Studievalg og videregående studie

Hvordan er det at studere i Aalborg?

21. maj 2014 af xKaz (Slettet)

Hej alle sammen!

Jeg har besluttet mig for at studere biologi, og havde oprindeligt tænkt mig at studere i Odense, men har nu ombestemt mig, og vil studere i Aalborg. Jeg tænkte bare på, om der var nogen der havde erfaring med eventuelt et naturvidenskabeligt studie på aau, som kunne fortælle mig lidt om hvordan det er at studere der. 

Jeg tænker både i forhold til socialt, om der (studiemæssigt) er nogle fordele ved at studere på aau fremfor f.eks. syddansk universitet eller au, og i forhold til hjælp og sådan at komme ind i det hele det første år.

Håber der er nogen der vil hjælpe mig, så jeg kan få lidt ro i sjælen :D 


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. maj 2014 af Seraya

Det er pissefedt at studere på AAU, både fagligt og socialt. Der er et fornuftigt studiemiljø, og livet på AAU er superskønt. Glæd dig! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. maj 2014 af Metapod (Slettet)

Nej


Brugbart svar (2)

Svar #3
28. maj 2014 af LaumannAAU (Slettet)

Hej. Jeg læser i Aalborg. Du kan tro at der er rigeligt med muligheder for at have et socialt liv ved siden af studiet på AAU. Der sker mange ting i Aalborg hele tiden. Så på det 'sociale' punkt bliver du ikke skuffet, og det kender jeg heller ikke nogen der er. Der bliver også lagt meget vægt på at gøre byen til en 'studie-venlig' by, med plads til mange studerende.

Studiemæssigt kender jeg kun Aalborg Unis model, og ikke så meget til de andre Universiteters modeller og måder. En af hoved faktorene AAU har det de kalder problemorienteret projektarbejde i grupper i overensstemmelse med AAU's læringsmodel, Aalborg-modellen for problembaseret læring (PBL) - noget alle bliver undervist i 1. semester. Så vidt jeg ved arbejder universiteter såsom AU og KU mere traditionelt, uden gruppearbejde. Dette har sine fordele og ulemper - men jeg vil helt klart foretrække Aalborg Universitetets model.


Skriv et svar til: Hvordan er det at studere i Aalborg?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.