Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 11381 til 11400 af 40685
-
Naturfaglig eksamen problemstilling til "udledning af stoffer"
ForumindlægHej :) Jeg og min makker skal snart op til den naturfaglige eksamen og søger efter nogle forslag til en problemstillinger til "udledning af stoffer" Tak på forhånd. -
Kemi A
ForumindlægHvad er jeres erfaringer med kemi på A-niveau? Er der stor forskel på sværhedsgraden fra B til A? Hvordan foregår hhv. skriftlig og mundtlig eksamen? Håber I har lyst til at dele jeres erfaringer med mig -
Matematik B skriftlig eksamen maj 2012 opgave 13
ForumindlægHej! Jeg læser op til matematik eksamen, og kigger derfor på opgaverne fra eksamen den 25 maj. Kan ses her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%2... -
Bekræftelse fra undevisningsminiterium
ForumindlægEr der nogen der kan bekræft fra undevsnings ministerium hvor meget ens skriftlig karakter vægst til eksamen i stx. Her er der tale om A niveau. Tak på Forhånd -
etik
ForumindlægPå hvilken måde griber man bedst muligt en etik-tekst an, hvis man trækker en sådan til eksamen? -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
Religionsundervisning C niveau?
ForumindlægHej, ville lige høre om der var nogle der kan fortælle mig hvordan religion c bliver undervist på gymnasierne? Skal man læse / analysere bibelen etc., og går læreren ud fra at man er troende / er de selv troende / prøver de at påvirke eleverne, eller er det ikke tilladt? :D Tak for svar :) -
AT naturkatastrofer
Forumindlæghej jeg har om naturkatastrofer og jeg skal snart til eksamen ... jeg skal snakke om naturkatastrofer og min fagkombination er fysik og religion... jeg ville spørge om det er i orden at snakke om flere katastrofer til eksamen en bare en speciel udvalgt katastrofe ??? -
AT-eksamen: metoder i dansk og samfundsfag - emne: 1984 af George Orwell.
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT på mandag, og er derfor igang med at forberede mit talepapir. Jeg har lidt problemer med at beskrive metoderne, jeg har brugt til at nå frem til min konklusion, så måske er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg skriver om George Orwells roman "1984" i fagene dansk... -
bøger?
ForumindlægHvilke bøger bruger man i gymnasiet i religion og Old. ?Fortæl venligst hvilken bog du brugte i gym. Så kan jeg nemlig læse lidt i sommerferienPå forhånd tak! -
'Den stærkeste' af August Strindberg - Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægKære Studieportal.dk-brugere Så har vi været til skriftlig eksamen, men jeg er meget i tvivl med min besvarelse - er der ikke nogen venlig sjæle, der har lyst til at læse den igennem og eventuelt vurdere den på skalaen? På forhånd tak. PS. Den er nu i et format, I alle kan åbne ;) -
Gymnasiet.
ForumindlægHejsa Jeg er lige startet på gymnasiet (STX) her i år, og jeg er mega nervøs for at dumpe eksamerne i grundforløb. Nogle gode tips? Hvad sker der hvis jeg dumper alle 3 eksamer? AP, latin og NV. Tak på forhånd:)) -
''Den fotograferede virkelighed'' - dansk eksamen
ForumindlægGoddag til alle kloge mennesker herinde- jeg håber, at I kan hjælpe mig med et par enkelte spørgsmål. Jeg har trukket ''Den fotograferede virkelighed'' til min dansk mundtlige eksamen (9. klasse) Jeg synes ikke rigtig, at det er noget, som vi i klassen har været i dybten med- så ... -
Hjælp til oversættelse af få sætninger - 24 timers eksamen
ForumindlægJeg har desværre problemer med forståelsen af min 24-timers eksamenstekst på C-niveau, hvor det ikke er muligt at slå ordene op. Ich kante zu viele kluge Köpfe, die auf Friedhöfen Gräber harkten = Es gab keine undichte Stelle = Durch Die Ehe mit einem Auländer wäre ich zwar DDR-Bügerin geblieben,... -
søger rettelse af min tysk fremlæggelse til eksamen i morgen!
ForumindlægHej jeg håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig med at rette denne tekst. Dorris Dörrie – Ohne Gepäck (1989) Die Novelle handelt von einem deutschen Mann. Er hat zwei Jahre in America wohnt, und jetzt fährt er nach Deutschland zu seiner Eltern zu besuchen. Aber er hat keine Lust da... -
The Sin Bin....panik over engelsk eksamen i morgen tidligt
ForumindlægEr gået fuldstændig i panik/sort over min engelsk eksamen i morgen og har virkelig brug for hjælp/opbakning. Så jeg håber at der findes en venlig studerende derude, der orker at "skubbe" mig igang med et par gode vendinger eller hjælp til dispositionen. Jeg har læst teksten: The Sin Bin... -
hvilke emner er gode, at vælge til tysk mundtlig eksame
Forumindlæghej jeg vil gerne vide om i kender nogle gode emner, som man kan snakke om, til tysk mundtlig eksamen. -
Historie B 24 timers eksamen imorgen
ForumindlægPersonen der skulle have hjulpet mig til min historie B 24 timers eksamen har ikke mulighed for det alligevel, derfor leder jeg efter en historie lærer eller studerende der kan komme hjem til mig imorgen og hjælpe mig med eksamen. Timeløn er 150 kr i timen. Skriv herinde eller på 71717187 P... -
Engelsk EKSAMEN!! :( From this earth, my brother
ForumindlægHej venner. Er der ngen er jer, der til engelsk eksamen eller til engelsk timerne, som har læst en teks ved navn " From this earth, my brother " Og kan give et kort referat om teksten? Jeg skal til eksamen imorgen, men forstår ikke hel handlingen .. -
2 næsten simple spørgsmål til eksamen i biologi haster lidt
Forumindlægskal til eksamen på onsdag i biologi og vi har fået udleveret eksamens spørgsmålene på forhånd jeg sidder fast i de sidste 2 er der ikke en som vil være sød at hjælpe hvis du kender svaret :) 1) vudere hvordan forskellige abiotitiske faktore påvirker en plantes vækst 2) Forklar insulins og ...
