Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 9381 til 9400 af 160717
-
Matematik+ og fysik+
ForumindlægHej alle jer Jeg har lige set, at der er udgivet bøgerne matematik+ og fysik+ som efterfølgere af matematik 112 og fysik 112. Jeg vil høre om, der er nogen, der har købt en eller begge af bøgerne? Jeg ved ikke helt præcist hvad disse bøger indeholder ud over det, at de går mere i dybden af de to ... -
græsk matematik
Forumindlæghej kender i nogle gode hjemmesider lære om græsk matematik og sprog? :-) -
Mdt - Matematik
ForumindlægNogen som har nogen gode råd hvordan jeg kan få et 9 tal i Mundtlig Matematik - Hvad skal jeg bruge - Hvilke slags notater ?Hvad er godt jeg får lært ? -
Klog matematiker?
ForumindlægEr det en, som kan beskrives og bevise sammenhængen mellem trekanttal og femkanttal (græsk matematik) Tn = n*(n+1)/2 Fn = 1/2*n*(3n-1) -
Matematik skriftlig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til op i skriftlig matematik på tirsdag. Nogle gode råd til forberedelserne? Regnede lidt med at jeg ville finde nogle tidligere eksamensopgaver og løse dem. På forhånd tak. Ses! -
lommeregner matematik
ForumindlægMatematik b eksamen uden hjælpemidler. er det også uden lommeregner. vi har i skolen fået to forskellige ting at vide. så spørger lige her, hvor der helt sikkert er en der kan give et afklaret svar. -
Kan jeg søge ind?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne læse til procesteknolog til sommer, problemet er så bare at jeg ikke bestod engelsk A på gymnasiet. Jeg har gået på STX og følgende adgangskrav er: Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse: Studentereksamen (stx), højere handelseksamen (hhx), høje... -
Kemi A!!
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Tysk A
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Matematik opgaver
ForumindlægEr der en der har tid ligenu, som gerne vil hjælpe mig med nogle matematik opgaver? -
EØ A
ForumindlægMangler noter til EøA - det ville være lækkert hvis nogen kunne bidrage med nogle.. -
Tysk A
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at vælge valgfag til 3.g (sidste frist for aflevering af valgfagsskemaer er d. 15. februar), og jeg overvejer at tage tysk på højt niveau. Er der nogen herinde som har det, og som evt. vil fortælle lidt om fordele/ulemper ved faget?På forhånd takVenlige Hilsner -
Mat A!
ForumindlægTangenten til grafen for f(x) = √2x-3 i (6,f(6)) afgrænser sammen med koordinataksen og linjen med ligningen x=6 en firkant. Beregn denne firkant areal. Lidt hjælp til denne opgave mage tak. -
HJÆLP fysik a
ForumindlægEn bil kører op ad en bakke der har vinklet 11.Ved start er bilens fart 110 km/h, på vej op af sporet er bilen påvirket af en gnidningskraft med størrelsen 120 kN Hvor langt kører bilen op ad sporet inden den holder stille? hjælp hjælp hjælp, hvilket ligning skal jeg bruge? -
A og B
ForumindlægNogen der vil hjælpe med denne opgave? :-) Meget gerne en slavisk gennemgang så jeg kan lære hvordan man gør -
Mat A
ForumindlægJeg har problemer med en opgave, og håber at nogle kunne hjælpe. Opgaven hænger sammen med en figur, og jeg havde svært ved at indsætte figuren, så derfor har jeg vedhæftet hele filen. Det er opgave 16 det drejer sig om. :) -
STX 24 timer eksamen, Strengbølger, klangfarve, strenginstrumenter osv. (Hjælp ville være fantastisk!)
ForumindlægHej :) Jeg har lige været oppe og trække "En præsentation af emnet bølger, specielt på en streng" Den faglige samtale kommer til at tage udgangspunkt i: Bølger Frekvens, bølgelængde og bølgehastighed. Forsøg med svingende streng. Strenginstrumenter og klangfarve Der var 17 opgaver og... -
Hvilket gennemsnit tæller for at fortsætte til næste år i STX?
ForumindlægFik nogle dårliga karakterer, specielt i eksamerne pga. Dyslexia og konsentrations problemer. Dumpede eksamerne (13-tal-skala). og 8,3 i genemsnitlig års karakter. Men hvilket gennemsnit tæller når det er for at fortsætte? -
MAT A1 - STX (Bog, Hæftet, Dansk) - Forfatter: Jesper Frandsen
ForumindlægEr der nogle der kan sende mig billeder af siderne, hvor opgaverne 641, 642 & 647 står på fra bogen der står i overskriften? -
Bestem A
ForumindlægHej, Hvordan løser man denne opgave?
