Søgning på: tysk notater. Resultater: 9821 til 9840 af 18469
-
Latin hjælp!
ForumindlægHejsa, jeg sidder her med nogle opgaver jeg slet ikke forstår en brik af. Opgave 1: Markér disse verbers tal og person ved to kryds i skemaet: numerus person singularis pluralis 1. 2. 3. Scribit Scribitis amo audis ... -
SRP - HJÆLP: Balancestruktur og aktivitetsstyring
ForumindlægJeg er stødt på to problemer i min problemformulering. 1. Analyse af virksomhedens balancestruktur - hvad er det ? 2. En begrundet oversigt over tiltag der kan forbedre aktivitetsstyringen i virksomheden - jeg har hørt om lagerstryring, produktionsstyring osv. men jeg har aldrig hørt om aktivite... -
AP & NV - vigtigt?
ForumindlægHej studi. Skal op til prøve i AP og NV og vil lige høre, om den karakter, man får, kommer til at stå nogen steder? Mvh. Tissi -
SRP
ForumindlægHej, Er der nogle der kan komme med foreslag til emner i SRP under fagkombinationen Matematik og historie.. -
Menneskesyn i islam?
ForumindlægHej :D Jeg sidder lige med religion, og tænkte på hvad er menneske- og natursyn i islam, også hvordan er gudsopfattelsen? Hilsen Eleven :-) -
alkaner tabelværdi
Forumindlæghej er de her navne for alkener for tal rækkefølge 1 - 10 methan ethan propan butan pentan hexan heptan octan nonan decan er det rigtig forstået -
Den sociale arv
ForumindlægHej! Skal aflevere en problemstilling (som aflevering) i morgen. Vi har fået udleveret 3 korte tekster som handler om den sociale arv og sampler-generationen. Jeg har lavet de nedenstående spørgsmål men synes selv det første (redegørende) er ret dårligt, fordi jeg i spørgsmål 4 alligevel kommer ... -
They're lethal, unfeeling - and no one can touch them
ForumindlægEr der nogle der kender noget til denne tekst? Det handler om vold .. -
Old eksamen
ForumindlægHej jeg ville høre om nogen kunne fyre tips af som alle os der skal op kunne få gavn af? F.eks. hvordan man skal disponere en eventuel eksamen? Hvad skal man fokusere på osv. -
formler
ForumindlægStår og skal op til fysik eksamen FSA, men er meget i tvivl om det med at skrive formler og det er jo det vigtigste... Så nogle der har en "opskrift" for hvordan man skriver formler med alt det der med ioner og det... -
Andengradsligninger
ForumindlægGoddaws :) Jeg har tre opgaver her som jeg er lidt i tvivl om. 2 af dem har jeg prøvet at regne, men er ikke sikker på om det er regnet rigtigt? Den sidste har jeg glemt metoden til. Kan nogen hjælpe? 2x^2 – 3x – 2 = 0 x^2 + x – 2 = 0 x^2 - 2x = 0 ________ 2x^2 – 3x – 2 = 0 A = 2 , b = -3 , ... -
eksamen
ForumindlægMå eksamintor tage ens disposition under eksamen - har læst at det ikke er hensigtsmæssigt at se for meget på den - men der står da ikke at man ikke må bruge den ? -
Velfærdsstatens klemmer?
ForumindlægNogen der kan forklare de forskellige klemmer, (popularitetsklemmen,forventningsklemmen osv) og hvad er egentlig forskellen mellem popularitetsklemmen og forventningsklemmen? Anne. -
Danmark i 1800tallet
ForumindlægHej Jeg er lidt itvivl om følgende; Hvad er forskellen på Udviklingen på landet i Danmark i 1800tallet og industrialiseringen i Danmark i 1800tallet? Det jeg er itvivl om er vist i bund og grund hvad "Udviklingen på landet i 1800tallet" indeholder og hvad "industrialiseringen i ... -
det haster. fsa fysik eksamen 2008. hjælp!
Forumindlæghej alle :) jeg har fysik eksamen i morgen(mandag), og jeg vil bare høre om der er nogen af jer, der har nogle forsøg eller notar jeg kan bruge til emner som: nogenlunde styr på: salte, syre, baser, neutralisering, alkohol, Transformation, Induktion og vekselstrøm, Elektromagnetisme, Vekselstr... -
Reduktion af udtryk
ForumindlægOpgaven lyder: (a + b)2 - 2ab - a2 Jeg får det til: 2a + 2b - 2ab - a2 Og så kan jeg ikke reducér den mere... Men det ser forkert ud.. HJÆLP! -
Ladninger
ForumindlægJeg sidder her og laver eksamensrappport i fysik B Jeg har lavet et forsøg hvor jeg tog en klud og gned dem på en glasstang og en plastikstang. Så holdte jeg stængerne(hver for sig) til en stråle vand og fik så påvist at vandet tilftrækkes af begge stænger Det er så det der forvirrier mig ... -
Analyse - Kanariefuglens begravelse
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal analysere Klaus Rifbjergs digt "Kanariefuglens begravelse" og har virkelig svært ved at få taget hul på det... Har overvejet om det kunne have noget med kristendom at gøre?! Håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe mig igang! - Julie -
lineær-,eksponentiel- og potensvækst
Forumindlægredegør for de tre vækddtmodeller: lineær, eksponentielt og potensvækst, herunder redegør for termerner absolut og relativ vækst. redegør for karakteristiske træk ved de 3 væksttyper, samt for kontansternes betydning for de grafiske forløb. tak på forhånd -
Fjederkonstant
ForumindlægHvordan finder jeg fjederkonstanten, hvis jeg har omega og massen? ω=√(k/m) ω=7,799 m=100 g Jeg har prøvet, men jeg synes ikke, at enhederne giver mening? Da jeg får enheden kg/s^2, hvilket ikke er fjerderkonstantens enhed
