe og hvor skal jeg skrive hvorfor jeg mener at Den sorte død var en katastrofe? Desuden er jeg i tvivl om metoden i biologi. Skal jeg ud fra en artikel om et forsøg skrive o... -
Manglende problemformulering.
ForumindlægHej alle kloge mennesker! Jeg er næsten færdig med min AT som jeg skal aflevere i morgen. Jeg har mine problemstillinger, som jeg har besvaret men mangler en problemformulering. Mit emne er Agent Orange og mine problemfstillinger er: - Hvorfor valgte USA at gå ind i Vietnamkrigen? - Hv... -
problemformulering + etik + gensplejsning
ForumindlægHJÆLP MIG! det haster utrolig meget.. Hvordan kan jeg lave en problemformulering der indeholder gensplejsning og etik. Jeg er ved at skrive AT-opgave med hovedemnet "fremtiden - visioner og forudsigelser", og jeg har som sagt valgt underemnet Gensplejsning. Jeg har valgt at kombinere bi... -
Samfundsmæssige fordele og ulemper ved gensplejsning
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en samfundsfag opgave (i samspil med biologi), der omhandler gensplejsning. Jeg har lige skrevet et afsnit, hvor jeg vurdere hvilke fordele og ulemper der kan være forbundet ved gensplejsning. Jeg tænkte på om der er nogle som vil give noget feedback? Evt. noget d... -
En der er god til kemi?
ForumindlægHej! Sidder lige og knokler med min SRO opgave i biologi og kemi. Og så er jeg komme til følgende opgave, og kan bare ikke finde ud af den uanset hvor meget jeg prøver - er der en der kan hjælpe mig? forsøget gik ud på at bestemme ethanolindholdet i øl ved hjælp af en redoxtitrering. Ethanol oxid... -
AT Kolera
ForumindlægHej SP Jeg skriver synopsis i fagene historie og biologi/bioteknologi og har valgt emnet kolera og koleraudbryddet i Købenahvn i 1853. Jeg har forsøgt at lave en problemformulering der inddrager overemnet: Katastrofe - årsager og konsekvenser. Jeg er dog ikke kommet frem til noget som jeg ... -
Forskellen på mitose og meiose.
Forumindlæghej, jeg er ved at lave en biologi rapport om mitose. her skal vi også svare på nogen spørgsmål om forskellen på mistose og meiose.Jeg er virkelig på skidern, for jeg kan ikke svare på dem, så hvis der er en/nogen der vil hjælpe mig, vil det være dejligt. spørgsmålene lyder:Antal kromosomer i mod...
