Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11021 til 11040 af 152757
-
SRP rettelse :/
ForumindlægHej Jeg sidder her med min SRP som består af en faglig kombination mellem to fag; Kemi A og Biologi B. Jeg vil så spørge om der er nogen som vil kigge på den og rette den, da den tæller for 2 og betyder meget for min gennemsnit :/ Den skal afleveres på torsdag og regner med at blive færdig med de... -
Gør rede for hvilken af graferne der er graf for p. a,c + diskriminant er negativ, og hældningskoeffecienten for parablens tangent i dens skæringspunkt med a...
ForumindlægBilledet af parablerne er vedhæftet. Jeg ved at det må være en af de nederste parabler, da a bestemmer at parablen skal være sur, c bestemmer at skæringspunktet med y er på en negativ koordinat, og diskriminanten bestemmer at der ikke er nulpunkter. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal finde ud... -
Vektorer: (HJÆLP) Linjerne l og m er givet ved følgende ligninger. Bestem værdier af a der giver en vinkel mellem linjerne på 18 grader
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med nogle hints til hvordan man løser sådan en opgave i maple? Vektorerne går jeg ud fra er l=(a,2) og m=(2,3) Prøvede at løse ligningen for med formlen for vinkel mellem to vektorer i forhold til a, for at finde løsningerne til a. Men uden held. Er virkelig på b... -
Odontologi - forberedelse
ForumindlægHejsa. Skal læse odontologi til september, og søger råd til hvordan jeg kan forberede mig ? Overvejer at læse noget kemi på A-niveau, da jeg har hørt det kunne være en fordel. Men hvilke emner skal jeg læse på ? Hvad er relevant og hvad er ikke Hvis jeg skal læse lidt på forhånd, hvi... -
Engelsk?
ForumindlægHejJeg har lige nu kemi og matematik på højtniveau. Jeg er dog ret træt af kemi og vil gerne skifte det ud med engelsk på højt niveau. Jeg har været til afsluttende eksamen i engelsk. Er dette overhovedet muligt? Og mener i jeg skal gøre det? Jeg er ok til engelsk (fik 9 til eksamen og i årskarak... -
Råd til eksamen i matematik
ForumindlægNogle råd til skriftlig eksamen i matematik. Vækstmodeller Vær opmærksom på at en vækstmodel godt kan beskrive en aftagende udvikling. Selv om ordet vækst bruges, er det ikke sikkert at noget bliver større. F.eks. f(x) = -20x + 100 er en model for en negativ lineær vækst. Trigonometri Husk at... -
SRP - Hjernen
ForumindlægHej :) Er i gang med at overveje, hvad jeg skal skrive om i min SRP. Jeg skal skrive i fagkombinationen Biologi A , kemi B, og vil rigtig gerne skrive noget om hjernen og evt. myelins virkning/indflydelse på indlæring og intelligens (nyere forskning). Men at skrive, at jeg vil have om hjernen er ... -
opgave 5
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/med0181.pdf Hej jeg har svært ved at se hvordan man skal gribe opgaven an.. er der nogen der kan hjælpe? -
sandsynlighedsregning og statestik
ForumindlægHej! Jeg skal op i skriftlig matematik i morgen. Er der nogle der har nogle råd eller noter til hvordan man kender forskel på hvilke teste man skal bruge angående GOF-test, afhængighedstest, chi i anden test osv. osv. -
PLEASE HJÆLP! Engelsk skriftlig eksamen....
ForumindlægJeg har været til engelsk skriftlig eksamen afsluttende i år.... ER VIRKELIG nervøs for, hvad jeg får, det vil afgøre en del..... Er der nogen der vil kigge min delprøve 2 igennem og give en realistisk karakter! Please, det ville lette en del...? Tak på forhånd. -
Råd til forberedelse til terminsprøve
ForumindlægJeg skal til terminsprøve på tirsdag, så hvis nogen havde et par gode råd til hvordan man bedst forbereder sig den sidste dag, så vil jeg meget gerne høre det. Jeg er mest nervøs på prøven uden hjælpemidler. Hvordan forbereder man sig godt til det? -
Linje med design og matematik? Erfaringer.
