Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10101 til 10120 af 154034
-
matematik c, eksamenssæt med udregninger
ForumindlægHej alle, Skal til skriftlig eksamen på mandag og dumpede i går mundligt. Vil meget gerne have nogen gamle eksamensopgaver med udregninger, så jeg kan se hvordan de forskellige ting bliver løst. Skal sidde og terpe nu. Kan nogen hjælpe?? -
Bog i ny gymnasiereform?
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, der hedder Mat A, Bio B og Kemi BI grundforløbet har vi indtil videre kun haft matematik af de 3 studieretningsfag. I dette fag har vi fået en helt ny bog, som hedder Vejen til matematik AB1, ligesom vi i fysik får en helt ny bog der hedder Orbit C - 2005. Så et er... -
Agent Orange SRP
ForumindlægHej. Er der nogle af jer som har skrevet SRP i Agent orange i historie og bioteknologi? -
En landmand presser halm i rundballer med en diameter på 1,8 m og en højde på 1,5 m. Halmen har en massefylde på ca. 0,12 t/m3. a) Hvor mange m3 halm er der ...
Forumindlægkan i hjælpe mig med den -
HJÆLP - differentialligning
ForumindlægHej! Jeg har et kæmpe problem med denne opgave i matematik - håber nogle kan hjælpe, er helt på bar bund: Nogle af løsningerne til differentialligningen y'-2y=4x^2-4x har et eller flere ekstremumspunkter på deres graf. a)Bestem en lignig for den kurve disse ekstremumspunkter tilhører. -
Hvordan foregår skr.årsprøve?
ForumindlægHejsa Nogen der ved præcis hvordan en skriftlig årsprøve i stx-kemi foregår? Altså mht længde og opgaver... Er det ene af små opgaver, eller en det en lang sammenhængende opgave omkring fks. kemien i hverdagen? Håber der er nogen der kan hjælpe, står og skal til årsprøve snart, og vores lærer... -
Årsprøver - hvor mange?
ForumindlægHej, hvor mange mundtlige og skriftlige årsprøver skal man minimum være oppe i (hele sin gymnasietid)? -
En symmetrisk terning kastes en gang. Find sandsynlighederne for hver af følgende hæn delser: A. man får et ulige øjental B. man får ikke en 6'er C. man...
ForumindlægEn symmetrisk terning kastes en gang. Find sandsynlighederne for hver af følgende hæn delser: man fa°r et ulige øjental man fa°r ikke en 6'er man fa°r hverken 3 eller 4 øjne. har brug for hjælp til denne opgave:) med forklaring på tekst -
SRP om underernæring
ForumindlægHej SP. Er der nogen biologilærere eller andre fagligt stærke personer, der kan anbefale gode, faglige lærebøger om underernæring eller beslægtede emner på et niveau, der er passende til en SRP i Biologi A? Hvis der også findes forslag til relevante forsøg, som jeg kan inddrage, vil det være en... -
Spørgsmål angående medicin-studiet (AU og/eller SDU)
ForumindlægHej, Jeg er en 19-årig dreng, som blev student (HTX - biokemi-retning på Mat A, Kemi A og Biologi B) og har nogle spørgsmål angående medicin-studiet på henholdsvis AU og SDU (evt. også AAU og KU). Hej alle på Studieportalen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Ville spø... -
Spansk flydende...kan du hjælpe mig?
ForumindlægBuenas Noches. I hope you all have a blessed day. Mit navn er Jennyfer Ramirez . Jeg er 21 år gammel og står og gerne vil lære spansk.Med et colombiansk efternavn og familie i Cololmbia kan det godt virke mærkeligt at jeg ikke kan snakke sproget, men da jeg er adopteret, så er situation lidt... -
Søger eksamenssæt fra 2008!
ForumindlægHej (: Nogen som var været oppe i engelsk B, Dansk A, Biologi A, Fransk A og samfundsfag A sidste år? -
dumpet til mat eksamen!
ForumindlægHEJ! Jeg fik idag -03 til mundtligt mat eksamen :'( jeg hr i årskarakter: mat munstligt 02 skriftligt 7 jeg vil læse kemi på ku! :S Kan jeg så overhovedet ikk læse på KU eller SDU nu?? :´( hjælp mig!! -
Studieretning...
ForumindlægHvilke fag er obligatoriske? Er det sandt, at historie A er obligatorisk under alle studieretninger? Nogle der kender til de obligatoriske fag og niveauer, hvis man vælger den naturvidenskabelige med mat, fysik og kemi ? Ku virkelig være dejligt med hurtig respons. På forhånd tak. -
HF eller STX?
ForumindlægJeg er gik i 1.g sidste år på HTX, men droppede ud i december og tog et halvt år på efterskole. Jeg fortryder at jeg droppede ud af gymnasiet, for fik aldrig det ud af efterskolen, som jeg gerne ville have. Jeg er så startet i 1.g igen på STX. Jeg har søgt samfundsfag-Engelsk, men er kommet i Ma... -
Projekt opgave
ForumindlægHej vi har science uge i skolen. Vi har om “Den enkeltes og samfundets udledning af stoffer” som dækker over fysik kemi, biologi og geografi Jeg skal lave en problemstilling over “Den enkeltes og samfundets udledning af stoffer. Men jeg ved ikke hvad jeg kan skrive -
En funktion f er givet ved forskriften f(x)=ln(x)+x3-4x, x>0. a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2, f (2)) . b) Bestem monoto...
ForumindlægPlz hjælp, sidder med den sidste opgave -
Hjælp...
ForumindlægHejsa allesammen. Det jeg vil spørge om har intet med lektier at gøre med.. Jeg går i 9. klasse og skal på gym derefter. Men der er noget jeg er tvivl om. Jeg vil gerne tage den naturvidenskabelige linje, men der er et lille problem. Man skal have matematik på A niveau, og jeg er ikke særlig go... -
-3 i eksamen?
ForumindlægHey alle, jeg har været op til skriftlig eksamen, jeg undre mig over hvor meget der skal til for at få -3. Jeg kender nogen der har fået -3 fordi de har lavet 1-2 opgaver og de var også forkerte. Da jeg har lavet 7 ud af 16 og er næsten sikker på at jeg har fået dem alle forkerte, betyder det så... -
Regnskov - Dyrens samspil?
ForumindlægHej Jeg skal skrive en biologi opgave, hvor i jeg skal fortælle om dyrens samspil i en regnskov, men jeg kan ik rigtig finde noget om det. Så er der nogle der ved noget om det eller har en hjemmeside hvor jeg kan finde noget om det? :-) Tak på forhånd.
