Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9341 til 9360 af 95433
-
Mundingsfart for hagl og pistol Fysik A forsøg - Hjælp!
ForumindlægBeregn mundingsfart for hvert enkelt hagl når de afskydes og betsem den gennemsnitlige mundsingsfart for haglpistolen. VI foretog et forsøg med en vogn på en glidebane. På vognen var en klump ler som vi skød på med en haglpistol. En censor målte farten. Jeg er lidt i tvivl om hvilke formler j... -
Måling af kort tidsrum - Fysik august 1994
ForumindlægHej - jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :-)Jeg har en aflevering om kapacitorer, hvor opgaven lyder:En strømkilde (12,0 V) er forbundet med en resistor (92 kOhm), der er forbundet med en hammer og et søm (fungerer som kontakt) der igen er forbundet til en kapacitor (1,5 mikroF) og et volt... -
Fysik/Kemi ''Projekt''.. Hjæælp!
ForumindlægHeeij :D Jeg skal lave en projekt i F/K med følgende punkter: * Periodisk system ''opbygning'' * Ioner ( simpel ioner & sammensat ioner ) + ion gitter * Grundstoffer ændre deres egenskaber, når de reagere med hinanden. * Opløslighed af salter. * Krystal dannelser * Syre + bas... -
AT í fysik og dansk om "det krakelerede verdensbillede"
ForumindlægHej, jeg har et AT-forløb som der står i titlen. Jeg skal have lavet en problemformulering, men er helt blank! Er der ingen der har nogle gode idéer?? :) -
Nogle der lige har lyst til at rette min fysik rapport??
ForumindlægDen svingende streng. Nadja Gam, Perle Sarah Herløv Moltved og Iben Petersen Schmidt. Forsøgets formål: Formålet er at finde partialtoner og derefter at finde deres hastighed. Apparatliste: · Tonergenerator · Vibrator · Krokodillenæb · Trisse · Fiskesnøre Udførelse af fo... -
Bernoullis ligning - hvordan kom han frem til den? (Fysik)
ForumindlægHej I forbindelse med AT og vindmøller, benytter jeg Bernoullis ligning. Men da AT jo går ud på "metoder", vil jeg bare spørge, om der er nogle der ved/har et link til et sted, hvor det står...? Brugte han fx den empiriske eller den hypotetisk deduktive metode? Tak for hjælpen på ... -
Facit til fysik sæt 28 maj 2018
ForumindlægNogen som kan vedlægge en PDF eller facit til fysiksæt 25. maj 2018? -
Mangler øvelsesark fra 8. klasse (Ny Prisma Fysik) HASTER!
ForumindlægHej. Jeg mangler øvelsesark 8.12, 8.13, 8.14, 8.15, 8.16 og 8.21 Skal snart op til eksammen! HASTER! På forhånd tak. -
AT - Historie/Fysik - Radioaktivitet og kvinders uddannelsesmuligheder HJÆLP!!!
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg skal op til AT-eksamen på fredag, men jeg sidder lidt fast nu, da jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal bruge kildekritik i historie, når jeg ikke har kilder fra perioden (1850-1914). Jeg går kun ud fra bøger, artikler, internet, hvor jeg går ind og undersøger og diskutere k... -
Fysik. Stående bølger, elektromagnetiskstråling, termisk energi
ForumindlægHey Jeg har nogle opgaver jeg er gået i stå med og håber virkelig der er nogen derude der er villig til, at hjælpe hvordan man får løst dem, eller hvis nogen har det korrekte svar (med beregning) 1. Stående bølger Hvis der er 5 bølgetoppe når længde er 0.44m, hvad bliver bølgelængden &lambda... -
Eksamensspørgsmål i Fysik "Absorption af ioniserend stråling i stof"
ForumindlægHej til Alle. Jeg har en eksamsspørgsmål som jeg kæmper hårdt at forstå, men jeg ikke kan forstå. Det er "Absorption af ioniserend stråling i stof". Hvad går ud spørgsmålet på??? Jeg håber, at nogen kan forklare lidt nemmere, så kan jeg forstå dette spørgsmål. Håber, at derude vil h... -
Kernefysik
ForumindlægEr der ingen, som har udførlige noter til kernefysik....jeg skal op på torsdag(fysik-B) og jeg kan bare ikke finde noget om kernefysik... -
50 g ammoniumchlorid anbringes i et bægerglas med 100 g vand, stoffet bringes i opløsning ved at opvarme til 83 °C. Opløsningen køles nu ned til 20 °C, og fi...
Forumindlæg50 g ammoniumchlorid anbringes i et bægerglas med 100 g vand, stoffet bringes i opløsning ved at opvarme til 83 °C. Opløsningen køles nu ned til 20 °C, og filtreres. 1. Hvor mange gram ammoniumchlorid er der frafiltreret som fast stof? 2. Hvor stor er stofmængdekoncentrationen af ammoni... -
Medicin med HF-eksamen?? Hjælp!
ForumindlægMin kæreste droppede ud af 2.G STX for ca halvandet år siden. Han er fast besluttet på at han vil læse medicin og vil nu igang med den nødvendige eksamen. Adgangskravene på medicin er: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B (A) og enten k... -
Kan man komme på stx hvis man får 00 i mundlig fysik eksamen?
ForumindlægJeg har lige været til prøven og fordi jeg har eksamensangst så fik jeg 00. Kommer jeg videre? -
Hurtigt fysik spørgsmål: kWh til enheden W = J/s
ForumindlægHvordan beregner jeg: Omregn 32,4 kWh til enheden W = J/s -
Formler
ForumindlægEr der nogen herinde der ved hvor man kan hente formler til fysik på b-niveau. -
"Haster" - Universets struktur
ForumindlægJeg har i dag trukket fysik,. og det er 24 timers forberedelse.. Men et af spørgsmålene lyder: Universets struktur?. Hvad skal jeg her svare?.. HVad er det? -
Hjælp jeg vil gerne skriv resume om A man had not seen his long-lost sister for 43 years ... or so he thought http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/reunite...
ForumindlægA man had not seen his long-lost sister for 43 years ... or so he thought. Ken Whitty had lost touch with Yvonne but, incredibly, they were living only 300 yards apart in Neighbouring streets. Ken, 64, said: "I've walked past this house lots of times and I've even seen here in t... -
Matematik bliver reduceret til et "tast ind på lommeregneren"-fag?
ForumindlægJeg har matematik B under den nye reform. Vi har lige haft om chi^2-test, og det, der undrede mig en del, var hvor let og elefant bogen sprang over selve chi^2-testen. Vi lærte kun, hvordan Q beregnes, men ikke hovrdan selve chi^2-testen udføres. Dette skulle nemlig gøres på lommeregneren. Da v...
