Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 10521 til 10540 af 176852
-
Navngivning - uorganisk kemi
ForumindlægHvornår bruger man endelerserne -it og -at. Det eneste information jeg har er, at -it bruges ved et lavere oxidationstrin og -at ved et højere oxidationstrin. Men et højere eller lavere oxidantionstrin i forhold til hvad? Jeg kan se, at hvis man har to kemiske forbindelser fx. nr. 1: Na2SO3 ... -
Kemi - Virtuelt Modul
Forumindlæg8. Normaltsaltet smør indeholder ca. 1 % salt. Masseprocenten bestemmes ved fældningstitrering. Til 4,30 g smør i en konisk kolbe sættes 100 mL kogende vand og et par dråber opløsning af kaliumchromat (indikator). Ved titrering med 0,096 M sølv(I)nitrat nås ækvivalenspunktet ved 9,35 mL. Hvor... -
Kemi om natron - rapport
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport om natron. Og der er et par spørgsmål, som jeg har svært ved at få besvaret. 1.Beregn massen af NaHCO3. Derefter beregnes stofmængden af NaHCO3. 2.Beregn massen af NaOH. 3.Beregn massen af Na2CO3. Det ville være dejligt, hvis jeg kunne få noget hj... -
Kemi -syrer og baser
ForumindlægJeg sidder og kaemper med at forstaa dette spoergsmaal. Hvor meget 0,010 M natriumhydroxidopløsning ækvivalerer 100 mL 0,020 M saltsyre? -
Kemi/filosofi - 2 spørg.
ForumindlægLige to spørgsmål: 1. Hvordan beviste Aristoteles at jorden bestod af de 4 elementer? 2. Hvad var den store forskel fra filosoffernes videnskab til naturvidenskab? -
Kemi: Navnet på de to alkoholer?
ForumindlægHej, Hvad er navnet på de to alkoholer: CH3CH2CH2OH og CH3CHOHCH3 ? -
syre/base kemi
ForumindlægHej Jeg har en carboxylsyre der kun består af C,H og O'er. 0,15 M af den giver mig en pH værdi på 2,75. Dens pKs værdi er 4,69 0,1978 gram af syren opløses i vand og titreres til ækvivalenspunktet m 23 ml 0,1 M NaOH Jeg skal hermed bevise af molarmassen af denne syre er 86 gram/mol. Men j... -
Beviser og eksamen
ForumindlægEr det lige meget hvilket bevis man tager med ind til eksamen? Forstået på den måde, at der kan være mange beviser for det samme/nogenlunde samme og man er kun blevet præsenteret for ét af beviserne i timen. Må man så godt komme ind til den mundtlige eksamen og udføre et bevis, man ikke har lave... -
Kemi eksamenssæt 2014 maj
ForumindlægNogen der ligger inde med facit listen til kemi eksamenssæt maj 2014? :D Skal bruges til repetition, tak på forhånd :) -
Kemi på B-niveau?
ForumindlægHej :) Jeg skal starte på hf-enkeltfag efter sommerferien og jeg skal blandt andet læse kemi, biologi og geografi (i en samlet gruppe) alle på C niveau i et halvt år. Som i måske ved skal man jo selv sammensætte sit skema og jeg tænker at hæve en af disse tre fag til B-niveau, tror nu mest kemi... -
Stx kemi 2009
ForumindlægHeej folkens.. Jeg har brug for kemi eksamesæt besvarelse for 2009. Jeg har især brug for den i august. Håber i kan hjælpe :D -
kemi/biologi problemstilling
Forumindlægheejsa, er der noget der ved hvordan man laver en problemstilling til kemi/biologi. ved nemlig ikke hvordan den skal starte eller indholde?? hvis der er noget der har en på forhånd kunne det være megaaa læks -
kemi C- saltes opløselighed
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål til min kemi opgave. Hvilke negative fler-atomioner findes i vandværksvand? håber I kan svar mig hurtigt. på forhånd tak :) -
Biologi og Kemi på uni level
ForumindlægHejsa er der nogen der har masser af viden indenfor kemi og biologi på universitets niveau, som ville være interesseret i at give lektiehjælp mod betaling self :) -
Rettelse af bio/kemi
ForumindlægNogen der har tid til at rette min opgave idag? Den handler om åreforkalkning inden for fagene biologi/kemi.. -
organisk kemi og strukturer.
ForumindlægSidder lige med en kemi aflevering og har lidt problemer med et spørgsmål? Angiv struktur og navn for den carboxylsyre og for den alkohol, som heptylparaben dannes ud fra? Og er heptylparaben i vandfasen eller i oliefasen? -
Links til kemi test
Forumindlæghey everybody! er der nogen der kender nogle gode links, hvor man kan teste sig selv i organisk kemi på B-niveau ? Tak -
kemi fra december 2009
ForumindlægHej Er der nogen der har lavet opgavesættet til kemi fra december 2009? Hvis der er nogen der har lavet, vil du så ikke sende det til mig eller uploade det her. Håber der er en der vil være sød og hjælpe mig vh Pendan -
Prøve i organisk kemi
ForumindlægJeg skal til prøve senere, i organisk kemi, og jeg er ret lost. Har oploadet prøvéprøven og vil gerne have hjælp til det hele. Hilsen Cecilie -
lektiehjælpere søges til KEmi
Forumindlægsøger en som kunne hjælpe med lektierne til kemi, Nogen som jeg via Pm kunne skrive og få hjælp til hver en tid..
