Søgning på: historie noter hf. Resultater: 10881 til 10900 af 33009
-
Oplæsning til 24-timers eksamen
ForumindlægHej Vil høre hvor mange af jer, som læser grundigt op på hele pensum til 24-timers eksamen. Sidder selv her og læser op til samfundsfag A, synes der er utrolig meget, og overvejer om man bare skulle skimte det igennem, når man nu alligevel har 24 timer at forberede sig i? Hvad gør I? -
Freuds personlighedsmodel
ForumindlægHej. Jeg skal lave en redegørelse for Freuds personlighedsmodel, er der nogle som enten har lavet en opg. omkring det ? Eller måske kan anbefale en speciel bog ? :) -
Generelle spørgsmål om SSO
ForumindlægHej! Jeg har lige to spørgsmål mht. SSO. Man siger at den skal fylde max 15 sider, men hvad tæller med i disse 15 sider? Her tænker jeg på forside, indholdsfortegnelse, indledning, konklusion, noteapperat (som jeg har bagerst i opg.), kildeliste etc. Altså hvor "starter" de 15 sider og... -
PLEASE Rette!
ForumindlægMin engelsk opgave skal aflevers inden klokken 24 i nat (via mail), så ville vide om nogle her inde fra havde mulighed fot se den igennem for fejl? Den fylder ikke særlig meget! PLEASE! Den er enorm vigtigt! Opgaven: http://peecee.dk/?id=23168 Håber virkelig at i vil se på den, det er død vigti... -
1.g HHX Mat b årsprøve hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg skal til årsprøve i matematik b i 1g på hhx. men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forberede mig. Så hvis der er nogle der sidder tilbage med noget der måske kunne hjælpe, så pls skriv. -
> Gør det om ..
ForumindlægVil I være meget søde og gør denne teks om ? , altså der skal næsten stå de samme ting, men bare lidt anderledes..: Our vision of the future is to sell more fat-free food, which baguettes, focaccia bread and chicken wraps to bring more people in our restaurants. McDonalds will pursue expansion i... -
Nogen der vil oversætte dette?
ForumindlægDe havde ikke spist noget i næsten 4 dage. Det var et mirakel at de kunne overleve, helt utroligt. Jeg stillede dem masser af spørgsmål men de var ikke i stand til at svare på dem. De blev undersøgt af lægen alle 6 for at sikre at de var i god behold. Pigen Jelina og Michael skulle indlægges ford... -
Til eksamen...!?
ForumindlægNogen der har været til eksamen i naturgeografi?... Hvordan gik/var det? Nogle erfaringer der kan hjælpe mig, når jeg selv skal op? Tak. -
Resonans og stående bølger
ForumindlægJeg sidder og skal op til eksamen i morgen i "fysikken i musikken" - og jeg kan simpelthen ikke finde ud af stående bølger og resonans. -Er resonans det modsatte og en stående bølge? For resonans er konstruktiv interferens og en stående bølge er destruktiv interferens. Har læst de and... -
Tangent til cirkel
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave: En cirkel har ligningen: (x-4)+(y-1)=2^2 Jeg skal bestemme ligningerne for de tangenter, der skærer punktet (0,0). Hvordan kan denne opgaven løses? På forhånd tak! -
Man gramatik
Forumindlæghej kan man sige på engelsk the (Indianerne) used (røgsignal?)as a telefon and in africa (man)? used trommer det er ganske interessante at man stadig bruger røgsignaler i dag når der vælges en ny pave i rom ?? KAN MAN SIGE it is interesant that you stell use røgsignaler? today when ... -
Kollapstid, sammentrækning af gasskyer
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal aflevere min SRP i morgen, men har et problem med en opgave. jeg skal beregne kollapstiden for en gassky ude i rummet. jeg har en ligning til rådighed t = 1 / √p * G (hvor p er densiteten og G er gravitionskonstanten på 6,67 * 10-11 N*m2/kg2) i min opgave står der at... -
Bestemmelse af fjederkonstant
ForumindlægHej. Jeg har redegjort for en model for en udæmpet harmonisk svingning og en dæmpet og lavet forsøg med dem med en fjeder. De skal nu eftervises vha forsøgene. Det har jeg til dels gjort men vil gern finde k eksperimentelt og teoretisk. Jeg har gjort det for den udæmpede svingning. Eksperimente... -
Terminsprøve
ForumindlægJeg skal have terminsprøve. Hvordan kan jeg øve mig, så jeg kan klare mig godt? -
Beregn radius
ForumindlægFind radius r i en isvaffel, der rummer 2dl og har højden h=15cm Her ved vi, vi skal bruge denne formel: v=(1/3)*π*r2*h Nu skal jeg isolere r2 Kan I evt. hjælpe mig, med mellemregningerne? På forhånd tak for hjæpen. :-) -
logaritme ligning
Forumindlægjeg håber nogen kan forklare mig hvordan den opg. skal løses: 23x/4x = 10 -
indbegreber i ligevægt
ForumindlægHej vi er igang med et emne om indgreb i ligevægt og jeg er blevet i tvivl om hvad de følgende indgreb betyder: - ændring af stofmængdekoncentration - ændring i temperatur - ændring i volumen Jeg har prøvet at søge på nettet, men dog uden held.. Er der nogen som har styr på, og vil forklare ... -
Flydekor - akkordfremmede toner i melodi
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave et (rytmiseret) flydekor til sangen "Brændende Læber". I en af takterne klinger en A-dur (koret) sammen med en h (en akkordfremmet tone), hvilket egentlig lyder fint nok. I en anden takt klinger g# imidlertid sammen med F#m, hvilket overhovedet ikke lyder godt. ... -
Forskrift stamfunktion
ForumindlægHvordan bestemmer jeg en forskrift? En funktion f er bestemt ved f(x)=3x2+6x . Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(1,2). -
Procent...
ForumindlægHejsa :) Er gået lidt i stå i denne opgave: Da kaninen Mini var otte uger gammel vejede den 340 gram og var 12 cm lang. Da den var 22 uger, vejede den 870 gram og var 17 cm lang. A) Hvor mange gram tog den på? (530) B) Hvor mange cm voksede den? (5) C) Med hvor mange procent ...
