Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10321 til 10340 af 95433
-
Fysisk stress + skørbug?
ForumindlægHej, Er der nogle der ved hvorfor behovet for C-vitamin er øget ved fysisk stress og tobaksrygning? Jeg læste det på http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminc.htm og kan simpelthen ikke forstå hvorfor.. På forhånd tak -
HTX eller STX
ForumindlægFor 2 uger siden skulle vi til brobygning jeg besøgte så HTX og STX Jeg går i 8 klasse og forventer at blive læge engang. Men jeg er meget i tvivl om hvilke gymnasie jeg skal vælge og om det ikke er svært at tage htx. Jeg ved godt at det også er krav om at man skal altid møde til tiden osv. ... -
Eksamen hjæææælp
ForumindlægHej SP Har virkelig brug for nogle gode råd hvad angår hvordan man kommer igennem samfundsfag c eksamen med en god karakter? Alle råd og tips kan bruges, så bare fyr løs :) Kan nogle af jer der har noter til samfundsfag c niveau ikke sende mig dem over indbakke tak på forhånd. -
Skoleopsætning
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvordan jeres skoleopsætning er? Forstået på den måde, at der er folk der griber lektierne, undervisningen, afleveringerne osv.. anderledes an? Der er jo nogen der har ALT på computeren, andre bruger overhovedet ikke computeren osv.. Det vil... -
Jeres mening!
ForumindlægSyntes at jeg skal droppe skolen i morgen til fordel for en god rapport? Rapporten kommer sandsynligvis til at fylde omkring 12-13 sider (Fysik B). Jeg skal først til at gå i gang nu, kan jeg nå det nu? -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
Supplering - Medicin
ForumindlægJeg er begyndt at overveje hvilken videregående uddannelse, jeg skal tage efter 3.g. Udfordringen ligger i, at jeg nu har fået en stor interesse for de naturvidenskabelig uddannelser, men har en sprolige linje med mat b - biologi c - fysisk c - natugeografi c. Dette vil altså betyde at jeg skal s... -
FYSIKEKSAMEN!!!!
ForumindlægHvordan forebereder i jer fra en bog til eksamen. Jeg har orbit C og dvs. har fysik på C-niveau, hvor jeg skal til fysikeksamen i år måske. Til en fysik eksamen skal man så lave forsøg for det emne man får eller komme med eksempler på udregninger, som de opgaver der er i bogen og oven i fokla... -
FYSIKEKSAMEN!!!!
ForumindlægHvordan forebereder i jer fra en bog til eksamen. Jeg har orbit C og dvs. har fysik på C-niveau, hvor jeg skal til fysikeksamen i år måske. Til en fysik eksamen skal man så lave forsøg for det emne man får eller komme med eksempler på udregninger, som de opgaver der er i bogen og oven i fokla... -
Forfra?
ForumindlægHej. Jeg har en fuld HF men vil nu tage supplerende fag for evt at studere fysik. Jeg tog fysik C uden at gå til eksamen, da det var muligt at fortsætte direkte over på B-niveau. Jeg valgte pga længerevarende sygdom tidligere i forløbet at gå fra den mundtlige eksamen, da jeg ikke følte mig velfo... -
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
Lommeregner til gym; hvilken?
ForumindlægHej alle jer :) Jeg starter på gymnasiet nu her efter ferien, og er i gang med at købe ind til det m.m. Jeg skal have matematik på A-niveau, og skal også bruge det videre i min uddannelse, i forbindelse med fysik og kemi. Mit spørgsmål er så bare, om jeg skal købe en TI-89 eller en Texas TI-Nspir... -
Naturfag før reformen
ForumindlægJeg har lige to spørgsmål, som jeg skal have opklaret - 1) Når man har haft naturfag som sproglig studerende FØR reformen, har man da C-niveau i både matematik, fysik og kemi? Jeg har selv haft udvidet naturfag, og jeg mener at kunne huske at jeg selv havde C-niveau i alle tre. Men jeg kan sagten... -
Differentialligning (haster)
ForumindlægHejsa.Jeg ville blive meget glad, hvis der var en, der kunne hjælpe mig med følgende opgave: Find den fuldstændige løsning til dx/dt=x^2-3x-10.På forhånd tak for hjælpen. -
Fra STX til HF-Enkeltfag
ForumindlægHej .. Jeg har lige et spørgsmål: Jeg har afsluttet 2.g på STX og vil gerne tage resten på HF-enkeltfag. En af grundene til dette er at jeg har engelsk på A-niveau og synes at niveauet er alt for højt til mig, Engelsk- A er med i min studieretning. Mit spørgsmål er om man kan afslutte engelsk me... -
Latin eksamen gode råd søges!!
ForumindlægJeg er så "heldig" at jeg skal op i latin her i 1.g på c niveau.. Jeg skal op her på tirsdag og jeg er endnu ikke begyndt at læse, aner ikke hvordan jeg skal håndtere det.. altså skal jeg kunne hver sætning udenad, både med oversættelse og analyse? eller skal jeg bare lære mine grammat... -
Opstilling af SRP
ForumindlægEr det en god ide, at lave overskrifter, til hvert afsnit? Perspektivering og konklution, skal det skrives, overhoved ? Synes bare ikke man har fået nogen ide, om hvordan man skal opstille og indkludere i sin opgave.. -
Mat-A lektiehjælper SØGES
ForumindlægJeg søger en til at hjælpe mig med matematik A-niveau mod betaling. Jeg læser GSK og har eksamen i december, så det er især forberedelse til dette jeg har brug for hjælp til. Jeg er 20 år og bor på Østerbro, vi finder ud af hvor det er lettest at mødes. Jeg håber du kan hjælpe mig:-) Maria -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej, Sidder lige med 2 problemer. Opgaveteksten: En portion ammoniumnitrit (NH4NO2) udrøres i 2,00 liter vand. Stoffet går straks i opløsning, og følgende reaktion forløber herefter NH4+(aq) + NO2- --> N2(g) + 2 H2O(l) Så er der en graf som viser den aktuelle koncentration af NH4+ som... -
Proteinsyntesen
ForumindlægHej! Jeg skal udfra den vedhæftede figur forklare proteinsyntesen punkt for punkt, men jeg har simpelthen svært ved at finde ud af hvad hvert punkt er. Nogen der kan hjælpe? Altså hvad er punkt 1?2?3?4?5?6? Transkription? Translation? Håber det giver mening og på forhånd tak!
