Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11181 til 11200 af 152757
-
HJÆLP REAKTIONSHASTIGHED
ForumindlægHej jeg skal op i kemi her i næste uge, så jeg ville spørge om der er nogen der kunne forklare mig præcis hvad reaktionshastighed er og hvad det går ud på og kan i give mig nogle eksempler ? :) -
optagelse
ForumindlægHej folkensDet er sådan at jeg har i 1.g haft mat på b-niveau, men jeg skal læse 2.g og 3.g i udlandet og har valgt matematik på et niveau der svarer til a i danmark (nærmere a+ faktisk).Men problemet er, at selve studiet er ret krævende og nogle andre elever har anbefalet mig at tage mat på et l... -
Konfidensinterval
ForumindlægHej kan nogle hjælpe mig med opgave b. Jeg har fået konfidensintervallet til at være [34%; 46%], og derfor tænker jeg at det er grunden til man ikke kan bruge konfidensintervallet, eftersom at i 2016 kunne det havde være mellem 34% til 46%, som har en mobiltelefon -
HJÆLP!! Finde stamfunktionen til funktion i CAS
ForumindlægHvordan skriver man opgave 2016 og 2019 ind i matematikprogrammet CAS? Er virkelig på bar bund, så håber meget på hjælp!! http://books.google.dk/books?id=uCG40PB3kfEC&pg=PA67&lpg=PA67&dq=gyldendals+gymnasiematematik+b2+opgave+2016&source=bl&ots=DxDYH1kHLe&sig=jy5OPZ2jchvI... -
Ioner for dummies - HASTER
ForumindlægHej alle, Jeg kæmper med en Kemi C aflevering om ioner. Jeg ved ingenting, ikke engang grundlæggende. Er der nogen der kan hjælpe? Jeg har 16 spørgsmål (4 opgaver) i alt. Vh Emma -
Dumpet kemieksamen
ForumindlægHej Har lige fundet ud af, at jeg dumpede min skriftlig kemi eksamen med 00. Fik 4 i både mundlig og skriftlig årskarakter, men vil det så stadig sige jeg dumpede faget? Er nemlig lidt forvirret omkring det Tak på forhånd -
HJÆLP
ForumindlægHej, er stoffet C18H27NO3 opløseligt i vand eller er det dichlormethan? -
Dumpet eksamen?
ForumindlægHey! Jeg har været VIRKELIG uheldig at dumpe skriftlig kemi A og mat A eksamen hvor jeg fik 00. Derudover fik jeg et -3 i fysik B sidste år, men supplerede i år hvor jeg dog stadig er dumpet med et 00. Årskarakternere er mat A: Mundtlig: 02 Skriftlig: 02 kemi A: Mundtlig: 02 skriftlig... -
Suppleringsfag
ForumindlægHej alle : ) Jeg vil gerne uddanne mig som tandlæge. Men har læst på Ug.dk at man skal have MATEMATIK A, og er ikke sikker på om de mener enten fysik eller kemi på B Niveau. I hvertfald jeg har Fysik på B, og matematik på B. Så jeg opfylder Fysik på B , men ikke matematik A. Jeg tænkte på at supp... -
Hvordan beregner man antal af nikkelatomer i et gram nikkel?
ForumindlægSådan lyder opgaven:Beregn antallet af nikkelatomer i 1 g nikkel. Den gennemsnitlige atommasse for naturligt forekommende nikkel er 58,69 u.Er der nogen der kan hjælpe, da jeg ikk' er den store haj til kemi (i denne fysik afl.) -
Trigonometri
ForumindlægJeg har en opgave, der hedder opgave 2 i (Eksamenssæt 2012 December) Figuren viser to ensvinklede trekanter ABC og ADE. Nogle af målene fremgår Er der nogen der kan svare mig på, hvordan jeg laver de to ensvinklede trekanter i wordmat. ? -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har brug for at nogle hjælper mig med at forstå dette spørgsmål som jeg skal besvare i min kemi aflevering. Consider an aqueous 1.00 kg/mol solution of Na3PO4, a compound with useful detergent properties. Calculate the boiling point of the solution assuming that: a) it does not ionise a... -
Facit for Eksamen
ForumindlægHej... Er der nogen der ved, om man kan se facit- listen af FP9 eksamen, så man kan se hvilke fejl man havde? -
supplerende fag hjææælp
ForumindlægHej Jeg har nogle spørgsmål angående supplerende fag. Jeg går i 1. Hf, og jeg har tænkt mig at supplerer 3 fag næste år. Mine adgangskrav er matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skal have matematik på B næste år, så jeg har tænkt mig at supplere det på A. Og kemi har jeg på C nu, så jeg har t... -
HJÆLP! Hvor mange procent stiger svingningstiden
ForumindlægMatematik C HF Eksamenssæt opg.9 Hvor mange procent stiger svingningstiden, når pendulets længde øges med 40 %? -
Antal moduler forskellig studieretning
ForumindlægHej Jeg har studieretningen Mat A, Kemi A, Fysik b. Kan det passe dem der har Mat A Samf A har færre moduler på de her tre år på STX end os der har naturvidenskabelig fag!!! -
Ændring af studieretning
Forumindlæghej, jeg skal til at starte i 1.g i morgen og er meget spændt på det hele, men glæder mig også rigtig meget. der er bare en ting jeg hele tiden tænker på....! Jeg har valgt en studieretning der hedder Kemi A + Matematik A + Fysik B og jeg ville faktisk have ønsket at jeg havde valgt: Bioteknologi... -
hjælp til konfidensinterval
Forumindlægjeg har fået nogen opgaver som jeg bare ikke ved hvordan jeg skal gå an med: På baggrund af en meget stor undersøgelse antages det, at 88% af den samlede population af gymnasieelever i en bestemt kommune dyrkede motion i deres fritid i 2010. I 2016 udtog man en stikprøve på 200 gymnasieelever i... -
Sandsynlighedsregning - binomialfordeling
ForumindlægI 2016 var 18% af Danmarks gymnasieelever rygere. Der udtages en stikprøve på 882 personer blandt Danmarks gymnasieelever a) Indfør en stokastisk variabel og opstil en binomialmodel for antallet af rygere i stikprøven b) Bestem sandsynligheden for, at højst 150 af eleverne i stikprøven er rygere... -
Farmaci studiet
ForumindlægJeg har overvejet at søge ind på farmacistudiet, men var ikke den bedste til kemi i gym. Er det muligt at gennemføre uddannelsen selvom man ikke er en haj til kemi og hvor meget fylder og hvor svær er kemien. Hvordan er jobs efter, er det svært at komme ind i industrien?
