Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 10561 til 10580 af 23765
-
Præcis koncentration
ForumindlægJeg er i gang med en rapport om jernindholdet i ståluld. Jeg skal beregne den præcise koncentration af KMnO4 (aq). Jeg har tidligere i rapporten udregnet stofmængden af Na2C2O4 og koncentrationen af KMnO4. Hvilken formel anvender jeg til udregningen af den præcise koncentration af kaliumpermanga... -
Varmekapacitet for jord og sten
ForumindlægHey allesammen :) Jeg er i gang med at lave min NV-rapport om specifikke varmekapacitet, og i min rapport står der at jeg skal forklare hvad der forstås ved effekt og specifik varmekapacitet? Håber i kan besvare på mit spørgsmål :-) -
NV eksamen - spørgsmål om eksamen
ForumindlægHejsa Når man er oppe til NV eksamen, har man jo lavet et forsøg, og skal så til eksamen ind og forsvarer sin rapport. Jeg ved godt man skal have styr på rapporten og forsøget. Men jer der har været oppe til eksamen kan i fortælle hvordan det gik for jer og hvad i kunne have gjordt bedre? ... -
Mexico's pladetektonik, hjælp!
ForumindlægHej Jeg er i 9. klasse ved at skrive en rapport om Mexico, men jeg kan ikke finde noget om deres pladetektonik. Er der en eller flere som kan hjælpe mig? Min rapport SKAL nemlig indeholde noget om det :-) Tak på forhånd -
Måling af halveringstiden for barium-137
ForumindlægHejsa Jeg arbeder på en rapport om måling af halveringstiden for barium-137, men er ikke sikker på hvilke fejlkilder/usikkerheder, som indgår. Det er lidt besværligt at tænke sig til, når man ikke har udført forsøget og blot laver rapporten baseret på udleverede data. Nogen der kan hjælpe? Mang... -
Brydningsloven
ForumindlægHej derude:) Jeg har lavet en rapport om brydningsloven. Jeg har synes det emne var udfordrende og vil derfor spørge om der er en som vil rette min rapport? Det er især teori delen jeg har kæmpet med som kun er en side? Det vil betyde rigtig meget! Mvh Anna -
Hjælp til diskussion af resultater - Induktion og transformation
ForumindlægHej Er der ikke en venlig sjæl der ude der vil hjælpe mig? Jeg kan simpel hen ikke skrive noget til min rapport, om diskussion af resultater og ville spørge om der nogle der kunne hjælpe mig? rapporten omhandler Induktion og transformation. som er vedhæftet. tak på forhånd, og håber i kan hjæl... -
NV - eksamen i grupper
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal til Nv eksamen snart og vores lærer har fortalt at det foregår i grupper, hvorefter vi hver trækker en rapport vi har afleveret (fire rapporter kan blive udtrukket). Hvordan foregår denne eksamen? Tak på forhånd ;) -
Forsøgsbeskrivelse på syntesen af diphenhydramine
ForumindlægNogen der ligger inde med en forsøgsbeskrivelse (eller evt. en rapport) på syntesen af dihenhydramine, som er det aktive stof i antihestaminer? Skal kun bruge den første del af syntesen (altså Grignard-reaktionen), den efterfølgende substitutionsreaktion har ingen interesse :-) Engelske forsøg... -
Hjælp til valg af forskeruddannelse som fx medicin og teknologi, molekylær medicin osv.
ForumindlægHej hvis nu man er interesseret i alt der har med anatomi, fysik, kemi, matematik, fysiologi og det tekniske at gøre hvad er så den mest oplagte uddannelse? Jeg har selv tænkt på medicin og teknologi (DTU), teknisk biomedicin, medicinalkemi, molekylær medicin eller eventuelt molekylærbiologi.... -
Er det dumt at tage matematik A niveau
ForumindlægHej jeg går på folkeskole i 8.klasse. Jeg har altid haft svært ved matematik. Men jeg har nu kigget på studieretnigerne i gymnaiset i Stx og jeg har overvejet meget at tage Matematik, Biotek og fysik linjen. Men det netop de fag jeg ikke er særlig god til. Jeg vil meget gerne blive læge og stude... -
Gymnasial uddanelser- I tvivl!!
ForumindlægJa jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge, selvom der er stadig 1 år til det. Men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Mine overvejelser i hvad jeg vil uddane mig i senere: Diplomingeniør - Global Management and Manufacturing (GMM Engineer):Specifikke adgangskrav er matemati... -
SRP-HJÆLP
ForumindlægHej Alle ;-) Jeg sidder og skriver SRP i fagene matematik (A) og Fysik (A) Jeg skriver en opgave om differentialligninger og harmoniske svigninger. - Jeg har problemer med matematikdelen, da vi endnu ikke har haft om differentialligninger, og jeg ikke har mulighed for anden matematikhjælp e... -
Forberede sig til 1.g?
ForumindlægHej!Jeg skal gå i 1.g på en naturvidenskablig linje efter sommerferien(den nye reform). Jeg skal have Matematik på A-niveau, Fysik på B-niveau og kemi på B-niveau.Derfor ville jeg spørge, hvordn jeg bedst muligt forbereder mig?Kan jeg evt. låne 1-2 1.g's bøger, fra biblioteket?jeg har bestemt... -
dansk... nogen der har læst..
Forumindlæg"man gjorde et barn fortræd"..? Jegved ikke helt hvordan jeg skal begynde at skrive om den... nogen der kan hjælpe? -
Mp3
ForumindlægHej! Er der nogen der kender en site hvor det er muligt at downloadegratis mp3 filer og dvd'er for densags skyld? (til windows PC) -
Kemisk formel for magnesium i eddikesyre
ForumindlægHvad er den kemiske formel for magnesium i eddikesyre? Altså Mg + C2H4O2 Håber i vil hjælpe ;) -
Vil ioner altid ligne ædelgasser?
ForumindlægHej Jeg ved at Na smider to ioner for at blive til Na++, for at ligne Ne, som er en ædelgas.. Vil alle ioner gøre det, altså ligne en ædelgas, hvis ikke, hvad så..? På forhånd tak? -
rettelse
ForumindlægHey studier :)Dem dér er rigtige gode til dette fag, kunne de ikke rette min opgave. På forhånd mange taka)Hvem er arbejdsmarkedets parter?Det er Dansk Arbejdsgiverforening (DA), Landsorganisationen (LO), FTF,b) Hvor stor en andel af de danskelønmodtagere er medlem af en fagforening. Her vil jeg ... -
Temperatur af vand
ForumindlægHvad er temperaturen af en blanding af is og vand? Er den ikke konstant til den når smeltepunktet?
