Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10841 til 10860 af 33650
-
Cirkelblomst - Hvordan kan det være?
ForumindlægSe vedhæftede billede. Hvorfor passer det lige med netop 6 cirkler? -
genms
ForumindlægHej Allesammen har lige et spørgsmål angående gennemsnit. Vi mangler nemlig at gå op til en eksamen og faget vægter 1, vi har fået gennemsnit at vide, men tænkt på hvor meget det trækker ned, hvis man nu dumper i dette fag. Det gennemsnit vi snakker om er 2,5 og 8,5 hvor meget vil det trække n... -
molekyleprogram
ForumindlægFindes der noget program der sætter molekyler sammen eller viser muligheder ? Eller hvia jeg skriver kaliumsulfid så skriver programmet K2S eller omvendt ??? For meget at forlange ??? (hmmm tror jeg :/) -
Har brug for vejledning
ForumindlægHej, Jeg har Samf A, Eng a og Mat B. I fremtiden kunne jeg godt tænke mig at blive arkitekt. Jeg mangler nogle specifikke adgangskrav, som du nok kan se. (Enten fysik B og kemi C eller fysik B og bioteknologi A eller geovidenskab A og kemi C), de specifikke adgangskrav kan jeg godt vælge i min... -
eksamen b-niveau
ForumindlægHej alle, jeg skal til kemi b eksamen til maj og har fået at vide at det er en eksperiementiel og teoretisk eksamen, dvs lidt som fysik så vidt jeg forstår det. Er der nogle der er bekendte med kemi b-eksamen hvor man både er oppe praktisk og teoretisk, jeg har prøvet at søge men kan ikke rigtig ... -
sprøgsmål til sandsynlighedsregning i hånden.
ForumindlægHej jeg har prøvet at løse denne opgave ( jeg har vedhæftet opgaven) jeg vil bare lige spørge om jeg har fået det rigtige resultat. jeg har fået 0,14 = 14 % sandsynlighed for at det ikke er en rød farveblyant der bliver trukket? -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHar problemer med disse opgaver (se bilag) Har fundet frem til at retningsvektoren er: Hvordan bestemmer jeg parameterfremstillingen her? -
Hvilke karakterer tæller
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er tvivl om hvilke karakterer der tæller o gennemsnittet. Fx har jeg matematik på b niveau og jeg går i 1.g. Hvis det er jeg ikke trækker det til sommer når jeg skal til eksame, tæller min årskarakter så... -
rødder i et andengradpolynomium
ForumindlægHej er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvordan jeg finder rødderne i det her andengradspolynomium p(x)=-5(x+1)*(x-11) -
hvad er visio?
ForumindlægHej hvad er visio, er det noget der kan være godt for folk på gynasiet? sagen er den at jeg har det nye, men ved ikke, hvad jeg kan bruge det til :D..??? på forhånd tak -
ER HTX FOR SVÆRT FOR MIG, DA JEG ER DÅRLIG TIL DE NATURVIDENSKABELIGE FAG!!! HJÆLP DET HASTER!!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 14 år. Jeg går i 9.klasse, og efter 9.klasse vil jeg gå på HTX, da jeg har en stor interesse for de naturvidenskabelige fag! Problemet er bare at jeg ikke er så god til fagene, Matematik, Fysik og Kemi. Skal vælge Mat og Fysik "A" og Kemi "B" på HTX k... -
MatematikA - Terminsprøve
ForumindlægEn som var oppe i matematikA termins prøve i dag, som er i besidelse af opgaverne? -
Matematik FSA 2012
ForumindlægOkay, jeg er ikke så god til det matematik der, så jeg kunne godt tænke mig at der var nogle der gad hjælpe med 1.4 til 6.5 i den der FSA fra 2012 (Matematik). Har det for til den 17. Marts Mange tak på forhånd. -
Er Screening-prøven vigtig???
ForumindlægHej venner Jeg er lige startede på 1.g, altså grundforløbet. Og vi skal have en screening i mat, dansk og engelsk. Mine lærer sagde, at vi ikke ville få karakterer for det, og at det bliver brugt for at se hvis nogen er ordblinde og talblinde. Og så sagde de også at det også bliver brugt for at ... -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
hjælp
Forumindlæghejsa er der ogen der kan hjælpe med at skrive svaret til opgave 1 op, da jeg er på bar bund? -
Har jeg dumpet dansk?
ForumindlægHej folkens Jeg har i dag været op til dansk skriftlig og jeg ved bare at jeg har skrevet noget til 00. Der var for meget stress og jeg kunne ikke tænke mig frem til en gode analyse. Jeg har fået 4 til mundtlig årskarakter og 02 til skriftlig. Vil det så sige at jeg har dumpet dansk, da gennemsn... -
Erstatte idræt med kemi B
ForumindlægHej, Jeg går på samfundsfag- og engelsklinjen, og jeg vil høre, om det er muligt at hæve kemi fra C til B i 3.g og erstatte idræt med kemi B. Jeg planlægger at vælge valgfagene matematik A og fysik B, men har brug for kemi B for at opfylde adgangskravene til tandlægestudiet. Er det muligt at lave... -
Overskrifter i en redegørelse?
ForumindlægHej, må man bruge overskrifter i en redegørelse? -
Skifte uddannelse efter 4 år - anbefalinger eller mangel på samme
ForumindlægHej Jeg er afslutter min humanistiske bacheloruddannelse næste semester, men er desværre ret usikker på min fremtid, primært med hensyn til erhverv, men også på grund af akademisk interesse. Derfor overvejer jeg at starte helt forfra på en ny bacheloruddannelse. Jeg overvejer en naturvidenska...
