Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9441 til 9460 af 11183
-
AB0J og Rhesus-systemet, mutationer mm.
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i biologi og er derfor i fuld gang med at forberede mig. Jeg må ærligt talt erkende, at jeg ikke ligefrem er noget geni inde for faget og derfor ville det være super fedt, hvis jeg kunne få hjælp til at besvare to spørgsmål. 1. Forklar princippet i proteinsyntesen med... -
Hjælp til eksamen!!
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen i biologi b-niveau i morgen (det er en 24-timers eksamen dvs. jeg skal trække i morgen) og søger derfor en som vil kunne hjælpe mig på rette spor. Det drejer sig ikke om, at vi skal mødes, men hvis vi i stedet kunne skrive over mal/facebook/ messanger eller ta... -
Privat lektiehjælper
ForumindlægHej :) Jeg er en 22 frisk pige, som tilbyder lektiehjælp til følgende fag på følgende niveauer: Matematik A, Kemi B, fysik B, Historie A, samfundsfag C, Biologi C, Religion C. Jeg læser selv medicin, men holder på nuværende tidspunkt sommerferie. Jeg tilbyder derfor kun hjælp i disse to... -
Mix spg. Eksamenshjælp
ForumindlægHej. Jeg vil oprette et indlæg med alle de spg. jeg har løbende til min biologi eksamen ud til jer, og får jeres svar og vinkel på mine spg. og håber dybt på at få svar. Jeg forstår ikke bilaget (som jeg har vedhæftet) og håber på nogen godhjertet mennesker til at svare mig på, hvordan den s... -
"signalstoffers behandlingsperspektiver"
ForumindlægHej. Min veninde sidder i 24 timers forberedelse til mdt. biologi. Hun har trukket overskriften "signalstoffers behandlingsperspektiver", og dertil en artikkel (følg link) http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8675.pdf hvis I ikke gider læse hele artiklen, o... -
Biologiske begreber
ForumindlægHej alle! Jeg har en kommende biologi årsprøve i vente, og jeg mangler lidt noter omkring nogle begreber. Karyotype, homologe kromosomer, allele gener, dominante/ressesive gener, Heterozygote/homozygote egenskaber, samt genotype/fænotype. De ville være super, hvis nogen havde nogen havde ... -
Kemi/bioteknologi
ForumindlægHej Er der nogen, der er bekendt med, hvorledes kemistudierne på hhv. Københavns Universitet (BSc i Kemi) og på DTU (BSc i Kemi og teknologi) adskiller sig fra hinanden? Har man meget matematik på disse studier og i så fald, hvor er undervisningen i dette bedst? Er det generelt godt at være u... -
B- niveau eksamen om genetik - hjælp!
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål til min 24 timers forberedelse til biologi B eksamen mundtlig. Der står at jeg skal: gør rede for mekanismerne bag nedarvningslovene. Gør rede for nedarvningsreglerne, herunder nedarvning af henholdsvis én egenskab (et-gensnedarvning) og to egenskaber (to-gensnedar... -
mat
Forumindlæghej jeg går i 2g og har mat B. jeg vil gerne have mat op på A, men ved bare at det nok bliver meget svært. jeg ved at jeg gerne vil have det, men er bange for at det vil komme til at trække ned på mit gennemsnit, hvis jeg skal bruge meget tid på det. jeg har biologi A og mat B og kemi B jeg vil... -
kroppens cirkulationssystem
ForumindlægHey, jeg skal op i biologi på tirsdag og er igang med at lave disposition over de 12 emner jeg har fået udleveret. et af punkterne til et af emnerne er "Beskriv kroppens cirkulationssystem", jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad "kroppens cirkulationssystem" er, har kigg... -
Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget..... -
Hvilken praktikplads?
ForumindlægHej alle. Jeg skal i praktik her i uge 45, men jeg har ikke fundet en praktikplads. Jeg vil rigtig gerne have en praktikplads inden for noget biologi og forskning. Jeg har forsøgt at ringe til Novo Nordisk, men de var helt booket op. Ellers kan jeg kun komme i tanke om Statens Serum Institut (de... -
Motorisk slaphed?
ForumindlægHej. Jeg er ved at læse biologi, og er igang med sygdommen PWS. Som det fremgår af teksterne kan jeg se, at symptomerne på PWS er bl.a. motorisk slaphed og voldsom appetit, hvilket jeg ikke rigtig kan forstå, da disse symptomer henføres til nedsat funktion af hypothalamus. Hvordan kan en nedsat ... -
Godt begynder mikroskop til hjemmebrug?
ForumindlægHej, har nu i et stykke tid været interesseret i biologi, desuden skal jeg selv have faget snart.. har kigget på nogle mikroskoper, men aner intet om kvaliteten - måske I kunne hjælpe mig? Har kigget på dem her: http://www.kikkertland.dk/celestron_mikroskops%C3%A6t-p-1065.html og http://www... -
dekstrin (kulhydrater)
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport om kulhydrater,(C niveau, biologi) og er gået i stå ved dekstrin. Jeg ved kun hvordan det fremstilles, og synes ikke jeg kan finde nogle sider på nettet omkring dekstrin, tager gerne mod links :) men håber der er en der ved noget om dekstrin, hvad det er for et ku... -
Biotech Academy 2009 i efterårsferien. Skal du med?
ForumindlægHar du kemi eller biologi på mindst b-niveau kan du komme med til Biotech Academy, som afholdes på DTU. Biotech Academy Camp 2009 byder på et 7-dages intensivt og alsidigt fagligt program, hvor relevante udsnit af højteknologisk, dansk bioteknologi præsenteres. I de eksperimentelle øvelser vil du... -
Hjælp til spørgsmål omkring energifordeling
Forumindlæghåber virkelig nogle søde mennesker kan hjælpe mig, for jeg kan simpelthen ikke komme videre. jeg skal lave nogle opgaver i biologi på c niveau. Har lavet de første 4 men kan simpelthen ikke finde ud af opgave 5 den lyder sådan her. 5. En pige på 170 cm og 55 kilo lider af tendenser til ner... -
analyser figur
Forumindlæghej alle i kloge hoveder. håber virkelig i kan hjælpe mig med dette biologi! . spørgsmålende ligger vægt på den vedhæftede fil, 1) analyser figuren (se vedhæftet fil) og angiv gonotype I-1, II-1, II-4. hvilken person må have et afvigende kønskromosomantal? begrund svaret. 2) ved ved en ski... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Transport over cellemembranen (Osmose)
ForumindlægHej... Jeg er i gang med en Biologi Rapport, hvor jeg skal skrive om Plantecellernes Osmostiske Forhold, altså transport over cellemembranen. Eftersom vi ikke har haft så meget om dette, så ville jeg blive glad hvis en fortalte mig nogle vigtige ting som man næsten skal have med angående det emn...
