Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11401 til 11420 af 152757
-
fremlæggelse
Forumindlægok ligger lige det her kemi op her for har virkelilg brug for hjælp hvilke punkter skal jeg have med i en powerpoint præsentation om et grundstof (har om jern) pls hjælp!! tak på forhådn -
Vejledning om uddannelse
ForumindlægHeej Alle Jeg går i gymnasiet 1g . Jeg har valgt den Naturvidenskabelig retning Matematik A, Kemi B, Fysik B. Jeg vil godt være uddannet, som læge . Men jeg er ikke lige helt med kravene og karakter . Det er noget med, hvis man skal være læge og komme på universitetet, skal man udføre nogle krav ... -
Biologi skriftlig eksamen 27 maj 2025
ForumindlægHej alle, Vil bare høre om der er andre som var oppe i biologi A skriftlig eksamen i dag, der også synes at den var afsindig svær? Har kun talt med folk der har været chokeret over det faglige niveau, som jeg også selv er. Og er der nogen der ved om der sker noget, hvis alle klarer sig dårligt t... -
Sommer- og vinterstart og pensum?!
ForumindlægHej SP Jeg skal starte på medicinstudiet her til vinter 2016. Til det vil jeg bare lige høre (det kan lyde som et dumt spørgsmål), om pensum er det samme på 1. semester uanset, om man starter sommer eller vinter?? Jeg kan nemlig på Academic Books' hjemmeside se en pensum-liste over bøger på... -
Hvilke linjer skal man tage for at blive tandlæge???
ForumindlægHvilke krav er der til linjerne, hvis man gerne vil være tandlæge? Jeg har søgt næsten overalt, men jeg synes ikke jeg kan finde noget. Er der nogen der kan hjælpe? -
hvad skal jeg gøre ift. valg af linje
ForumindlægDette er et mere personligt sprøgsmål. Skal starte på STX 2020, og er næsten sikker på hvilken linje jeg gerne vil have. Vil super gerne have Biologi A og Kemi B, men jeg er bange for at ved at vælge den linje vil jeg komme i en klasse, der ikke helt er mine typer. Skal jeg bare springe ud i de... -
opløseligheden
ForumindlægOpløselighedsproduktet for kobber(I)bromid er K?sp(CuBr) = 1,0·10?-9. a) Beregn opløseligheden (i mg/L) af CuBr i rent vand. nogen der kan hjælpe? :) -
Fysik - Gode læse bøger, hjælp!:)
ForumindlægHej alle. Jeg starter på STX om et par dage. I fremtiden skal jeg have Fysik på A-niveau og jeg vil meget gerne låne en kemi-bog, som jeg kan læse i fritiden. Nogen der kan anbefalde nogle rigtig gode fysik-bøger, så er i meget velkomne til at skrive her!:) - Tak på forhånd og fortsat god a... -
Aurum opgaver pH
ForumindlægHjælp til kemi! -
SRP - Folkets Skønhed
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive SRP i fagene dansk A og samfundsfag A, hvor jeg skal skrive om sociologi. Jeg har valgt at analysere romanen Folkets Skønhed (2016) af Merete Pryds Helle. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogle, som har læst bogen og eventuelt lagt mærke til noget som... -
Eksportingeniør
ForumindlægJeg overvejer at læse eksportingeniør på IHK. Jeg er rigtig god til sprog, historie, samfundsfag osv. men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Denne uddannelse kræver ikke specifikke adgangskrav som matematik,fysik og kemi.. Kan nogen der evt. er i gang med uddannelsen fortæll... -
opg 32, 33 og 34
ForumindlægHej Jeg er godt klar over, at det er mange opgaver. Men jeg er simpelthen analfabet, når det gælder kemi. Jeg håber I vil forklare mig det, og hjælpe mig:( For jeg er i bund og grund blank! Opgave 32: eregn PH i følgende syreopløsninger; a ) 0,100 M CH3COOH b) 0,100 M HF c) 0,100 M H3PO4 (P... -
Spørgsmål omkring terminsprøve
ForumindlægHej alle. Næste år skal jeg have en terminsprøve i Maj. Jeg har læst på nogle hjemmesider, at hvis man skal være oppe til en prøve, er det bedst, at man øver sig, ved hjælp af gamle eksamenssæt. Men er det egentlig tilladt at spørge ens lære om gamle eksamenssæt? Hvis ja, hvor mange må man så ... -
Nitrering - hjælp
ForumindlægHej, Er der nogen der kender nogle steder man kan tage hen til lektie hjælp i KEMI A? Jeg bor i Århus, og der er ikke hjælp til KEMI på A-niveau på mit gymnasium (kun B og det kan jeg ikke rigtig brug til noget udover hjælp til at redegøre for nogle reaktionsskemaer.) :( Jeg har virkelig brug for... -
hjælp please !
Forumindlægiodid oxideres af jern(3) ifølge reaktionsskemaet 2Fe^3+ (aq) + 2 I^- --> 2Fe^2+ (aq) + I2 (aq) skriv hastighedsudtrykket for denne reaktion, når en fordobling af iodidkoncentrationen forøger hastigheden med en faktor fire, og en fordobling af koncentrationen af jern(3) fordobl... -
Er dette korrekt? (stereoisomeri)
Forumindlæghttps://imgur.com/a/UxcowNV Er ikke sikker her. Det røde som er markeret, er det begge asymetriske carbon atomer som giver anledning til optisk isomeri? Er det geometriske isomeri korrekt opstillet? -
hvilken retting til Læge uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det? -
studieretning hjælp
ForumindlægHej allesammen jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har et spørgsmål. Jeg vil læse til farmaceut efter gym jeg går i htx 1g og til december skal jeg vælge enten bioteknologi eller kemi bio. Kan i ikke fortælle mig hvad der er sværest osv. Tak på forhånd. -
Ny-gammel ordning
Forumindlægefter at have gået 3. år om er jeg blevet lidt forvirret. På min gamle ordning var det sådan at hvis du havde taget f.eks. på A-niveau, så tæller på B og A karakteren med i dit endelige gennemsnit, men har fået at vide at det ikke længere gør det. Nogen mener dog at det stadig gør. Nogen der kan ... -
Hvad er gærekstrakt?
ForumindlægSom overskriften siger, så vil jeg rigtig gerne vide hvad gær ekstrakt er og hvilken funktion den har under fermentering. Håber der nogle der vil hjælpe. På forhånd tak
