Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9481 til 9500 af 11183
-
OPGAVER; nedarvning mm.
ForumindlægHej allesammen, tænktepå om der var nogen af jer gavmilde mennesker, der havde lyst til at sende jeresopgaver om biologi til mig som i har lavet igennem året. Når jeg skriveropgaver,tænker jeg mest om opgaver, som kan eller er kommet til den skriftlige eksamen. Derudover skal det helst være opgav... -
Suppleringskursus
ForumindlægHej... Da jeg i dag fik besked om min optagelse på biologi, fik jeg samtidigt at vide at jeg skal tilmelde mig et suppleringskursus i kemi. Jeg har været inde og undersøge, og jeg skal senest tilmelde mig på mandag, og kurset starter tirsdag. Mit spørgsmål er hvordan jeg får svar på min tilmeldin... -
radioaktivitet målt i forskellige organeller
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal analysere spørgsmål 3. Det går ud på at der er tilsat noget radioaktivt aminosyre i en kirtelcelle, hvorefter der er blevet målt antallet af radioaktive organeller efter tid. mit problem er at jeg ikke kan finde sammenhængen af resultaterne i for... -
Passiv eller aktiv transport
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive biologi rapport og skal forklare om forskellige transportformer ind og ud af celler. Jeg har skrevet om glukosetransportører og jeg har skrevet at der bruges energi til denne proces og at det derfor er aktiv transport. Jeg er dog blevet i tvivl om det egentlig er... -
Skifte til HHX
ForumindlægHej allesammen, p.t går jeg på Gymnasiet og har gået der godt 2 måneder nu... Det er helt ok socialt, men fagligt er det rigtig blandet. Vi har fysik, biologi, matematik (en masse af det matematik jeg ikke interesserer mig for overhovedet!), idræt, billedkunst whatever.. En masse fag, som... -
SRP - bio - samf
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive min SRP-opgave i biologi og samf og vil vildt gerne skrive om biologisk krigsførelse. I biologidelen har jeg en idé om hvad jeg kan komme ind på (miltbrand, pest, ebola osv) men den samfundsfaglige del kan jeg ikke komme på nogen teorier. Kan kun komme i tanke om at jeg ... -
nogle der vil vurdere min opgave?
ForumindlægJeg har skrevet en opgave, men efter at have læst den et par gange har jeg fundet fejl i den. Jeg er derfor bange for at den ikke er særlig god, som da jeg sendte den. Er der nogle der har mulighed for at læse den igennem og evt. bedømme den, så jeg evt kan slappe lidt af? SRPen er skrevet i fage... -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
Triglycerid hydrofil/hydrofobe - HASTER!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 1g. og er igang med at skrive min NV rapport i Kemi & biologi. I min rapport skal jeg inkludere triglyceriders opbygning og dets hydrofile/hydrofobe egenskaber. Jeg har ingen idé om dette, udover at det måske omfatter polære/upolære molekyler. Er ellers ret lost, håbe... -
Rapport
ForumindlægHeej! Lige startet i 1.g og vi har fået til opgave at skrive biologi-rapport. Ville høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med den del af min rapport, der hedder perspektivering. emnet for rapporten er: Blodtryk og hæmatokritværdi, hvordan kan man sætte det i et større perspektiv, både blodtr... -
Ethanol Fremstilling
ForumindlægOm emnet er biologi/kemi er jeg ikke sikker på, men håber i kan svare alligevel: Jeg lavede ethanol da jeg gik på HTX (vodka for at være præcis), hvilket jo ikke er særlig svært, groft sagt skal man bruge gær, hvedemel og enzymer.. Men jeg undrede mig alligevel lidt over fremstillingen, for de... -
sprængstof??!?!
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med en biologi/historie opgave omhandlende en gensplejset plante, som er i stand til at lokalisere landminer, fordi den bliver rød, når gassen NO2, som udskilles fra sprængstoffer suges op i rødderne. Jeg skal nu i gang med den perspektiverende del, og vil her undersøge ko... -
Mikroskopi af ovarium
ForumindlægHej gutter. Har svært ved et par spørgsmål til biologi, håber I vil hjælpe! :) 1) Hvordan kan det være, at der er flere follikler under samtidig modning i det undersøgte ovarium? 2) Hvordan kan det være, at der i snittet kan findes follikler med mere end ét æg? 3) Hvordan kan det være, a... -
geografi prøve HJÆLP
ForumindlægHej allesammen.. på onsdag skal jeg op i en prøve i gymnasiet i naturvidenskabelige fag, hvor grundforløbet nu er slut.. jeg skal enten op i fysik, kemi, biologi eller geografi.. jeg kan ik det der geografi.. vi for at vide vide hvilken en af dem vi skal op i til prøvetiden kommer,, lige 1 minut ... -
Eksamen 2008
ForumindlægHej! Hvis der er nogen herinde der har været oppe i biologi til eksamen i år 2008, må de meget gerne skrive i denne tråd! Er selv i gang med at besvare nogle af spørgsmålene, i form af en aflevering, og har lidt svært ved nogle af dem. Hvis I klarede jer rigtig godt, så er det endnu bedre! ;D Håb... -
Proteinsyntese
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe mig med denne biologi opgave, da jeg synes proteinsyntesen er noget så svært.... Hvorledes er det kromosomstykke sammensat , der koder for polypeptidet met-glu-leu-tyr-his-lys ? Hvor sidder den triplet, som afslutter den nævnte polypeptidproduktionen, og hvorle... -
filformater
ForumindlægHar lavet et forsøg i biologi "kræsne lopper" hvor vi har sluppet x antal jordlopper ud i en beholder med nogle bladstykker halvdelen vilde/normale og halvdelen GMO'er... jeg skal så måle hvor meget der er spist af de forskellige planter -med programmet loppegnav.exe ...min lærer ha... -
Kapillærkraften
ForumindlægGodaften stupieportalen Jeg arbejder i Kemi/Biologi med vand en del af opgaven er at skrive om vand egenskaber og forklare dem. En af de egenskaber er kapillærkraften, sådan som jeg forstår det kan vand "klæbe" sig til siderne af et stof. Mit spørgsmål er så om det er fordi at d... -
Hjælp
ForumindlægVi skal i januar måned lave studieretningsprojekt. Jeg har engelsk studieretning på min skole. Jeg har følgende fag: Engelsk A, Dansk A, Historie A og Spansk A Samfundsfag B, Biologi B, Matematik B Oldtidskundskab C Jeg har valgt Engelsk, Spansk og Historie til in studieretingsprojekt. Men j... -
Økologi - kvælstofforurening
ForumindlægHej. Jeg søger teori om kvælstofforurening/forurening med næringssalte, som går lidt udover biologi på A-niveau i gymnasiet. Det må meget gerne være noget med det biokemiske/N-forbindelserne osv. Evt. vil jeg gerne høre, om folk har forslag til, hvilket konkret emne man skal tage udgangspunkt i ...
