Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9841 til 9860 af 11183
-
Hjælp til valg af underemne
ForumindlægHej, jeg har projektopgave her om lidt over en uge, men jeg (rettere sagt min gruppe - hvis vi stadig ender med at være en gruppe) mangler stadig et underemne. Overemnet er “det udfordrer…” og jeg vil rigtig gerne arbejde med biologi og noget historie/religion. Jeg har et par forskellige emner je... -
Genetisk variation i en serotonin-receptor
ForumindlægHej! Jeg er endnu en af de heldige der skal op i mundtlig biologi i morgen, og håber derfor på, at nogen har lyst til at hjælpe mig. Jeg skal beskrive hvordan et transmitterstof kan påvirke en nervecelle til at sende et signal - har dette mulgivis noget at gøre med synapser? Yderligere skal j... -
hvad kan skyldes en for høj ethanolindhold
ForumindlægHej folkens, jeg er igang med et forsøg i kemi og biologi, hvor jeg skal bestemme ethanolindholdet af min ølbrygning. Jeg har fået forskellige resultater gennem mit destillation- og titreringsforsøg. Jeg har bestemt ethanolindholdet til 5,2, hvor der teoritisk forventes 5.1, men når jeg beregner... -
hvad skyldes en for lav ethanolindhold
ForumindlægHej folkens, jeg er igang med et forsøg i kemi og biologi, hvor jeg skal bestemme ethanolindholdet af min ølbrygning. Jeg har fået forskellige resultater gennem mit destillation- og titreringsforsøg. Jeg har bestemt ethanolindholdet til 5,2, hvor der teoritisk forventes 5.1, men når jeg beregner... -
Samfundsfag AT
ForumindlægJeg skal til AT eksamen på fredag. Min synopse handler om forureningen af maden i grønland, og om hvordan man kan stoppe den negative udvikling. Jeg har fagene Biologi A og samfundsfag C. Biologidelen er god, men jeg føler virkelig ikke jeg har inkorporeret samfundsfag på nogen måde ift teorier.... -
At metoder
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til AT! og er ved at læse op på metoderne, og jeg har svært ved at forstå følgende 3 metoder, Kausal, intentionel og funktionel forklaring! Mit emne i AT er biologi og Dansk, og jeg har valgt at fokusere på serien SUPERSIZE VS SUPERSKINNY, og videre den overvægtige.... -
EKSAMENSHJÆLP!!!!
ForumindlægHej alle. Jeg leder i øjeblikket efter en hjælpelærer i biologi B. Jeg skal til eksamen fredag d. 13/6 kl. 9:30, jeg trækker mit eksamensspørgsmål dagen før kl. 8:00 Derfor søger jeg en der kan hjælpe mig torsdag formiddag, med at forstå mit eksamensspørgmål samt at forstå de udleverede figurer.... -
FitzHugh-Nagumo modellen og alkohol
ForumindlægHej! Jeg er så småt begyndt at gå i gang med min SRP, som skal skrives i biologi A og matematik A. Derfor har jeg valgt at undersøge alkohols effekt på nervesystemet - mere konkret membranpotentialet. Dertil vil jeg undersøge, hvordan man kan modellerer disse nervesignaler vha. FitzHugh-Nagumo mo... -
AT- FAST FOOD. HJÆÆÆÆLLLPPPP
ForumindlægHeej alle Jeg har valgt at skrive om fast food i AT, og jeg har valgt fagene Samfundsfag B, og biologi C. Jeg skal finde ud af hvor udbredt fast food er i danmark. er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg skal få det samfundsfaglige ind over det? og evt. hvilke metode... -
Bacillus Cereus - Dr Jekyll og Mr Hyde (Eksamen)
ForumindlægHejsa. Jeg har trukket emne i biologi som blev "Gener, plasmider og gensplejsning" Jeg har fået denne artikel: http://www.biokemi.org/biozoom/issues/507/articles/2177 Og mit spørgsmål lyder således "Udvælg i artiklen eksempler på hvilken betydning plasmider kan have for spredni... -
