Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9821 til 9840 af 11183
-
kemi C turbo hold
ForumindlægHej alle! For at komme ind på uddannelsen kost og ernæring, mangler jeg kemi C. Jeg har ikke haft kemi i gymnasiet, eller dvs. kun i sammenhæng med biologi = NV (naturvidenskab) og det er ikke nok. Derfor leder jeg efter et sted, hvor jeg kan supplere kemi C, og helst et turbo hold på alt fra ... -
Spytamylase.
ForumindlægHej. Jeg er igang med en spytamylase biologi rapport, og der kommer et punkt, hvor jeg kan skrive om fejlkilder og usikkerhed. Der vil jeg gerne fortælle, hvis forsøget fik andre resultater, hvis man ikke kølede stivelsen ned. Forsøget: 2 reagensglas, med stivelse (kartoffelmel og koldt vand bl... -
Biologitest
ForumindlægHej. Okay, sagen er den at vi på tirsdag skal have test omkring kroppen. Egentligt er det ikke fordi jeg ikke forstår biologi, men kroppen er det emne jeg har mindst forståelse for. Derudover, vil jeg sindssygt gerne bestå den med 100%. Er der noget der altid indgår i en test om kroppen? Har ... -
kvote 1 og kvote 2
ForumindlægHej Hvis Peter har et snit på 7,5 og søger ind på biologi i både kvote 1 og kvote 2. Desværre er adgangskvotienten 7,6, mens standby er 7,3, som Peter også har krydset af. Dog har Peter lavet en så god Kvote 2 ansøgning, at den faktisk ligger nummer 1 i biologistudiets prioriteringsrækkefølge. ... -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHej. Er ny til dette så ved ikke rigtig, hvordan det fungerer. Jeg er i gang med at lave min FFFO (fællesfaglig fokusområde). Jeg har trukket produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget og har besluttet mig for at skrive om bæredygtigt landbrug. Fysik/biologi/geografi er virkelig ikk... -
Problemstillinger
ForumindlægOBS: FØRST OG FREMMEST - PLEASE IKKE SLET DENNE BRUGER !!! Mit spørgsmål er, at vi har fået udleveret en problemformulering, hvortil vi selv skal lave nogle problemstillinger, som skal dække alle tre fag - biologi, kemi og geografi. Jeg har opstillet nogle problemstillinger, som jeg tænker bely... -
Videnskabelig artikel- chlorid i cellen og aktionspotentiale
ForumindlægHej, jeg er lidt på dybt vand her, så håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal op til mundtlig biologi i morgen og har trukket en videnskabelig artikel, som jeg ikke er helt sikker på jeg forstår korrekt. Det er denne: https://aktuelnaturvidenskab.dk/fileadmin/Aktuel_Naturvidenskab/nr-1/... -
Styrker og svagheder ved metode ?
ForumindlægHej Til SRP-forsvar skal man jo i sin fremlæggelse inddrage styker og svagheder ved de metoder man har brugt ift. hvordan de besvarer ens opgaveformulering. Dette har jeg lidt svært ved. Jeg har skrevet i biologi A, hvor jeg har brugt teoretiske metoder, og kemi B, hvor jeg har brugt både teore... -
Biologiske metoder i AT
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive min AT-synopsis og er nu gået i stå ved metodeafsnittet. Jeg er meget i tvivl om de biologiske metoder. Det helt overordnede emne er mad og menneske og jeg har valgt at arbejde i Historie og Biologi. Min overordnede problemformulering er: "Er der i Danmark ... -
Naturfag disposition
ForumindlægHej jeg går på HF, og jeg har en disposition jeg skal lave, som skal dække fagene geografi, biologi og kemi på samme tid, hvor man skal have en redegørelse, analyse og en diskussion. Mit problemformulering lyder således: Hvordan påvirker menneskers aktiviteter vandets kvalitet? Jeg har disse st... -
Blodtyper
ForumindlægHej, jeg har fået et spørgsmål i biologi der omhandler blodtyper. En mor har blodtype B. Hendes børn har blodtype A. Hvilke(n) blodtype(r) i ABO-systemet kan faderen være i besiddelse af?En mor har blodtype B. Hendes børn har blodtype A. Hvilke(n) blodtype(r) i ABO-systemet kan faderen være i... -
AT - kampen for det gode liv
ForumindlægHej folkens, Jeg sidder og skal igang med AT. Jeg vil gerne hvis jeg kunne kombinere fagene biologi (A) og historie (A) med hianden. Hertil vil jeg vælge 2. verdenskrig og menneskeforsøgene herunder. Problemet ligger i at jeg ved ikke hvordan jeg skal koble disse til ''kampen om det... -
æggeceller
ForumindlægJeg er igang med en biologi rapport, som omhandler at undersøge æggestokke, kromosomer osv. i et mikroskop. Jeg har til diskusionen blandt andet fået spørgsmålet: Hvorfor er æggecellen størrere end de øvrigere celler i æggestokken? Jeg har forsøgt at finde svar både i bogen og nettet, men ingen... -
Æggestokke
ForumindlægJeg er igang med en biologi rapport, som omhandler at undersøge æggestokke, kromosomer osv. i et mikroskop. Jeg har til diskusionen blandt andet fået spørgsmålet: Hvorfor er æggecellen størrere end de øvrigere celler i æggestokken? Jeg har forsøgt at finde svar både i bogen og nettet, men ingen... -
Spørgsmål om melorme
ForumindlægHi jeg har virkelig ingen forståelse for melorme, såå jeg kunne godt bruge nogle forslag spørgsmålet nedeunder: - Melorme er koldblodede, de lever indendøre, de spiser en føde med et højt fiberindhold, de drikker ikke andet vand end, hvad der er i maden, og de er larver (dvs. ikke-voksne). Hvor... -
Hvilke fag til dette AT-projekt?
ForumindlægHej, Jeg skal have valgt en sag (emne) og to fag til i morgen i AT. Jeg har tænkt mig at vælge Alzheimers eller kønsskifte som emne - men jeg er meget i tvivl om hvilke fag der vil passe til disse. Hvilke metoder vil jeg kunne bruge i hvilke fag? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe nogen a... -
Hvilke metoder?
ForumindlægI dette har AT forløb har vi om: Kampen for det gode liv, hvor jeg har valgt at arbejde med legalisering af cannabis. Jeg er dog lidt i tvivl om hvilke metoder jeg skal bruge under hver problemstilling. Jeg har fagene biologi og samfundsfag. Nogle som kan hjælpe? Hvad er hash og hvad er dets påv... -
Biologisk undersøgelse
ForumindlægJeg skal skrive en bilogi rapport ud fra en undersøgelse vi lavede. Det handlede om at vurdere tilstanden af en sømose vha. makroindexmetoden og undersøge effekten af at tilsætte plantenæringsstoffer til en vandprøve. Under min teori, er der krav på at jeg skal forklare foreskellen på en kvanita... -
Min NF Evalueringsopgave
Forumindlæghej jeg håber at nogle kan hjælpe mig med min disposition/problemformulering til min A-opgave, som jeg skal aflevere på fredag. Jeg har 10 min. til at fremlægge denne til eksamen ca. så synes det har været svært at finde frem til hvad jeg skal snakke om man skal inkluderer alle tre fage: Bi... -
Hvordan er det at studere i Aalborg?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har besluttet mig for at studere biologi, og havde oprindeligt tænkt mig at studere i Odense, men har nu ombestemt mig, og vil studere i Aalborg. Jeg tænkte bare på, om der var nogen der havde erfaring med eventuelt et naturvidenskabeligt studie på aau, som kunne fortælle mi...
