Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10721 til 10740 af 95433
-
HJÆLP!!!
ForumindlægKære Jer derude. Jeg har netop afsluttet 1.G på Statsskolen og er også egnet til 2.G, men desværre står jeg i et dilema, som jeg håbede på nogle gamle STX elever kunne svare på? Jeg har fået karakteren 4 i fysik, hvilket er den dårligste karakter jeg nogensinde har fået, og fysik er bare ikke m... -
beregning af vend tilført en kondensator
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige og skal lave en beregning af hvormeget vand der tilføres i timer til en kondensator vor at kunne kondensere damp til vand. jeg får oplyst at tempaturen af det vand der tilføres er: 12grader celcius, og vandet der forlader kondensatoren er : 18 grader celsius, yderme... -
Radioaktivitet
ForumindlægEr der ikke nogen der kan give en god forklaring på, hvorfor det er netop er tunge isotoper, der er radioaktive?Håber I svarer hurtigst muligt, jeg har nemlig eksamen i morgen. -
Anbefaling af litteratur
ForumindlægHej. Er der nogen der kan anbefale noget litteratur, der omhandler emnet inertimoment, og "bevægelsen af stive legemer" ? Måske der er nogen der i fortiden har faldet over en god bog eller noget. Niveau B til A tak -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
naturfags opgaver
Forumindlæghey hey jeg sider her og fatter virkelig ikke en brik af mine opgaver. det drejer sig om "106,107,116,122 og 123" i vejledende opgaver for naturfag 2002. så tænkte på hvis der er nogen der ligger inde med en løsning eller to... ville jeg sådan set gerne se dem... på forhånd tak. -
proteiner
ForumindlægHej-. når man skal snak om proteiner i biologi og kemi c neveau,., hvad kan man kom ind på? -
Lysbølger
ForumindlægNogen der vil hjælpe?? c. Benyt lys som eksempel på en bølge og forklar hvad lys er -
Jorden - Eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til fysik eksame, og har om solsystemet.. jeg er nu i gang med at forklare lidt om planeterne, er noget til jorden da jeg stødte på det problem, at jeg ikke rigtig kan finde hvad jorden den består af?? den er jo indelt i nogle indrekerne, ydrekerne, kappe og skorpe, men hvad b... -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? Jeg har hørt at man skal op i alle sine a-fag, er det rigtigt? -
Bøger til selvstudium
ForumindlægTrods min høje alder (62 år), vil jeg gerne lære noget mere matematik. Jeg har en ikke særligt flaterende realeksamen, og i matematik fik jeg problemer efter to ligninger med to ubekendte. Jeg søger gode bøger eller hjemmesider til selvstudium. Mvh Søren -
terminsprøve
ForumindlægHeeej med jer alle sammen. Er der nogen, som ha' været op i matematik? hvis jaa hvordan var det? var det mega sværet? :§ eller? -
Skriftlig engelsk?
ForumindlægHej, hvad består de enkelte dele af i en skriftlig eksamensopgave i engelsk? Tak. -
Årsprøve?
ForumindlægJeg har matematik på C, men har valgt på B i 2g... Hvis jeg skal på i skriftlig matematik.. Kommmer jeg så på i det skal ha' på B eller har haft på C? Er en smule forvirret.. -
Du skal forklare hvordan man beregner arealet af en trekant
ForumindlægDet spørgsmål er formuleret således i vores eksamensspørgsmål. Som jeg læser det, er der ikke noget bevis heri. Men er det bare dårligt formuleret, eller? Hvad forventes der på c-niveau? -
En der vil rette 9 stykker?
Forumindlæger der en venlig sjæl, der gerne vil rette 9 stykker igennem? Opgaverne omhandler energi! (1.g c niveau) -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man egentlig tage sine notater man har lavet hjemmefra til selve eksaminationen i matematik 3-årige niveau. Håber på respons. På forhånd tak! -
Matematik eksamen
ForumindlægNogle der kunne hjælpe mig til matematik skriftlig eksamen på A niveau stx ? Nogle ideer til hvad man bør forberede sig til osv..? -
Afstemning: FY vs. KE
ForumindlægHej med jer...Jeg vil gerne lave en aldeles uvidenskabelig afstemning mellemFYSIKogKEMI.I min klasse med MA A, FY B og KE B er der nemlig 68%, der bedre kan lide FY i forhold til KE.Hvad med jer? -
24timers eksamen lys
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige været oppe at trække. Jeg fik emnet lys:( Stikord: bølgelængde, afbøjningsvinkel, gitterkonstant, linjespektrum, rødforskydning, galakser. Forsøg: stofidentikation af stoffet i en elsparepære. Jeg ville høre om der er nogen der har nogle gode ideer til fremlæggelsen...
