Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 10461 til 10480 af 14598
-
Twitter
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med en større opgave og søger i den forbindelse folk som vil svare på mit spørgeskema. Spørgeskemaet er rettet mod folk som her en profil på Twitter, og som vil hjælpe med at afdække hvordan udformningen af et tweet påvirker læserens reaktioner. Skemaet vil indgå i en stør... -
Peters bekendelse
ForumindlægSkal svare på nogle spørgsmål vedr. Peters bekendelse. Er dog ikke helt sikker på svarene. 1) Hvorfor er der taleforbud i v. 30 -Folk er ikke klar til det endnu. - Vil være en del af folket? 2) Hvem er Menneskesønnen? Jesus 3) Hvorfor taler Jesus om Menneskesønnen? Han er født af et men... -
samfundsfag
ForumindlægHej håber der er nogle som kan hjælpe med dette spørgsmål :) Hvilke fordele og ulemper er der forbundet med den måde de enkelte sektorer fungerer på? Stat: Fordelen er staten hjælper alle og giver støtte til de mennesker der har brug for hjælp. Ulemper er at de godt kan blande sig for meg... -
Økonomi
ForumindlægPrøver lige igen Hej håber der er nogle som kan hjælpe med dette spørgsmål :) Hvilke fordele og ulemper er der forbundet med den måde de enkelte sektorer fungerer på? Stat: Fordelen er staten hjælper alle og giver støtte til de mennesker der har brug for hjælp. Ulemper er at de godt kan... -
Hvor samler æg sig i kogende vand?
ForumindlægJa, ikke en skoleopgave, men en af livets helt store spørgsmål. Hvorfor samler æg sig i kogende vand? Er sikker på Google har svaret, men lige meget hvad jeg prøver at søge kommer der blot madopskrifter op. Min teori, som kun er tænkt i mit hoved er, at det er grundet tyngdekraften. Altså æggene... -
Argumentationsanalyse - Toulmin
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en argumentationsanalyse af George W. Bushs tale, "State of the Union Address" i min SRP i engelsk. Jeg er blevet helt rundtosset på grund af det. “It costs a lot to fight this war. We have spent more than a billion dollars a month - over $30 million a da... -
Digt
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at skrive et digt, men jeg er gået lidt i stå.. Så jeg håber nogen af jer vil hjælpe med at komme med nogen ideer til hvordan digtet skal fortsætte (: Jeg modtager gerne kritik. Det her er hvad jeg har skrevet indtil videre: I baggrunden spiller der ... -
OSO - Iværksætterkultur i DK
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal selvfølgelig lave OSO, som alle andre tiende klassere og skal. Jeg skal på HHX (Marketing-linjen) næste år og derfor har jeg valgt emnet ''Iværksætterkultur i Danmark'' og jeg har sat mig for at undersøge flg; Hvad er en iværksætter (Bare en kort beskri... -
Udsættelse af AT
ForumindlægHej folkens! I denne uge (uge 3, red.) skal vi skrive AT om Kampen for det gode liv, der var eksamensopgave sidste år. Problemet er, at jeg lå i sengen med influenza mellem mandag aften d. 13. og hele tirsdagen d. 14. Nu sidder jeg, kort før opgaven skal afleveres, uden at have skrevet noget som... -
Matematik - Computerchips
ForumindlægHej håbede i kunne hjælpe mig lidt med denne opgave, det er den sidste jeg mangler, og forstår den godt, men kan bare ikke finde ud af den... :-) Problemformulering: Hvordan kan eksponentielle sammenhænge bruges til at se sammenhænge med fortiden og til at fortælle om livets opståen? Opgave 1. ... -
Engelsk disposition!!
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere min disposition om to dage, så ville bare spørger om det så nogenlunde god ud? OUTLINE My self selected topic: Amish Questions 1- Why i have chosen this topic? 2- Where do the Amish come from? 3- How do the Amish live? 4- How are Amish going to develop in the fu... -
Spørgmål?!?!?
ForumindlægHeey! Jeg har iøjeblikket om emnet balancen i naturen om bl.a. Joseph Priestleys odagelse af planter gør luften frisk. Jeg har noge spørgsmål jeg gerne vil have rettet: Når planter vokser og optager CO2 fra luften kaldes; (fotosyntese,respiration eller konspiration) Planter laver organisk st... -
Informationsteknologi D - Underemne hjælp!
ForumindlægHej Allesammen Jeg er netop i denne uge igang med eksamen i informationsteknologi på min uddannelse til webintegrator. Der skal skrives en rapport som så senere skal forsvares ved en mundtlig præsentation. Jeg har taget hovedemnet "Digitaliseringen af samfundet" med underemnet "... -
Påstand og belæg
ForumindlægHej :) Jeg laver en argumentationsanalyse af denne artikel: http://politiken.dk/debat/profiler/Jan_Andreasen/ECE2162075/derfor-er-yahya-hassan-en-bombe-i-debatten/ Jeg har dog problemer med påstand og belæg i teksten og tænkte på om påstand og belæg SKAL befinde sig i samme sætning, da jeg ikke... -
Tove Ditlevsens "Angst" (fra digtsamlingen "Pigesind") Symbolik??
ForumindlægHej! :-) Jeg er i gang med at analysere og fortolke Tove Ditlevsens digt "Angst", men jeg har lidt problemer med symbolikken - i strofe 4 nævnes noget med en gave, hun gerne vil være fri af, men jeg ved ikke helt, hvad det er. Kan det være angsten, der er gaven?? Desuden er jeg også li... -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal, i forhold til skolelivet, inkredse en relevant psykologisk problematik. Jeg skal arbejde i problemformuleringer har jeg fået at vide, og ikke emneorienteret. Jeg skal finde relevante faglige kilder som skal underbygge min undersøgelse af problematikken (artikler, undersøgelser osv..). ... -
Novelle hjælp! Hurtigt
ForumindlægJeg skulle skrive en dansk novelle til her på torsdag- Jeg er lige blevet færdig, men jeg er meget usikker på om den passer til overskriften, og om den i det hele taget er god. Jeg skal have karaktere for den, og jeg håber meget på et 10- eller 12 tal. Jeg føler selv at jeg er gpd til dansk.. Men... -
Domino af Iselin C- Hermann, Sociologiske teorier?
ForumindlægHej alle sammen! :) Jeg skal skrive SRP, og mit emne er identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Jeg analyserer romanen Domino af Iselin C. Hermann, og tænkte på om nogen af jer havde ideer til sociolotiske teorier jeg kunne sætte på? Bogen handler om en mand, der har 3 identiteter. Hver af ... -
Valg af studieretning på STX - please hjælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på en STX næste år, og jeg er allerede begyndt at tænke på hvilken studieretning jeg godt kunne tænke mig... Jeg har så fundet frem til at jeg syntes at det kunne være spændene at have Samfundsfag A - Engelsk A - Matemetik B. MIt problem er så bare at da jeg ikke... -
3. VERDENKRIG?
ForumindlægJeg har fået et par opgaver, og håber lige I/du ville være med til at hjælpe lidt... - Tror du/I at der ville komme en 3. verdenskrig? Også kan jeg ikke rigtigt svare på de her: - Forestil jer, at en fremmed stats hær angreb Danmark. Drøft, hvilken indsats befolkningen og militæret skulle g...
