Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 10381 til 10400 af 47924
-
Matematik eksamen eksempler
ForumindlægJeg skal i morgen til eksamen i matematik, og i den anledning vil jeg høre, om I har nogle eksempler på, hvordan en problemregning kan skrives? Skal der være en special opbygning - f.eks. skal opgaverne løses i spalter??? Jeg er lidt usikker på, om jeg må undlade spalterne og bare skrive udregni... -
Alkohol dagen før eksamen
ForumindlægHejsa Jeg har problemer med at falde i søvn i eksamensperioden. Dette gælder især dagen før eksamen. Der kan gå rigtigt, rigtigt mange timer, før jeg falder i søvn. Jeg tror, det er mest fordi, at jeg tænker for meget over tingene og er urolig. Mange af mine medstuderende tager enten 1-2 glas rød... -
Hjælp - psykologi b eksamen i morgen
ForumindlægEr gået helt i stå med mit eksamens spørgsmål. Temaet er Læring, med "undertema" kognition og læring. Teksterne er artikler om at børn skal gøres klar til folkeskolens udfordringer gennem pligter i hjemmet for på den måde at opnå udvikling. Og at der skal tages hensyn til kønsforskelle.... -
Råd til Samfundsfag C eksamen
ForumindlægHej I hjælpsomme mennesker der ude. Som i kan læse overskriften skal jeg til samfundsfag C eksamen her om 2 uger og har taget faget som selvstuderende. Jeg har i løbet af året læst pensum i bogen grundigt herunde sociologi, levevilkår, det politiske system, velfærd m.m. samt læst nogle af... -
SAMF. SKR. EKSAMEN
ForumindlægHej alle (: Skal man eller skal man ikke bruge modeller, teorier etc. i samfundsfag skr. eksamen ?! Her tænker jeg fx på Toulmins argumentationsmodel, Realisme, Idealisme osv.. Hvis ja, er det så noget, der trækker op?? Tak på forhånd ! PS. > Vi har et par gange brugt Toulmins model, men har i... -
Andengradspolynomium- matematik eksamen
ForumindlægHej :) - Jeg skal til matematik eksamen snart men har et lille problem, jeg har fået udleveret en opgave der lyder således " Du skal behandle grafen for et andengradspolynomium, herunder toppunkt og symmetriakse". .- Jeg har behandlet grafen for et andengradspolynomium, men ved slet... -
STX EKSAMEN DISKUSSION
ForumindlægHej, ligesom mange af jer har jeg været til Kemi A STX eksamen i dag :-) Jeg har løst alle opgaverne korrekt (håber jeg da!), og da alle i DK nu har afleveret vil jeg tillade mig at dele min egen uofficielle facitliste. Så åben facitlisten i et nyt vindue, og lad os starte diskussionen :D http... -
Råd til eksamen i matematik
ForumindlægNogle råd til skriftlig eksamen i matematik. Vækstmodeller Vær opmærksom på at en vækstmodel godt kan beskrive en aftagende udvikling. Selv om ordet vækst bruges, er det ikke sikkert at noget bliver større. F.eks. f(x) = -20x + 100 er en model for en negativ lineær vækst. Trigonometri Husk at... -
nv eksamen!!! solvarmeanlæg
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe..har eksamen imorgen! oplysninger der er givet i opgaven: Vands densitet = 1000 kg/m3 E= m*c*( Tslut- Tbegynd) solfangeranlægget i Marstal på Ærø er verdens største anlæg. Solfangerens areal er 18 365 m2 til lagring af varmen er der bygget et damvarm... -
Tysk mundtlig eksamen, WHAT?
ForumindlægHey, Jeg går i 8. klasse og skal øve/prøve tysk mundtlig eksamen. Vi skal aflevere en disposition den 25. maj, og så er problemet så lige, hvordan laver man en disposition og hvordan i det hele taget får jeg det sat op? Jeg er helt lost på området, fordi jeg ikke har haft det før.. Hvis i gad, at... -
HJÆLP!!!! TYSK-EKSAMEN!!!! -mundtlig
ForumindlægHej med jer :) Næste måned skal jeg op til eksamen i mundtlig tysk, som er niende klasses afgangsprøve. Problemet er bare det, at jeg er fuldstændig lost i tysk. Ikke fordi jeg er dårlig til det, men fordi jeg er SÅ MEGET UDE AF SPROGET. Jeg har ikke snakket det i flere uger, og det kan mærkes. N... -
erhvervsret eksamen - valg af emne
ForumindlægHej med jer (-: Vil høre om nogen af jer, der har været oppe i erhvervsret eksamen - den prøveform, hvor man selv skal vælge et emne? Jeg vil høre om i ved/tror, at lærer og censor tænker over hvilket emne man har valgt i forhold til sværhedsgrad. Har det en betydning om man har valgt kaut... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig eksamen i dansk om 5 uger. Jeg har trukket det moderne gennembrud, men kan simpelthen ikke finde ud af at finde en tekst jeg vil bruge. De tekster/billede der er opgivet (som jeg ikke kan bruge som prøveoplæg): Ørneflugt af Henrik Pontoppidan, Skriftestolen af Christi... -
Metodedelen i AT-eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan metodelen i AT-eksamen forløber. Skal jeg bruge fagets metoder, eller skal jeg vise, hvordan den givne teoretiker ( i mit tilfælde Marx) brugte metode til at udvikle sine teorier? Hvis nogen i øvrigt har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på i forhold til ... -
Skriftlig eksamen i bioteknologi
ForumindlægHej SP Jeg skal så småt begynde på forberedelse til den skriftlige bioteknologi-eksamen, og eftersøger meget desperat nogle eksamenssæt, som jeg kan øve mig på.... Jeg har allerede skrevet til min lærer - det var ikke til stor nytte, og håber derfor, at der er en, der kan give mig en hjælpende ... -
Tysk eksamen B-niveau
ForumindlægJeg ville hører om der er forskel på eksamen i tysk, om man går på handelsskole eller om man går på et gymnasium? Altså hvad man skal have med i sin præsentation når man fremlægger den tekst man har 24 timer til? For har hørt noget med at dem der f.eks går på stx skal analysere den tekst de har m... -
Prince, engelsk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i Prince til min engelsk eksamen og mit overordnet emne er "music that made a difference" - men hvad er det helt præcis for en "forskel", han har gjort? Jeg ved at han har været meget eksperimenterende og på den måde har gjort "ét eller andet". Kend... -
Kemi C - eksamen: Hvordan foregår det?
ForumindlægNu er det sådan at jeg skal op til kemi-eksamen på mandag, men jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Jeg ved kun at der er en forberedelsestid og eksamination som hver tager 24 minutter. Men hvordan foregår de 24 minutters eksamination? Er det sådan man selv skal "fremlægge" det spørgs... -
Lønnet hjælper til historie eksamen
ForumindlægHej, Jeg ville høre om der er en venlig og klog sjæl derude, der har lyst til at hjælpe mig til min historie eksamen. Jeg trækker den 23. Juni kl 12 og har brug for hjælp fra den tid og til kl 18 (eller bare når vi er færdige). Det kan foregå over nettet eller hvor vi mødes. jeg har brug for hjæ... -
Tutor til re-eksamen!!
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg har desperat brug for en tutor, da jeg skal op til re-eksamen til december i en erhvervskunderådgivningscase!!! Det skal helst være en der bor i nordsjælland, da jeg selv går i skole i København og bor ca. 30 min væk derfra. Pleease hjælp !! I need you!! Mht. betaling ka...