ForumindlægHejsa Jeg går i 8. klasse og er begyndt at spekulere på, hvad jeg videre vil efter folkeskolen. Jeg ved ikke hvad jeg gerne vil uddanne mig til, men enten skal det være noget med fysik/kemi, eller noget helt andet og kreativt med noget design. Så fandt jeg en linje på STX der hedder: Matematik ... -
Linjen m går gennem punkterne A (-3,2) og B (5,4). Find en ligning for den linje n, der skærer x-aksen i (2,0), og som er parallel med m
ForumindlægLinjen m går gennem punkterne A (-3,2) og B (5,4). Find en ligning for den linje n, der skærer x-aksen i (2,0), og som er parallel med m. Linje M: Først gør jeg a = (4-2) / (5+3) = 1/4 så a = 1/4 så y=1/4(x+3)+2 y = 1/4x+11/4 Linje N : y=1/4(x-2) y = 1/4 -1/2 Er d... -
Fra statskundskab til odontologi?
ForumindlægHej, jeg har på nuværende tidspunkt afsluttet en gymnasial uddannelse fra en samfundsfaglig linje og studerer p.t statskundskab på Aarhus uni. Dog er jeg blevet i tvivl hvorvidt jeg vil studere noget på uni i den retning, da jeg slet ikke interesserer mig for det.. Jeg overvejer at læse naturvide... -
Spørgsmål 1. Jens Hansen har en bondegård med høns og grise, der tilsammen har 286 fødder. A. Skriv en ligning, som beskriver denne sammenhæng. B. Hvordan...
ForumindlægSpørgsmål 1. Jens Hanse har en bondegård med høns og grise, der tilsammen har 286 fødder. A. Skriv en ligning, som beskriver denne sammenhæng. B. Hvordan kan det beskrives med en graf? HJÆLP! Mangler denne opgave til min aflevering!!!! -
Ny karakterskala
ForumindlægHej. Jeg har læst på KU's hjemmeside, at man på medicin skal have 8 i snit i fysik, kemi og matematik. Hvad skal man have i snit hvis man har fået karakterer efter den nye skala? Håber der er nogen som kam hjælpe. De bedste hilsner SuperCarla:-) -
Hjælp!!
ForumindlægHej. Jeg er en ung kvinde på 23, som er i gang med sidste år af min HF. På det diste år har jeg fået kemi, og da vi er færdige om ca 5 mdr. vil jeg gerne forstå kemi inden eksamen.. Jeg er overhovedet ikke med i timerne, hvilket er dybt frustrende! Nogen der kan/gider hjælpe mig fra begyndelsen? ... -
Hvad gør jeg her? :) Bare lige hjælp mig lidt igang, vil selv lave opgavene! :) Bestem koordinaterne til projektionen af punktet P (6,-1) på linjen gennem...
ForumindlægHvad gør jeg her? :) Bare lige hjælp mig lidt igang, vil selv lave opgavene! :) Bestem koordinaterne til projektionen af punktet P (6,-1) på linjen gennem A (0,-1) og B (3,1). har selv komme frem til : a = 2/3 ved A (0,-1) og B (3,1). a = -3/2 ved P (6,-1) så y = 2/3x-1... -
Tips/hjælp til mat prøve
ForumindlægHey jeg skal have prøve efter ferien i matematik (2.g A+) i ekspontial funk, logarimte funk., grænseværdi og regression. Er der nogle der måske kan nogle links til noter/opgaver der er gode at tage med til prøven? -
Forslag til Studieretningsopgaven
ForumindlægHeej.. Nu er der jo ikke længe til at vi skal vælge fag og emne for vores Studieretningsopgave i 3.g.. Og jeg er fuldstændig tom for ideer. Mine studieretningsfag er Matematik A, Kemi A og fysik B.. Jeg må kun kombinere med enten dansk eller historie..Og jeg skal skrive i enten kemi eller matemat...
