Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9481 til 9500 af 33650
-
Hjælp til Pasteurisering
ForumindlægJeg skal skrive SRP om louis pasteur og pasteurisering, Nogle der har skrevet en god opgave om dette. skal skrive i biologi og historie. Har brug for hjælp til at få det formuleret, altså den biologiske del. På et højt niveau. tak :) -
1. sutteflaske
ForumindlægHej folkens jeg står her med en fysik opgave ang. opvarmning af en sutteflaske. ville være rart hvis nogen ville hjælpe mig denne opg. Det er opgave 1. - opgaven kan finde på: " http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%... -
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
NV Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i NV Biologi-Fysik eksamen(Grundforløb) her om en lille uges tid. Nogle der kan forklare hvordan det kommer til at foregå? Tak på forhånd. -
Eksemen i fysik B
ForumindlægHej igen allesammen! Jeg har meget svært ved at følge med i fysik timerne, og jeg ved ikke hvordan man forbreder sig til fysik eksame. Der er sikkert nogle her der har haft fysik B som enkeltfag, Hf, gider i lige forklare mig hvad er det relevante kort sagt hvordan skal jeg læse op til eksamen?? ... -
karakterer!?
ForumindlægFor det første føler jeg mig røvrendt fordi en fra min klasse som OVERHOVEDET ikek kan sankke tysk har fået 10 som afslu´ttende mdt. karakter, men nok om det.. Jeg har hermed fået afsluttende karakterer (ikek eksamens) og de ser således ud: Kemi mdt. 7 Kemi skft. 7 Tysk mdt. 10 Tysk skrft. 12 Bio... -
Eksamen
ForumindlægDen afsluttende naturvidenskabelig eksamen i grundforløbet - hvad går den ud på? Og kommer den til at påvirke gennemsnittet i 3.g? -
Matematik A - Htx - et spørgsmål
ForumindlægHej.....jeg er en pige som gerne vil starte på htx efter sommer.....ville bare lige høre om nogen kunne fortælle lidt om hvad man laver og hvad man lærer på htx hvis man har matematik på A-niveau.... tak -
gl- Matematik B Studentereksamen
ForumindlægHej alle Fredag den 25. maj 2012 var jeg til skriftlig eksamen i Matematik på B niveau. Jeg plejer godt at kunne løse de stillede opgaver i delprøven med hjælpemidler, men dette sæt havde jeg ret svært ved... Jeg synes mange af spørgsmålene var formuleret på en forvirrende måde.. Har I de... -
Kemi årsprøve, Forberedelse
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi årsprøve i morgen og ville høre, om I kunne komme med nogle tips til hvilke opgaver der kunne komme i opgavesættet? Altså hvilke der typisk forekommer til eksamen osv. På forhånd tak. -
SSO - ingen kontrol?
ForumindlægJeg kan se der ligger et par emner allerede om sso, men ikke helt med den her tvist. Jeg lånte en god ven hele min analyse af en bog her før jul, til hans SSO. Regnede med at han ville bruge den til lidt inspiration. Men han afleverede tilgengæld hele opgaven som jeg havde lavet den. Endda uden ... -
adgangskrav
Forumindlæghej! passer det virkelig at der er adgangskrav til gym nu på 8.5? håber da ikke at det passer..! passer det? <3333 -
Hjælp til forståelse af sætning
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig fransk eksamen og sidder nu ved forberedelsen. Jeg har fået nogle tekster og i én af teksterne er der noget som jeg er i tvivl om, sætningen lyder: Sa présence est nécessaire pour l'équilibre d'Alexandre, et mieux vaudrait ne pas avoir eu de fils que se rév... -
Eksamen
ForumindlægHej. Hvordan er det helt præcist en kemi-eksamen foregår? Hvor lang tids forberedelse har man? Hvordan er det med hensyn til de spørgsmål man trækker? Og hvor mange er der? Nogle eksempeler eventuelt? På forhånd tak, En MEGET NERVØS Malfoy -
Fag på "nabo"skole
ForumindlægJeg har hørt, at såfremt ens eget gymnasium ikke tilbyder et bestemt fag har man mulighed for med rektors tilladelse at få det på "nabo"skolen. Er der nogen som kender reglen og evt. den bekendtgørelse, som den står beskrevet i ? -
spørgsmål!
ForumindlægFår man pluspoint af at inddrage citater fra den læste tekst, i et referat? -
METODE?
Forumindlæger redegørelse en form METODE i den samfundsfaglige del? hvad er metode egentlig i den samfundsfaglige del? -
Engelsk i 3.G??
ForumindlægHey alle dér! jeg har lige et spørgsmål: jeg er en gymnasiesturderende, der har engelsk på B- niveau! jeg har rundt omkring på nettet læst at, selvom man har engelsk på b-niveau så også skal have det i 3.g?? kan det være rigtigt at jeg skal have engelsk i 3.g?? oké, hvis vi siger at jeg så sk... -
Opgave uden hjælpemidler?
ForumindlægHvordan i al verden løser jeg følgende opgave uden lommeregner? (ln(4)+42)-(ln(2)+22) -
Opgave 5
ForumindlægHej søde folk er der nogen kan hjælpe mig med den opgave,der jeg ikke kfandt ud af. på forhånd tak.
