Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11261 til 11280 af 154034
-
Biologistudiet - meget matematisk?
ForumindlægDavs. Jeg bliver student næste år og overvejer stærkt at t læse biologi. Det eneste der dog kunne sætte en bremse for den ide er hvis det viser sig, at uddannelsen er meget matematisk. Er det en nødvendighed at være en ørn i faget matematik for at kunne læse det - eller er det noget som er til at... -
AT eksprter søge..
ForumindlægJEg skal efter påskeferien op til en lille AT-prøve og ville defor lige høre hvad jeg burd ekomme ind på til den mundtlige prøve? Jeg har om nanoteknologi som overordnet emne og mit underemne er kræftforskning med fagkombinationen Biologi C og Dansk... I dansk har vi læst i roman hvorimod vi i bi... -
Bestået fag.
ForumindlægHvis man har fået 4 mundtlig og 4 i skriftlig Spansk i årskarakteren. Og man får -3 til eksamen skriftligt. Tæller det som bestået eller dumpet? Hvornår kan man få -3? Er er der hvis man slet ikke har besvaret nogle opgaver? Tak på forhånd. -
Studieretning afgangprøven
ForumindlægSkal man op til eksamen i de fag man har inden for sinstuderetning? -
Eulers metode til numerisk løsning af differentialligning
ForumindlægHej SP Jeg sidder her og læser om eulers metode til numerisk løsning af differentialligninger, samt hvordan det bruges til at danne SIR-modeller. Er der nogen der kan forklare mig hvordan pokker man finde alfa og gamma. Er det noget man kan udregne, eller skal man finde det på nettet, ift. den e... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHejsa!Jeg vil bare gerne høre om der er nogle af jer derude, som har bio på A-niveau og har lavet en eksamen opgave fra Aug. 1990, som omhandler Nitratforurening af grundvand mm. Opgaven hedder også "opg. 37" i speciel udgaven af Biofag, der er en samling af samtlige eksamenssæt i biolo... -
Lille tysk stil
ForumindlægRet gerne Meine Schule und meine Klasse Hallo allezusammen! Ich heisse Nanna, und ich bin 14 Jahre alt. Ich wohne in eine kleine Stadt, die heisst xxxxxxx. Ich gehe in eine alte und hässliche Schule, die Schule heisst xxxxxxx. Mein Klassenlehrer heisst Hans Jacob, und er unterrichtet uns in M... -
Hvad er AT
ForumindlægHej, jeg går på stx er 1. år studerene, men jeg vil gerne lige vide hvad AT er? og hilke fag man skal ha' der ? og om eksamenerne er mundtlige eller skriftlige? -
Terminsprøve
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål omkring terminsprøve i 9.klasse. Jeg har nemlig terminsprøve i uge 46 så jeg vil bare spørge om man må tager noter med i ALLE fag eller er det kun nogle specifikke fag man må tage det med i, hvis ja, hvilke? :) -
Eksamen/års karakter
ForumindlægJeg er lidt i tvivl mht. årskarakter og eksamenskarakter. Hvorledes vægtes disse når man får sit eksamensbevis. Er de begge lige vigtige? kommer de begge til at stå på beviset? hvilke af dem skal man gå ud fra når man skal beregne sit endelige snit? Håber nogen har svar på mine spørgsmål. -
Eksamen 1g
Forumindlæg- Hvornår får man afvide om man skal op i musik eller samfundsfag her i 1g? - Og hvilke obligatoriske årsprøver er der i 1g? - Og hvor står en betydning har de egentlig for om man klarer sig godt eller dårligt efter gymnasiet? -
Matematik hjælp hurtigst muligt
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering, som hedder studentereksamen d. 15 august 2012, og jeg vil gerne sammenligne mine svar med andres, inden jeg afleverer den. Så jeg vil lige høre, om der er nogen, der har lavet opgaven, som jeg kan se? Det ville hjælpe mig rigtig meget, da jeg læser på fjernunder... -
Musikvidenskab
Forumindlæghej. jeg sidder i de her dage og overvejer hvilke studier der er noget for mig. Her er jeg især igen blevet interreseret i musikvidenskab, men igen bliver jeg i tvivl omkring hvor vidt jeg kan klare optagelsesprøven til musikvidenskab. jeg har set inde på de forskellige universiteters hjemmesid... -
vektorer?
Forumindlægplzz hjælp med de to opgaver omhandlende vektorer -
Gennemsnit?
ForumindlægHej..Hvad ligger jeres gennemsnit på?(årskarakterene)..Vær nu ærlig ;) -
Problemformulering
ForumindlægHej. Jeg skal have udformet en form for en problemformulering, som skal sendes til mine vejledere i dag. Jeg har lidt problemer med, at finde ud af hvordan jeg kan få den udformet.. Jeg har fagene biologi B og historie A, hvor mit emne er den spanske syge det jeg og mine vejledere har... -
Søger biologilærer - mod betaling
ForumindlægHej :) Jeg går i 3g på gymnasiet og skal op i (24-timer eksamen) biologi på B-niveau om ca. 10 dage. Da biologi ikke ligefrem et mit yndlings fag, ville jeg høre om nogen herinde kender en biologilære jeg evt kan kontakte eller om der er nogen herinde som har mulighed for at hjælpe. Ville gern... -
Opgave om harmoniske svingninger
ForumindlægHej alle! Jeg sidder fast i nogle opgaver i matematik (muligvis også lidt fysik) til min SRO om harmoniske svingninger, og kunne godt bruge noget hjælp. Opgave 1: En Birdie er en lille legetøjsfugl, som er ophængt i en fjeder. Når man trækker ned i fuglen og slipper den, vil den svi... -
1. Verdenskrig
ForumindlægJeg har en skriftlig opgave for hvor jeg skal komme ind på vestfronten og østfronten, jeg skal svarer på hvor de lå og hvem der kæmpede mod hvem Jeg håber i kan hjælpe:) Tak på forhånd:D -
ingeniør uddanelse
ForumindlægHej, jeg har kigget på ingeniør uddanelser, bla på civilingeniør i anvendt matematik, civilingeniør i software, det er uddanelser, som umiddelbart kun handler om matematik og naturvidenskabelige fag. Men mit spørgsmål lyder, hvorfor vil de så have en til at tage dansk på A niveau. Det er noget l...