nf - eksamen
Forumindlæghej folkes derude er der nogen der kan hjælpe med at finde den røde tråd igennem vores problemstilling som er hvilken kosekvenser kan dårlig ernæring have? så vil det være en kæmpe stor hjælp.... jeg skal nemlig op til eksamen i næste uge. Og kan i evt se på den vedhæftet fil om den røde tråd ... -
Rotteforsøg med belønnignssystemet
ForumindlægJeg er igang med AT og benytter mig i biologi af følgende rotteforsøg, hvor man kigger på ændringen i hjernens belønningssystem i forbindelse med indtagelsen af kalorierig mad http://videnskab.dk/krop-sundhed/junk-food-virker-som-narko Jeg har i min synpose skrevet, at det er empiri i form af e... -
Stoftransport, figur vedhæftet
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til biologi-eksamen og har pt fokus på stoftransport. Jeg er nu kommet i tvivl om, hvorvidt faciliteret transport foregår gennem glycoproteiner (receptorprotein)? Jeg ved, at faciliteret transport foregår vha. transportmolekyler i membranen, men er transpor... -
Planteplankton - Fødekæden i havet
ForumindlægSkal til biologi eksamen imorgen, og sidder lige nu i forberedelsen. Jeg har lidt svært ved at forklare bilag 1, som er vedhæftet som billede. Det skal siges, at det er engergien som overføres mellem ledene jeg skal forklare, og at de er bestemt i endhederne som kJ/m2/år. Jeg synes bare det... -
redegørende Spørgsmål til eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op til Biologi eksamen fredag, og der er nogle ting jeg er usikker på. Jeg skriver et par spørgsmål, og så håber jeg på at der er nogle der har forstand på det 1. Redegør for hvordan menneskets arvemateriale er opbygget 2. analysér arvegangen for den grønlandske leversygdom og di... -
AT - mad og mennesker
ForumindlægHey. Mine problemstillinger lyder således: Hvad er grunden til det voksende fokus på det at have den perfekte krop, og hvordan påvirker kuren lavkarbo vores krop og sind? - Hvad er Lavkarbo? - Hvordan påvirker et lavt indtag af kulhydrater og et højt indtag af fedt kroppen? - Kan de sto... -
hjælp til AT eksamen!
ForumindlægHejsa, mit overordnede emne i AT er mad og mennesker og jeg har valgt at skrive om anoreksi, inden for samfundsfag og engelsk. Jeg ville bare lige spørge om hvilken metode man kunne have brugt i fx biologi. Jeg har svært ved at få en videnskabelig metode til at passe ind på lige præcis en spise ... -
Udnyttelse af Regnskoven
ForumindlægHejsa, jeg skal op i biologi b kl. 8, og jeg er kommet i tvivl om jeg har løst opgaven rigtigt. - Gennemgå de fysiske og biologiske forhold i regnskoven. Når der menes biologiske forhold, kan det ikke noget med at står står på himlem midt om dagen, hvor temperaturen kan nå op til 35 grad... -
HASTER - hjælp til forståelse af induktion (geotermi)
ForumindlægHej derude, Jeg skal snart op i den fællesfaglige naturfagsprøve (fysik/kemi, biologi og geografi). Min gruppe og jeg har overemnet "bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan" og har dertil valgt at arbejde med geotermisk energi. Jeg har dog brug for lidt hjælp til at fors... -
genetisk drift i forskellige populationer
ForumindlægHej SP, Jeg sidder og læser op til et biologi spm, hvor jeg har som delopgave fået "Forklare de evolutionære processer, selektion, mutation og genetisk drift. Inddrag simulationer ift. genetisk drift i populationer med forskellige størrelser: http://www.radford.edu/~rsheehy/Gen_flash/pop...
