Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 10621 til 10640 af 25374
-
Spørgsmål til pandorasæske
ForumindlægI min klasse skal vi lave en slags "pandoras æske" men hvad kan man egentlig stille at spørgsmål, vi bliver delt op i piger og drenge, med henholdsvis mandlige- og kvindelige- lærer -
AT- Engelsk og Biologi(Havet)
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene Engelsk og Biologi, men jeg kæmper stadig en del med min sag. Jeg vil vilgt gerne koble et værk som eks "Den gamle mand og havet på", men jeg er åben for alle forslag. På forhånd tak:) -
Mekanik
ForumindlægHvordan løsser jeg denne opgave En mand lyfter en vægtstang med den masse på 80 kg 70 cm op A) Hvor stor en kraft må han minimum benytte?? B) Hvor stort et arbejde udfører denne kraft -
Hårdeste år på gym?
ForumindlægHvad er efter jeres erfarring det hårdeste år i gymnasiet? Mener i der er væsentlige forskelle på de forskellige år? Jeg selv er ved at afslutte 2.g stx lige nu, og har ikke rigtigt oplevet at det skulle være hårdere end 1.g, som mange ellers siger. Tilgengæld har jeg nu 3 større opgaver (Dan... -
hjælp til retning
Forumindlægvil i være søde og læse denne her igennem kigge om kommaer osv er sat ordenligt og om det lyder fornnuftigt det jeg har skrevet. Middelalderen Middelalderen er den periode der strækker sig fra år 473-1453. I dag siger man dog bare at middelalderen varede fra år 500 til 1500. Middelalderen kan ... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej alle! Jeg skal nu til at gå i 9. klasse, og er nu kommet til det store spørgsmål... Hvad skal jeg bagefter? Jeg har været i bro-bygning på HHX og HTX, og der fandt jeg ud af at HTX ikke er noget for mig, overhovedet. På HHX fik jeg et godt indtryk af lærerne, og jeg synes at fagene som je... -
Retelse af 5 små sætninger med ejestedord
ForumindlægJeg har nu prøvet at oversætte nedenstående sætninger, så jeg vil gerne høre, om jeg har gjort det rigtigt! På forhånd tak for hjælpen :-) 1. Landet hedder Tyskland, og dets indbyggere taler tysk. Das Land heißt Deutschland, und seine Einwohner sprechen deutsch. 2. Deres historie er broge... -
hjælp til rettelse!
Forumindlægheej! Er der nogen der gider ette min stil .. La vie de tous les jours de Robert est plein d’activités. Il va au lycee, il se rencontre avec ses amis. Il habite á Grenoble. Maintenant vous allez écouter une petite historie de la vie de Robert. Le réveil sonne, et Robert réveille. Il s'ha... -
Hjælp ønskes til at forståelse af tekst.
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå den tekst jeg skal læse i historie. Det er fordi jeg skal skrive om afkoloniseringen, hvad den gik ud på og hvordan man kan forklarer den fandt sted, blandt andet udefra denne tekst. Jeg har skrevet det jeg ikke forstår med fed...jeg har allerede prøvet at slå no... -
Bedste forberedelse
ForumindlægHej studieportalen-mennersker Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og jeg vil gerne forberede mig bedst muligt. I 1.g og 2.g havde jeg en meget sjusket tilgang til gymnasiet, og derfor har jeg nogle huller i min viden. Jeg vil derfor gerne "lappe" disse huller i min viden, og udov... -
Religion eksamen (:
ForumindlægHeej alle sammen (: Nu skal jeg til eksamen i religion og jeg har nogle begreber som jeg ikke rigtig forstår håber i kan give en lille forklaring med jeres guldkorn på de forskellige begreber der kommer en lang list og det kunne være dejlig hvis du gad og svare på så mange du nu orker (: (det er ... -
Er ikke sikker på om jeg har valgt rigtigt.
ForumindlægHej. Som du nok kan læse på titlen er jeg usikker på om jeg har valgt rigtigt og hvad jeg egentlig vil. Jeg startede på en HTX og skiftede så hurtigt til en STX. Jeg har stor interesse for de naturvidenskabelige fag, men jeg kan også godt lide historie, samfundsfag og har i lang tid gerne ville l... -
Spørgsmål vedr. Steven Millhauser
ForumindlægHej.. er der en som har analyseret en historie "Sisterhood of Night" som er en historie fra studentereksamenen august 2001. Skrevet af den amerikanske forfatter Steven Millhauser.Historien er vist taget fra samlingen: The Knife Thrower: And Other Stories (1998)Engelsk højniveau. Vil bli... -
Spanien
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket en større opgave i historie, men nu er der nogen områder jeg ikke kan finde noget om.Jeg skal blandt anden skrive noget om den spanske historie fra 1900-2000, men problemet er, at jeg ikki kan finde noget om 1980-2000. Er der nogen der kender nogen gode sider på nettet om... -
Metoder
ForumindlægHej allesammen Jeg skriver AT i historie A og Religion C Jeg skriver om Luther, hvor jeg skal analysere de 95 teser samt den lille katekismus. I historie skal jeg analysere 2 kilder. I historie har jeg lavet kildekritik, dog er jeg i tvivl om religionsdelen. Desuden er jeg lidt i tvivl om om m... -
His/Bio "Pest"
ForumindlægJeg har valgt at skrive om spredelsen af pest i Historie og Biologi. Biologi delen er ikke så besværlig igen, det er mere historie delen der volder mig problemer. Så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med at få nogle idéer til hvad jeg kan skrive i historie, ville jeg være taknemlig. -
Dykkeren
ForumindlægHej.. Nogle der har læst novellen "Dykkeren", og ved hvilken historie, jeg kan perspektivere det til? :) Eller hvis ikke, ved I så om jeg kan perspektivere til selve historien? Fordi selve historien indeholder faktisk tre hoveddele, så kunne det være jeg kunne perspektivere i forh... -
2.g-opgave!
ForumindlægHej med jer!Jeg skal skrive en opgave med omfang på ca. 7-8 sider (2.g-opgaven!).Den skal skrives i enten dansk eller historie!Hvad pokker kan jeg skrive om?Jeg vil helst skrive i historie, vi har haft nogle emner som fx. imperialisme, opdagelserne, oplysningstiden, og så noget om DK's histor... -
Metoder
ForumindlægHej Jeg skriver om Martin L. King i Historie og Dansk. Det jeg gerne vil have helt på plads, inden jeg laver min problemformulering er, hvad er det jeg skal finde ud af? Hører det ind under historie at finde ud af hvilke rettigheder de sorte havde før MLK gjorde en forskel, eller er det for omf... -
Abort
ForumindlægHej, jeg er i gang med et AT-projekt om abort, hvor jeg har historie og psykologi. Historien delen er om abortens historie i Danmark, helt tilbage til 1800 tallet hvor det var ulovligt og frem til i dag hvor vi har fri abort. Men jeg kan ikke rigtig finde en historisk kilde, er der nogen der har ...
