Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 11221 til 11240 af 47924
-
Dansk Eksamen - Etik og Moral.
ForumindlægHej :) Jeg har lige trukket "Etik og Moral" som emne til den mundtlige afgangsprøve i dansk. Er der nogen der kender nogle gode tekster, sagprosa eller digte, må i meget gerne skrive dem. :D Tak. -
Dansk eksamen i morgen - HJÆLP!!
ForumindlægHej! Jeg har om folkeviser i mundtlig dansk, og jeg har valgt Torbens datter, og jeg har valgt at perspektivere til Ebbe Skammelsøn, men jeg ved ikke om jeg har nok punkter jeg kan perspektivere til. Har I nogle forslag til hvilke ting i teksterne jeg kan perspektivere til? På forhånd - tak! -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op i Dansk mundtlig imorgen (stx), mit spørgsmål er så, om man kommer op i tekster, som man har haft forfatteren om i de tre år? eller kan man komme op i nogle tekster, hvor man aldrig har haft forfatteren? -
Bioligi B eksamen. skal op imorgen
ForumindlægHej kloge hoveder! Er der nogle kloge venlige ppl her der kan hjælpe mig med at komme igang med det her emne i biologi. Det emne som jeg frygtede mest. I´m lost. Hjælp please på forhånd 10000000 tak. Proteiner og enzymer På baggrund af din generelle viden om celler, genetik og biokemi og det ud... -
HJÆLP SAMFUNDSFAG B EKSAMEN !
ForumindlægHej søde mennesker jeg skal til samfundsfag b på fredag Hvad skal man være god til for at score en god karakter ?? på fohånd mange tak -
dansk skriftlig eksamen 2010?
ForumindlægHej alle, er der nogen af jer der har lavet en af de følgende stilemner før? 1) De gales hjem 2) Det gode liv og det sunde liv 3) Ironi i det offentlige rum 4) Den jødiske hustru mvh Peter -
AT eksamen - Metodeafsnit
ForumindlægHey. Jeg er ved at færdiggøre mit talepapir, men jeg vil meget gerne have hjælp til metode overvejelserne. Altså hvilke svagheder har den kvalitative metode i samfundsfag. Jeg har skrevet af fordele ved den er at man kan se på personlige udtalelser. Men vil meget gerne uddybe det. Og hvilke forde... -
Engelsk eksamen om 2 uger.
ForumindlægHej :-) Om mindre end to uger skal jeg aflever en dispostion i Engelsk, og jeg har stadig ikke fået valgt mit underemne.. Mit hovedemne er generations. Og må sige jeg er lidt på bar bund, Hjæælp :)! -
motiver help eksamen
ForumindlægHvilke motiver er der i denne tekst? Er helt lost. Ved godt at han reagerer på denne teknologiske samfund, men hvad er motivet? Gaderne er fyldt med blinde børn Det blæser koldt gennem byens tomme kranium. Ting falder ned fra himlen: radioer pilleglas, aviser, sæbe og splintret glas. Rundt om b... -
eksamen... rækkefølge af elever
Forumindlæghvem bestemmer hvad rækkefølge eleverne skal op på i Gymnasiet? er det læreren eller ministeriet? jeg mener hvis en hel klasse skal op til matematik, hvem bestemmer så rækkefølgen eleverne skal op på? kunne godt være en herinde vidste det... f.eks. hvis der er en lærer. -
Mundtlig matematik eksamen
ForumindlægHej:) Et af mine spørgsmål til matematikeksamen går ud på at jeg skal forklare hvad en differentialligning er. Er der nogen der har en idé om hvad det kunne være bedst at sige for jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad der forventes vi forklarer om det. På forhånd tak :) -
Kost og helbred - eksamen
ForumindlægHey alle - forklare hvordan kosten bør være sammensat, og hvordan er det i forhold til hvordan den typiske dansker spsier - diskuter motions betydning for helbredstilstanden Tak på Forhånd (biologi på c-niveau) -
Kemi B Eksamen på HF
ForumindlægJeg husker min laerer for at have sagt at der er to typer, en A og B som skolen så selv skal vaelge blandt. Er der nogen der kan huske hvad de går ud på..?? -
Mat eksamens spørgsmål!
ForumindlægUndersøg om f(x) = x*e^x + 3x er en løsning til differentialligningen y'= y+ y/x -2x. Jeg ved godt at jeg først skal differentiere fu ktionen, men hvad så derefter? :) -
Eksamens spørgsmål matematik!!
ForumindlægJeg har vedhæftet et billed af opgaven, hvor jeg skal bestemme kvartilsættet for kvinder og mænd, her har jeg sagt at: Kvartilsættet kvinder: Der hvor vi ser linjen ved vores boksplot starter er den mindste værdi = 20.7 1. kvartil = 30 medianen = 35.7 3. kvartil = 42.5 største værdi = 82.3 ... -
Latin eksamen (24 timers) - HASTER!
ForumindlægHejsa! Sidder med noget latin, som jeg ikke kan finde ud af. der drejer sig om sætningerne: 1. Hoc fuit peculii mei fermentum. 2. Cito fit quod di volunt. Har virkelig brug for hjælp! Har kun til imorgen! Tak på forhånd" Hoc: Hic ”denne”, ”denne” eller ”d... -
Forsøg angående Radon til eksamen
ForumindlægHej. Da vi forbereder til vores naturfagsfremlæggelse, mangler vi et forsøg at udføre. Nogle der har nogle forsøg, som der er brugbart? -
ANG. SAMF. EKSAMEN
ForumindlægHejsa! Jeg skal til samfundsfags eksamen (FSA) på mandag og ville derfor høre om der var nogen, der kunne forklare mig, sådan punkt for punkt, hvordan samfundsfags eksamen foregår..? Og desuden om der var nogle specielle ting, jeg skulle være opmærksom på? -
eksamens opgave NF
ForumindlægHej.. jeg er studerende på HF og skal til at skrive en tværfaglig eksamens opgave i fagene: Biologi, Geografi og Kemi. Mit overvejende emne er kost og sundhed. men har svært ved at præcisere det. Håber der er nogen der kan hjælpe med hvad jeg måske kan komme ind på? nogle forslag? Kan det vir... -
Mundlig engelsk eksamen i folkeskolen?
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan en mundtlig eksamen i engelsk i folkeskolen foregår? :) Må man selv vælge et emne inden man går ind?
