Søgning på: matematik fp10 december 2021. Resultater: 10121 til 10140 af 32815
-
Aalborg: Lektiehjælp i matematik tilbydes til STX/HF/HHX og Universitets-niveau
ForumindlægKære Studerende på Ungdomsuddannelser og på universitet, Bor du i Aalborg eller omegn? Mangler du hjælp til matematik (uanset niveau) ? Så er hjælpen nær. 38 årig Cand. scient. i matematik (m. sidefag) og med mere end 5 års erfaring i at undervise i matematik tilbyder lektiehjælp til studeren... -
eksamensbevis
Forumindlægnogen der ved om man kan lukke sit eksamensbevis til december, hvis man bliver færdig med en hf-e til december? -
Snedkerværksted – Opgave 9 Hhx matematik B august 2018
ForumindlægEt mindre snedkerværksted producerer to typer kommoder af træ. Modern og urban Til fremstilling af et stk. Modern skal der bruges 4^2 træ, 2 produktionstimer og 1 time til arbejde med finish. Til fremstilling af et stk urban skal der bruges3^2m træ 3 produkttimer og 1 time til arbjede med fin... -
Katete | Matematik formelsamling
KompendieEn katete er en af siderne i en retvinklet trekant, som ligger omkring den rette vinkel.Derfor har en retvinklet trekant altid to kateter, og de vil altid ligge vinkelret på hinanden.Figuren viser hvad en katete er. De to kateter er markeret på en retvinklet trekant. Den rette vinkel er markeret ... -
Gini-koefficient - Metoder i Matematik - AT eksamen i 3.g (Grænser om ULIGHED)
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i AT i morgen, og mit emne er grænser for ulighed, hvor jeg skriver i matematik og samfundfsfag. Det eneste jeg ikke har styr på er metoderne i matematik.. I matematik har jeg udregnet gini-koefficienten og lavet nogle modeller, der viser sammenhængen mellem gini-koef... -
Gini-koefficient - Metoder i Matematik - AT eksamen i 3.g (Grænser om ULIGHED)
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i AT i morgen, og mit emne er grænser for ulighed, hvor jeg skriver i matematik og samfundfsfag. Det eneste jeg ikke har styr på er metoderne i matematik.. I matematik har jeg udregnet gini-koefficienten og lavet nogle modeller, der viser sammenhængen mellem gini-koef... -
Løse en ligning ved at implementere en tautologi (Diskret matematik).
ForumindlægHej allesammen. Som det kan ses på det vedhæftede billede har jeg forsøgt at løse en ligning: |2x+1| = |-5x+3| ved at implementere en tautologi. Problemet er så at jeg kun har fundet en løsning for x, nemlig x = 2/7. Dette er dog kun en af løsningerne, da der endnu findes en løsning på x = 4/3.... -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægLektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer Jeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Vi afholder indledningsvis en time eller to, hvorefter vi opsætter et realistisk mål, som vi kan arbejde hen imod Skriv til tho... -
Hvorfor var pythagoræerne forfulgte som medførte at matematik udviklingen stoppede?
ForumindlægHej, I det antikke grækenland var matematikken højt stillet. Og det var særligt pythagoras og pythagorærerne som udviklede den. Jeg har læst brudstykker af, at de var forfulgt og derfor flygtede til forskellige lande og det førte til at den matematiske udvikling stoppede. Men jeg kan ikke finde ... -
Matematik c-b GSK ( 2 et halvt år efter afsluttet c niveau)
ForumindlægHej, jeg står og skal starte på GSK i den kommende tid, og jeg vil lige høre om nogle har erfaringer med matematik b suplering. Nu er det ganske længe siden jeg afsluttede matematik på C niveau, så jeg leder lidt efter svar på om hvor vidt C niveau stoffet er 'relevant' i forhold til b ni... -
SRP-valg af historisk kilde athensk demokrati i antikken (græsk matematik)
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skal vælge en historisk kilde til min SRP i Matematik og Historie om græsk matematk med fokus på Euklid. Den historiske del af min problemformulering lyder: Med udgangspunkt i en redegørelse for det politiske og videnskabelige klima i det antikke grækenland ønskes en an... -
SRP-Valg af historisk kilde athensk demokrati i antikken (græsk matematik)
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skal vælge en historisk kilde til min SRP i Matematik og Historie om græsk matematk med fokus på Euklid. Den historiske del af min problemformulering lyder: Med udgangspunkt i en redegørelse for det politiske og videnskabelige klima i det antikke grækenland ønskes en an... -
Hjælp til aflevering. Hjælper min datter og det er 25 år siden jeg sidst havde matematik
ForumindlægHej lektiehjælpere. Håber I kan hjælpe. En virksomhed producerer og sælger en bestemt type sko. Sammenhængen mellem slagsprisen og afsætningen er sportsskoen er givet ved funktionen f(x)=-0,28x+1144 800<x<3500 (større eller lig med) hvor x er den ugentlige afsætning (i stk) og f(x) er... -
termins
ForumindlægNogle der har svarene til Biologi FP9, maj 2021? -
Optagelse på universitet
ForumindlægHej :-) Er der nogen der ved, hvor høj en chance man har for at blive optaget på en uddannelse, hvis man mangler 0,3 i gennemsnit. Fx hvis medicin kræver en gennemsnit på 10,2 og man kun har 9,9 i gennemsnit ? -
Matematik A stx 2013 24 maj opgave 11, opgave 14 B og opgave 15
ForumindlægHej søde matematik mennesker jeg sidder og prøver at løse matematik skriftlig stx a og kan ikke finde ud af opgave 11, opgave 14 b og opgave 15. I opgave 15 ved jeg godt hvordan man redegør for at sidestykket BC, men ved bare ikke hvordan jeg skal benytte den til at vise d giver det der står... -
Nogle fysik/matematik-nørder tilstede? Hvis jeg har fået givet at en kugle har tyngden 2400KN, hvordan beregner jeg så radius?
ForumindlægNogle fysik/matematik-nørder tilstede? Hvis jeg har fået givet at en kugle har tyngden 2400KN, hvordan beregner jeg så radius? -
Omkring en eksamen på universitetet
ForumindlægHej, jeg har et spørgmål omkring eksamener på universitetet. Jeg ved, at man har en eksamensperiode her i december, når man går på universitetet, men hvor lang tid foregår denne periode? :) -
Generel hjælp til matematik på A, B og C niveau i TI-Nspire
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg udviklet et elektronisk hjælpemiddel til TI-Nspire i form af en hjemmeside (https://solve-x.dk), hvis formål er, at guide gymnasieelever igennem deres respektive matematiske samt TI-Nspire relaterede problemer. Dette er fuldstændig GRATIS, om man vælger at melde si... -
Kan det lade sig gøre at gå fra bio C-A og er det dumt at tage matematik B i 3g med et års pause?
ForumindlægJeg står lidt i den situation, at jeg går i 1g og har valgt studieretningen Engelsk A, Religion B, Samfundsfag B, da jeg tidligere aldrig har været glad for naturvidenskab eller matematik (har dog aldrig været dårlig til matematik). Da jeg så startede i gymnasiet, gik det op for mig, at jeg synes...
