Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11321 til 11340 af 84813
-
Henfaldsskema
ForumindlægSkal lave et henfaldsskema over gamma-, beta- og alfastråling. Jeg aner bare ikke rigitig hvordan jeg gør. Kan I hjælpe? :-) -
At-Dialog
ForumindlægHej :) Som mange andre skal jeg også snart til AT-eksamen, og jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg vil have svar på! Under den mundtlge dialog, kan censor og lærer også stille spørgsmål som ikke har noget med synopsesn og fremlæggelsen at gøre? På forhånd tak :) -
Er dette rimeligt ?
ForumindlægVi har i øvelse målt opløsligheden for et stof via et spektrometer, som har belyst den med en bestemt bølgelængde, er dette rimeligt, jeg vil selv sige nej, men ved bare ikke hvorfor.. ? -
Ålborg Uni
ForumindlægHeeej... ville bare høre om der er nogle herinde der går på uni i ålborg, har nemlig tænkt mig at søge ind næste år for at læse civilingeniør! såeh ville bare høre fra dem der går der, om det er fedt osv? -
Hjæælp bedes til spørgsmål!!! :s
ForumindlægHar nogle spørgsmål som jeg ikke lige ved hvad jeg skal gøre? :S Vil meget meget meget gerne be'om en forklaring til,.. 1000 tak på forhånd!.. Har selvfølgelig også self prøvet først! 1. En bæk har et tværsnitsareal på 1m2. En pind, der smides i vandet driver 10m på 15s. Hvad er vandføri... -
hjælp!!!!!
Forumindlæghej, jeg skal snart i gang med studieretningsprojektet på HTX, 3.g og mat/fys studieretning..., jeg har bare ikke en idé om hvilket emne jeg kan vælge, og hvilke emne kunne være relevant til studieretningsprojekt,,, hjælp!!!!! -
Snorkraft ??
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave for til i morgen som går ud på at jeg skal lave et ark omhandlende snorkraft. Dette ark skal fortælle hvílken kraft det er evt. med tegninger og beregninger osv osv . Men jeg ved selv ikke helt hvad snorkraften er, så jeg håber nogen kan hjælpe mig med at lave ar... -
berømt værk
ForumindlægGod morgen alle sammen. Vil lige spørge, om der er nogen der har haft om Dialogues cocerning two new sciences , en meget berømte værk, der udgivet i 1638?Snart skal igang med vores studieretningsopgaver, tænkt på det kunne være dejligt hvis nogle af jer ved hvad denne værk går ud på, og hvordan s... -
Elektriske udladninger????
ForumindlægJeg er helt blank. Jeg ved ikke hvad elektriske udladninger er. Der står: Allerede omkring 1850 havde tyske videnskabsmænd opdaget, at elektriske udladninger også kan foregå i glasrør, hvorfa det meste af luften er suget ud. Der fremkom dog ikke gnister men istedet gav den tilbageværende fo... -
Induktion?
ForumindlægEr det her forsøg under emnet induktion? -
Centralbevægelse
ForumindlægHej, Hej jeg har et dumt spørgsmål.. Jeg skal forberede mig på at skulle forklare om centralbevægelse og energiforhold i centralbevægelse. Sagen er, jeg ved ikke hvordan jeg skal definere en centralbevægelse. Mere specifikt kan jeg heller ikke se i OrbitBA som jeg bruger, i kapitlet om gra... -
Problemformulering om landbrug
ForumindlægVi er nu begyndt på fællesfaglige forløb i min klasse. Vi har emnet landbrug hvor vi nu har fået opgaven til at finde en problemformulering. Vores gruppe har meget svært ved at finde en god en hvor der følger et godt forsøg med til. Nogen der har gode problemformuleringer? -
Frekvens og perioder
ForumindlægJeg skal beregne disse opgaver og ved ikke hvordan: opg. 1 Et pendul svinger fra den ene yderstilling til den anden i løbet at 1,00 s. hvad er perioden og frekvensen for dette periodiske system? Opg. 2 Eiffeltårnet og andre høje bygninger kan sættes i svingninger af vinden. frekvensen er ... -
Fjeder
ForumindlægHvad hedder den kraft der vil trække en fjeder tilbage til sin startposition når den er udvidet? -
Gode elever får dårlig karakter?
ForumindlægVi kender det alle sammen, de gode elever der altid hørte efter, tog noter og lavede lektier fik ikke de højeste karakter, og nogle af de mere sløsede elever, der havde stort fravær og ikke altid fulgte efter og sjældent tog notater fik 10 og 12 taller.. Hvorfor er der, der er nogle der b... -
Titrering af ethansyreethylester+NaOH
ForumindlægJeg har lavet et forsøg, hvor jeg blander ethansyreethylester og natriumhydroxid. Efter et bestemt stykke tid begynder jeg at titrere blandingen med saltsyre, og jeg noterer så den mængde saltsyre, der behøves for at nå ækvivalenspunktet. Målet med forsøget er, at finde den aktuelle koncentrati... -
Beregning af elektrons massetilvækst
ForumindlægHej, Jeg sidder med en fysik opgave hvor jeg lige har nedskrevet henfaldsprocessen for Rb-89. Den henfalder med beta - henfald til Sr-89. Men, så er der en af de udsendte elektroner der accelereres af en spændingsforskel og forøger herved sin energi med 2 MeV. Hvor stor er elektronens massetilvæ... -
Valgfag - Psykologi, Astronomi eller Filosofi?
ForumindlægJeg skal på gymnasiet næste år, og derfor vil jeg gerne have et tip eller to omkring valgfag. Jeg er lidt i vildrede, angående hvilket valgfag jeg skal vælge. Jeg har besluttet mig for at tage en musikalsk studieretning (mus A, eng A, mat B) sammen med tysk fortsættersprog på B-niveau og fysik B... -
Microserfs
ForumindlægNogen, der har noter til Microserfs? -
Und was bekam des Soldaten Weib
ForumindlægNogle der har noter til denne tekst?
