Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9481 til 9500 af 14598
-
Dansk stil August 2004
ForumindlægHej!Er der nogen af jer som har skrevet denne her stil som eventuelt vil sende den til min email eller bare lægge den her i tråden. Jeg skal nemlig bruge noget inspiration så jeg kan komme igang med at skrive den. Emnerne i stilen er:1)(formulere selv en overskrift) Der står følgende: "Med u... -
Tanker
ForumindlægSidder her og har brug for lidt hjælp! Jeg har fået til opgave at læse digtet "Jeg er blevet for lille til mit liv, og derefter skrive om de tanker digtet sætter i gang hos mig, men der er lige det ved det at, digtet siger mig ikke noget, så de ville være kanon hvis nogle kunne hjælpe mig ba... -
Problemet interferens
ForumindlægHejJeg skriver en rapport om Farvelæsning - altså noget om samarbejde mellem de to hjernehalvdele. Herunder er jeg blevet bedt om at komme ind på problemet interferens. Jeg har en smule teori fra nogle kopier (børns liv og læsning - fra gyldendals pædagogiske bibliotek), men jeg synes ikke umidde... -
Hvad gør jeg med min wiki..?
ForumindlægHej.. Jeg har oprettet Pensummarum, som er (eller skulle være) en wiki over det gymnasielle pensum.. Desværre har jeg ikke rigtig fået gang i den, så der er så godt som ingen aktivitet på den.. Og jeg er også gået ud af HF siden jeg oprettede wikien.. Så ja.. ved ikke rigtig hva jeg ska gør... -
Studiemiljø på naturvidenskabelige uddannelser
ForumindlægHejSkal til at beslutte mig for hvilket studie jeg vil læse. Jeg har besluttet mig for at det skal være naturvidenskabeligt, og jeg er ikke bange for de hårde fag som matematik og fysik. Hvad der egentlig bekymrer mig mere er det sociale liv på studierne, som jo er berygtet som værende temmelig n... -
ret spansk
ForumindlægHej. Jeg har haft lidt problemer med at oversætte disse sætninger. Håber nogen kan hjælpe. Jeg kunne godt selv tænke mig at prøve det, og jeg kender nogle der har prøvet det. Me gustaría probarlo yo mismo, y conozco a alguien que ha intentado. Jeg tror at man får en oplevelse for l... -
Kysten
ForumindlægHej allesammenJeg har været oppe og trække mit spørgsmål i biologi idag (9. klasse). Mit emne er kysten, og jeg vil høre, om der tilfældigvis skulle være nogle, der har lavet en opgave om emnet. Desuden har jeg et spørgsmål, jeg ikke kan finde ud af:"Hvordan har dyr og planter tilpasset sig ... -
SRO i december. Kan man booke nogle ?
ForumindlægHej folkens. Efter sommerferien går jeg i 3.g :) Jubiii. Jeg skal skrive SRO som har en vægt på 2. Og det er så VIGTIGT for mig at jeg får en god top karakter. Jeg vil gerne ind på en vidergående uddannelse jeg har drømt om i hele mit liv. Og jeg tvivler meget på at jeg kan klare det alene. Men... -
Tysk mundtlig
ForumindlægHej.Jeg sidder og er ved at dø over at skal til tyskmundtlig prøve på gym her på onsdag. Hvis noget kunne bidrage med noter til følgende tekster ville det redde mit liv:Die Blau schicht Die entscheidung Ein neues gesicht Neapel sehen Ein tag im Leben des Flissbandarbeiters SiegfriedEvt. no... -
Ægteskabets åg
ForumindlægI Medea står der i v. 242-243:''Og har hun så det held i denne svære kunst at manden finder sig i ægteskabets åg, er livet værd at leve - ellers døden bedst.''Hvormeget skal jeg helt præcis gør ud af denne sætning? Jeg er lidt i tvivl om jeg overhovedet forstår det.. jeg forstår æ... -
eksamensoplæg = giver ingen mening =urealistisk
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål til folk der har eller ved noget om teknologi..I eksamensoplæget i år som handler om arbejdsmiljø skal man OPFINDE et produkt der hjælper indenfor arbejdsmiljøet. Men er det ikke for meget at forlange af elever at de ligefrem skal opfinde produkter? jeg tænke... -
Persondata
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal fremlægge om persondataloven og personoplysninger. Jeg er lidt usikker på området og har brug for hjælp. I min fremlæggelse skal jeg besvare disse 3 spørgsmål: 1) Hvor meget må en virksomhed registrere om dig? 2) Er der forskel på en virksomhed, hvor du er kund... -
Kronik af krigen i Afghanistan
ForumindlægJeg har lavet en kronik af krigen i Afghanistan. Lavet Den. 31-10 2011 Karakter: 12. Deloverskrifter i kronikken: Vi skulle aldrig have deltaget i krigen i Afghanistan Er resultaterne tabene værd? Det er soldaternes liv der står på spil Forsvarsministeren og forsvaret forsøger ... -
AT- historie metoder
ForumindlægHejsa. Jeg har nu længe forsøgt at finde ud af historiefagets egentlig metode Men er det ikke bare kildekritikken, altså kilderne er vel det grundlæggende. HIstorie arbejder henimod at fortælle noget om fortidensmenneske liv. Og for at gøre dette er der anvendt kilder. Det eneste er vel at der så... -
Marxisme... mig i *numsen*...
ForumindlægArgh, sidder og skal op til min sidste eksamen på mandag... religion.. :'( Vi har haft en lærer, der har yndet at fortælle mere om sit eget liv end om selve faget, hvilket har været utrolig afslappende i årets løb - men nu er det så man sidder og VIRKELIG brug for den viden, man aldrig helt h... -
Angela Merkel und die deutsche Teilung
ForumindlægNogle der har haft om Angela Merkel i løbet af året i forbindelse med det tyske valg d. 18. september sidste år?Jeg mangler noget om Angela Merkels liv da den artikel vi har opgivet (artiklens navn er overskriften) er noget svær at forstå og finde rundt i.Måske nogen også ved noget generelt om de... -
Peggy Parnass: Mein St. Georg
ForumindlægIkke at jeg tror at odds er vildt store, men der skulle vel ikke være nogen der har læst den artikel samt kan fortælle mig hvad der præcis står i den. Der står om livet og hvordan det er at bo der (St. Georg er et område i Hamburg)! Mit tysk hold var på ekskursion dertil, men jeg var af personlig... -
Katrine Marie Guldager "Overfladisk rengøring"
Forumindlæghej folks jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig forstå den her opgave, jeg er virkelig dårlig dansk :/ "skriv en litterær artikel hvori du gør rede for hvordan Katrine Marie Guldager skildre livet i familien. Du skal i din analyse forkusere på persontegningen og fortællemåden samt ... -
etikken i oldtiden og i dag?
ForumindlægHej! jeg er i gang med AT omkring om Aristoteles' etik og tanker om det gode liv sammenlignet med Fernando Savaters (moderne filosof) tanker om det samme. De tænker næsten ens og derfor skal jeg nu til at diskutere HVORFOR de gør det.. hvad der kunne lægge til grund for dette? Jeg har overvej... -
Kreativt produkt projekt
ForumindlægJeg er en pige, går i 9. klasse og skal til at skrive et projekt om soldaterne i jærgerkorpset. Min problemformulering lyder: Jægerkorpset siges at være Danmarks farligste våben, og man siger at jægerne er nogle af verdens bedst trænede soldater. Men hvad vil det egenligt sige at være soldat ...
